Tactici de comunicare si negociere in domeniul imobiliar

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tactici de comunicare si negociere in domeniul imobiliar
Tactici de comunicare si negociere in domeniul imobiliar
de Redactia Manager la 15 Sep. 2021
Urmareste-ne pe Google News
imobiliarebucurestivanzari

Atunci cand alegi sa incepi o cariera in domeniul imobiliar, este cert ca ai o oarecare privire de ansamblu despre ce presupune munca de teren, procesul de negociere si, bineinteles, avantajele in vanzari, materializate prin comisioanele de vanzare.


Desigur ca nimeni nu s-a nascut invatat, asa ca mereu sunt lucruri pe care trebuie sa le perfectionezi, insusesti mai bine sau, de ce nu, sa le inveti chiar de la zero. Acest aspect nu ar trebui sa te sperie, intrucat orice cariera de durata presupune formare continua.

 

Din fericire, exista cateva „reguli de aur” in profesia de agent imobiliar. Daca le respecti si tii mereu cont de ele, iti vor asigura succesul si se vor contura in comisioane bine-meritate. 

 

Tehnici de comunicare asertiva

Asertivitatea este calitatea de a fi sigur pe sine si de a avea incredere in proprile argumente si opinii, fara a afisa un comportament agresiv. In domeniul psihologiei si psihoterapiei, asertivitatea este un mod de comunicare si o abilitate care poate fi invatata.

 

Asadar, daca esti chemat, spre exemplu, sa prezinti o locuinta sau un spatiu de birouri imobiliare bucuresti, primul pas este sa te documentezi foarte bine cu privire la toate avantajele sau dezavantajele imobilului. Acest lucru te va face sigur pe tine, pregatit pentru toate intrebarile neprevazute si incomode. Cunostintele si intuitia te vor ghida, chiar si in fata unui client mai pretentios, care cauta portite sa intoarca situatia in favoarea bugetului sau.

 

Comunicarea asertiva este cu siguranta comunicarea eficienta atat in relatiile profesionale, cat si in viata de zi cu zi. Odata ce stii care sunt mijloacele de comunicare eficiente in functie de context si partener la discutie, urmeaza sa pui in aplicare diverse tehnici si abilitati de comunicare, cum ar fi:

- acorda atentie limbajului corporal – limbajul non-verbal poate face diferenta intre o comunicare reusita si un esec. Ca agent imobiliar, tu reprezinti clientul (persoana fizica sau dezvoltator imobiliar), iar postura si gesturile in prezentarea argumentelor pentru incheierea unei tranzactii pot fi uneori acele puncte forte care contribuie la atingerea obiectivului propus;

- impartaseste experiente si povesti – construieste-ti un discurs viu, bazat pe experientele pe care le-ai avut de-a lungul timpului, dar nu exagera prea tare cu asta;

- asculta, repeta si pune intrebari – nu vorbi mai mult decat potentialul client. Ascultarea activa este importanta pentru a sti pe ce informatii sa pui accent si ce intrebari sa pui si tu, la randul tau;

- fii concis, pragmatic si implicat – construieste mesaje simple, concise, practice si coerente; arata-i interlocutorului ca esti implicat in conversatie si ca iti pasa de cel din fata ta. Negociaza concentrandu-te pe nevoile potentialului client;

- comunica in forme variate – dezvolta-ti abilitatile de comunicare scrisa, verbala, non-verbala, vizuala, astfel incat mesajul tau sa imbrace forme variate care sa ajunga la profiluri diferite de clienti.

Folosirea canalelor de comunicare adecvate

Social media a luat o amploare colosala, motiv pentru care este important ca in calitate de agent imobiliar sa fii reperat cu usurinta de clienti si sa le creezi sentimentul de confort si cunoastere la momentul primei intalniri.

 

In acest sens, folosirea retelelor sociale profesionale, te ajuta nu doar sa iti construiesti un profil profesional impecabil, ci si sa te conectezi mai bine cu oamenii. Este important sa te asiguri ca ai o identitate foarte bine conturata: logo, identitatea vizuala a brandului pe care il reprezinti, poza reprezentativa, date personale de contact si postari relevante pentru activitatea pe care o desfasori.

Nu spune niciodata NU

In faza depasirii obiectiilor clientilor, incearca sa nu utilizezi cuvantul „nu” sau expresii negative. Acest fapt poate conduce la o continuare si o exacerbare a atitudinii negative, de impotrivire, din partea clientului. 

 

Utilizarea lui „Da, dar….” permite formularea opiniei proprii fara a nega opinia clientului. Acest mod de abordare permite trei secvente posibile, respectiv poate avea semnificatie de „da”, „poate” sau „nu”, continuandu-se oricand pe directia de comunicare dorita. 

 

Sursa foto: Shutterstock

 

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x