Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Soferii Uber, Bolt si Clever risca amenzi de pana la 5.000 de lei daca nu respecta aceste reguli


Soferii Uber, Bolt si Clever risca amenzi de pana la 5.000 de lei daca nu respecta aceste reguli
de Magda Florea la 26 Iun. 2019
Soferii Uber, Bolt si Clever risca amenzi de pana la 5.000 de lei daca nu respecta aceste reguli
Tags: ridesharinguberboltclevertaximetristiordonanta taximetristilortransport

Guvernul a adoptat Ordonanta de Urgenta care reglementeaza transportul alternativ de persoane desfasurat de companiile de ride-sharing, precum Uber, Bolt sau Clever.


Serviciile de ride sharing au intrat in legalitate dupa ce Guvernul a adoptat OUG-ul care reglementeaza acest domeniu. 

”Ordonanta de Urgenta are in vedere definirea activitatilor de transport alternativ, a modului de efectuare a acestuia si a tuturor actorilor implicati, modalitatea de reglementare a platformelor digitale si a tuturor operatorilor de transport alternativ, modalitatea de fiscalizare a veniturilor obtinute in urma acestor activitati, atat de conducatorii auto cat si de operatori, cat si stabilirea obligatiilor ce trebuie stabilite de platforme sau de conducatorii auto”, a declarat, marti, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc.
 
Oficialul de la Transporturi a explicat rolul si necesitatea acestui act normativ: "Ordonanta de Urgenta are in vedere definirea activitatilor de transport alternativ, a modului de efectuare a acestuia si a tuturor actorilor implicati, modalitatea de reglementare a platformelor digitale si a tuturor operatorilor de transport alternativ, modalitatea de fiscalizare a veniturilor obtinute in urma acestor activitati, atat de conducatorii auto cat si de operatori, cat si stabilirea obligatiilor ce trebuie stabilite de platforme sau de conducatorii auto". Razvan Cuc a mentionat faptul ca Ordonanta pentru ride-sharing "era o urgenta, motiv pentru care autoritatile au reglementat aceasta practica in timp record".
 
Taximetristii se opun in continuare acestui act normativ si spun ca platformele de ride-sharing nu fac concurenta loiala. Taximetristii au afirmat in timpul protestelor ca ei au un tarif fix, iar cei de la Uber, Clever si Bolt au tarife ”dinamice”.
 
”Este vorba de un pret alternativ. Piata va stabili pretul”, spune insa Cuc. Acesta a mai explicat ca, daca nu sunt de acord cu pretul firmelor de ridesharing, clientii au posibilitatea de a alege sa calatoreasca sau nu cu acestea, iar acest lucru va influenta intr-un fel sau altfel pretul.
 
”Acum concurenta este libera. Romanii vor decide cu cine vor sa mearga in Bucuresti si nu numai. (...) Nu mai exista niciun fel de discriminari, a concluzionat Razvan Cuc.
 
Taximetristii amenintau ca vor intra in greva foamei daca aceasta Ordonanta va fi adoptata, fiindca, spun taximetristii clasici, ride-sharing-ul face parte dintr-un "sistem de taxi paralel". De asemenea, taximetristii au mai sustinut ca legea le permite soferilor care ultilizeaza platformele online sa falimenteze programul Rabla, intrucat pot folosi masini cu 15 ani vechime.
 

Ce prevede Ordonanta pentru transportul alternativ?

 
Confom noilor reglementari, atat soferii cat si companiile de ride-sharing trebuie sa se supuna unor reguli stricte. De exemplu, companiile de tip Uber sa obtina avizul tehnic de la Ministerul Comunicatiilor in fiecare an (anterior era vorba de o autorizatie pe 3 ani). Taxa anuala pe care o vor achita la MCSI este 50.000 de lei.
 

Reguli pentru autoturisme:

 
au maxim 5 locuri, inclusiv locul conducatorului auto;
au inspectia tehnica periodica (ITP) realizata la fiecare 6 luni;
la momentul cursei trebuie sa corespunda normelor tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si utilizarea conform destinatiei;
detin copia conforma a autorizatiei pentru transportul alternativ.
sa nu fie mai vechi de 15 ani
autoturismele pot fi in proprietatea soferilor, sau in leasing, or prin inchiriere sau comodat.
Soferii sa aiba varsta de cel putin 21 de ani si sa detina un certificat de atestare a pregatirii profesionale pentru transportul de persoane in regim de inchiriere eliberat de Autoritatea Rutiera Romana – A.R.R.; sa detina permis de conducere categoria B cu o vechime de cel putin 2 ani;
sa aiba elemente distinctive inscriptionate pe caroserie. Vor avea afisat la vedere, pe parbriz in partea dreapta jos si pe luneta in partea dreapta jos, un ecuson rotund cu diametrul de 10 cm, pentru fiecare platforma digitala utilizata (Uber, Bolt etc). Acest ecuson va contine urmatoarele elemente: numar de inmatriculare si denumirea platformei pe care este acceptate autoturismul.
 

