Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Sindicalistii Metrorex nu mai fac greva. Conducerea le majoreaza salariile cu 20%, in loc de 42%


Sindicalistii Metrorex nu mai fac greva. Conducerea le majoreaza salariile cu 20%, in loc de 42%
de la 04 Dec. 2018
Sindicalistii Metrorex nu mai fac greva. Conducerea le majoreaza salariile cu 20%, in loc de 42%
Tags: greva metrougreva metrorexanulare greva metrouanulare greva metrorex

Sindicatele de la metrou au acceptat, astazi, o marire salariala de 20% si semnarea Contractului Colectiv de Munca 2018 - 2019.


Metrorex a anuntat ca, astazi, a fost incheiat Contractul Colectiv de Munca (2018-2019) intre administratia Metrorex si partenerul social Unitatea-Sindicatul Liber din Metrou (USLM). 

Astfel, conflictul de munca a fost stins, partile convenind o marire salariala de 20%.

Citeste si: Corpul de Control al Ministrului Transporturilor a constatat deficiente in implementarea metroului din Drumul Taberei

Noul Contract Colectiv de Munca urmeaza sa fie inregistrat la Inspectoratul Teritorial de Munca, pe 5 decembrie 2018 pentru a intra in vigoare.

Anterior, sindicalistii solicitasera marirea salariilor cu 42%.

Potrivit ministrului Transporturilor, Lucian Sova, Metrorex are 4.528 de angajati, care beneficiaza de salarii de 7.300 de lei, pentru personalul tehnic; 8.000 de lei, pentru mecanici, si 5.300 de lei, pentru cei care lucreaza noaptea, precum si de alte beneficii: tichete de masa de 12 lei pe zi, decontarea a 75% din valoarea biletelor de odihna, decontarea a 50% din costul abonamentelor pe calea ferata, decontarea de 99% la un hotel din Busteni care este al sindicatului, permise CFR.

Intr-o analiza intitulata "Santaj prin incompetenta", Iancu Guda, presedinte AAFBR, a trecut in revista performantele Metrorex, in comparatie cu cele ale companiilor similare din Budapesta, Praga si Varsovia.
 
Conform analizei, eliminand subventiile primite de la stat, Metrorex inregistreaza pierderi de 55% din cifra de afaceri (358 milioane de lei, aproximativ 77 de milioane de euro), in timp ce firmele similare din regiune obtin un profit mediu de 11%: Budapesta (+16%), Praga (10%), Varsovia (5%).
 
De asemenea, Metrorex inregistreaza 63 de angajati la fiecare kilometru de metrou, cu 20% peste media din capitalele analizate ca si referinta (51,41) si de 3 ori mai mult decat Budapesta (care inregistreaza 20,21 angajati/km metrou).
 
In acelasi timp, salariul mediu net/angajat la Metrorex este de 1.144 de euro/luna (7.555 de lei brut), de doua ori peste media nationala si cel mai mare din regiune. 
 
Media salariului net/angajat la firmele care administreaza reteaua de metrou din capitalele de referinta este de 1.040 de euro/luna, cu +9% sub media inregistrata la Metrorex si doar cu +38% peste media nationala din tara respectiva. 
 
Deci, salariul mediu net din orasele de referinta utilizate pentru comparatie (Budapesta, Praga si Varsovia) este 756 de euro/angajat, cu 31% peste media din Bucuresti, angajatii Metrorex castiga cu 9% peste angajatii de la companiile similare din aceste capitale.
 
In ceea ce priveste productivitatea angajatilor, Metrorex inregistreaza o cifra de afaceri/angajat de 31,6 K euro/an, de aproape trei ori sub media din capitalele de referinta (87,3 K euro/angajat/an) si de 6 ori sub media inregistrata de angajatii retelei de metrou din Budapesta.
Totodata, viteza medie inregistrata de trenurile Metrorex este de 22,5 km/ora, mult sub media capitalelor de refeinta (31 km/ora). Aceasta este cauzata de investitiile modeste in reteau de metrou, in conditiile in care majoritatea trenurilor sunt vechi.


Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Cum treci cu bine de INTERVIUL DE ANGAJARE – Modele de CV-uri și teste de recrutare
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Cum treci cu bine de INTERVIUL DE ANGAJARE – Modele de CV-uri și teste de recrutare
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Cum treci cu bine de INTERVIUL DE ANGAJARE – Modele de CV-uri și teste de recrutare".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Cum treci cu bine de INTERVIUL DE ANGAJARE – Modele de CV-uri și teste de recrutare


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016