Reguli pentru soferi:

 
Soferii trebuie sa se supuna si ei unor reguli. Spre exemplu, acestia trebuie sa aiba minimum 21 de ani impliniti si sa detina permis de conducere categoria B de cel putin doi ani si sa detina un certificat de atestare a pregatirii profesionale pentru transportul de persoane in regim de inchiriere.

  Acest atestat se obtine in urma promovarii prin test grila a unui curs de pregatire in acest sens. Certificatul are valabilitate nedeterminata, insa necesita o viza la fiecare cinci ani. Viza in cauza se obtine tot printr-un test grila.
 
De asemenea, soferilor li se impun si cateva norme de tinuta si comportament. Concret, soferii platformelor de ride-sharing vor trebui  sa “aiba o tinuta corespunzatoare, un comportament civilizat si preventiv in relatia cu clientul, sa nu refuze efectuarea cursei in conditiile initial agreate, sa nu solicite plata de catre pasager a unei alte sume de bani in schimbul activitatii de transport efectuate, sa nu utilizeze mijloacele audio/video fara acordul clientului.” (asta este valabil si pentru taximetristi).
 
Incalcarea acestor prevederi poate aduce amenzi de pana la 5.000 de lei, in functie de gravitatea faptei savarsite.

Citeste si: Magistratii au decis: Companiile Gabrielei Firea raman inchise

Senior Editor Manager.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Guvernul adopta astazi o OUG pentru rectificarea bugetara. Cum se impart banii

Guvernul adopta astazi o OUG pentru rectificarea bugetara. Cum se impart banii
Guvernul va adopta astazi o Ordonanda de Urgenta privind rectificarea bugetara. Florin Citu a anuntat ieri ca aceasta OUG ''modifică ce este nevoie pentru a pune în aplicare această rectificare bugetară''. Rectificarea bugetara va veni in sprijinul fondurilor unor...

today14 Aug. 2020

Companiile de stat nu mai pot vinde actiuni timp de doi ani. Guvernul nu e de acord: Poate scadea increderea...

Companiile de stat nu mai pot vinde actiuni timp de doi ani. Guvernul nu e de acord: Poate scadea increderea investitorilor in economie
Pentru protejarea intereselor nationale in economie, presedintele Klaus Iohannis a promulgat, joi, legea care prevede interzicerea pentru o perioada de doi ani, instrainarea participatiilor statului la companiile si societatile nationale, la banci, precum si la orice alta societate la care...

today14 Aug. 2020

Dictatura sanatatii sau ce alte realitati mai pot nega romanii care nu cred ca exista Covid-19

Dictatura sanatatii sau ce alte realitati mai pot nega romanii care nu cred ca exista Covid-19
Intr-un interviu acordat hotnews.ro, Virgil Musta, unul dintre medicii facuti celebri de succesul obtinut in tratarea bolnavilor de Covid 19, a povestit ca a avut pacienti care nu credeau in existenta noului coronavirus inainte de a se imbolnavi si nici macar dupa ce s-au vindecat. In ton cu masura...

today14 Aug. 2020

S-a adoptat proiectul: 1.000 de euro de la stat pentru cei care doneaza plasma

S-a adoptat proiectul: 1.000 de euro de la stat pentru cei care doneaza plasma
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a adoptat in sedinta de joi proiectul de lege care prevede ca pacientii bucuresteni ce s-au vindecat de coronavirus si doneaza plasma sa fie recompensati cu cate 1.000 de euro. Proiectul a fost adoptat cu 33 de voturi ''pentru” , cinci...

today13 Aug. 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".

Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Dictatura sanatatii sau ce alte realitati mai pot nega romanii care nu cred ca exista Covid-19

Intr-un interviu acordat hotnews.ro, Virgil Musta, unul dintre medicii facuti celebri de succesul obtinut in tratarea bolnavilor de Covid 19, a povestit ca a avut pacienti care nu credeau in existenta noului coronavirus inainte de a se imbolnavi si nici macar dupa ce s-au vindecat. In ton cu masura cea mai simpla de a ne proteja de SARS-CoV-2, Musta, sef de sectie la Spitalul de Boli Infectioase Victor Babes din Timisoara, a declarat ca aceasta mentalitate l-a lasat… masca. Citeste si: INSP: Pe 8 septembrie am putea avea toate locurile ocupate la ATI si peste 2.800 de cazuri de infectie PE ZI "Pe vremuri", pe...
Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Gramul de pericol din kilogramele de aur

Asa cum "academia" Facebook produce medici infectionisti si epidemiologi pe banda rulanta, precum si experti in Covid 19, la fel scoate si economisti si finantisti. Acum, se pare ca toata lumea se pricepe la investitii, mai ales la cele in aur. Desigur, cand Nouriel Roubini considera o idee buna protejarea banilor prin plasarea lor in aur, esti tentat sa crezi ca metalul galben este infailibil in lupta cu orice criza si cu virusul inflatiei care mananca din valoarea monedelor si a bancnotelor. Citeste si: Statul continua sa se indatoreze de la cetatenii sai. Programul TEZAUR merge inainte si in luna august Actiuni, case,...



Recomandari MANAGER.RO




Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016