Tactici de comunicare si negociere in domeniul imobiliar

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tactici de comunicare si negociere in domeniul imobiliar
Tactici de comunicare si negociere in domeniul imobiliar
de Manager.ro la 15 Sep. 2021
imobiliarebucurestivanzari

Atunci cand alegi sa incepi o cariera in domeniul imobiliar, este cert ca ai o oarecare privire de ansamblu despre ce presupune munca de teren, procesul de negociere si, bineinteles, avantajele in vanzari, materializate prin comisioanele de vanzare.


Desigur ca nimeni nu s-a nascut invatat, asa ca mereu sunt lucruri pe care trebuie sa le perfectionezi, insusesti mai bine sau, de ce nu, sa le inveti chiar de la zero. Acest aspect nu ar trebui sa te sperie, intrucat orice cariera de durata presupune formare continua.

 

Din fericire, exista cateva „reguli de aur” in profesia de agent imobiliar. Daca le respecti si tii mereu cont de ele, iti vor asigura succesul si se vor contura in comisioane bine-meritate. 

 

Tehnici de comunicare asertiva

Asertivitatea este calitatea de a fi sigur pe sine si de a avea incredere in proprile argumente si opinii, fara a afisa un comportament agresiv. In domeniul psihologiei si psihoterapiei, asertivitatea este un mod de comunicare si o abilitate care poate fi invatata.

 

Asadar, daca esti chemat, spre exemplu, sa prezinti o locuinta sau un spatiu de birouri imobiliare bucuresti, primul pas este sa te documentezi foarte bine cu privire la toate avantajele sau dezavantajele imobilului. Acest lucru te va face sigur pe tine, pregatit pentru toate intrebarile neprevazute si incomode. Cunostintele si intuitia te vor ghida, chiar si in fata unui client mai pretentios, care cauta portite sa intoarca situatia in favoarea bugetului sau.

 

Comunicarea asertiva este cu siguranta comunicarea eficienta atat in relatiile profesionale, cat si in viata de zi cu zi. Odata ce stii care sunt mijloacele de comunicare eficiente in functie de context si partener la discutie, urmeaza sa pui in aplicare diverse tehnici si abilitati de comunicare, cum ar fi:

- acorda atentie limbajului corporal – limbajul non-verbal poate face diferenta intre o comunicare reusita si un esec. Ca agent imobiliar, tu reprezinti clientul (persoana fizica sau dezvoltator imobiliar), iar postura si gesturile in prezentarea argumentelor pentru incheierea unei tranzactii pot fi uneori acele puncte forte care contribuie la atingerea obiectivului propus;

- impartaseste experiente si povesti – construieste-ti un discurs viu, bazat pe experientele pe care le-ai avut de-a lungul timpului, dar nu exagera prea tare cu asta;

- asculta, repeta si pune intrebari – nu vorbi mai mult decat potentialul client. Ascultarea activa este importanta pentru a sti pe ce informatii sa pui accent si ce intrebari sa pui si tu, la randul tau;

- fii concis, pragmatic si implicat – construieste mesaje simple, concise, practice si coerente; arata-i interlocutorului ca esti implicat in conversatie si ca iti pasa de cel din fata ta. Negociaza concentrandu-te pe nevoile potentialului client;

- comunica in forme variate – dezvolta-ti abilitatile de comunicare scrisa, verbala, non-verbala, vizuala, astfel incat mesajul tau sa imbrace forme variate care sa ajunga la profiluri diferite de clienti.

Folosirea canalelor de comunicare adecvate

Social media a luat o amploare colosala, motiv pentru care este important ca in calitate de agent imobiliar sa fii reperat cu usurinta de clienti si sa le creezi sentimentul de confort si cunoastere la momentul primei intalniri.

 

In acest sens, folosirea retelelor sociale profesionale, te ajuta nu doar sa iti construiesti un profil profesional impecabil, ci si sa te conectezi mai bine cu oamenii. Este important sa te asiguri ca ai o identitate foarte bine conturata: logo, identitatea vizuala a brandului pe care il reprezinti, poza reprezentativa, date personale de contact si postari relevante pentru activitatea pe care o desfasori.

Nu spune niciodata NU

In faza depasirii obiectiilor clientilor, incearca sa nu utilizezi cuvantul „nu” sau expresii negative. Acest fapt poate conduce la o continuare si o exacerbare a atitudinii negative, de impotrivire, din partea clientului. 

 

Utilizarea lui „Da, dar….” permite formularea opiniei proprii fara a nega opinia clientului. Acest mod de abordare permite trei secvente posibile, respectiv poate avea semnificatie de „da”, „poate” sau „nu”, continuandu-se oricand pe directia de comunicare dorita. 

 

Sursa foto: Shutterstock

 

Ultimele NOUTATI

Cine poate prezice in ce directii va evolua omenirea? 5 scenarii care s-au dovedit complet gresite
Economie

Cine poate prezice in ce directii va evolua omenirea? 5 scenarii care s-au dovedit complet gresite

Identificarea directiilor generale in care urmeaza sa evolueze omenirea in viitorul mai mult sau mai putin apropiat este o chestiune de prestigiu, rezervata celor mai mari analisti si ganditori ai...
today22 Sep. 2021
Alfabetizare financiara: cum ne invatam copiii ca banii nu cresc in copaci
Economie

Alfabetizare financiara: cum ne invatam copiii ca banii nu cresc in copaci

In statisticile oficiale, Romania ocupa un loc ingrijorator la capitolul "educatie financiara". Ne gestionam banii dupa instinct, ii cheltuim in functie de impuls si privim bugetul din...
today22 Sep. 2021
7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Desi nu si-a atins tinta de vaccinare, Romania incepe, din 28 septembrie, administrarea celei de-a treiza doze
Ultima ora

Desi nu si-a atins tinta de vaccinare, Romania incepe, din 28 septembrie, administrarea celei de-a treiza doze

today22 Sep. 2021
De ce sa alegi gazduire WordPress si care sunt avantajele acestei solutii?
Ultimele stiri economice

De ce sa alegi gazduire WordPress si care sunt avantajele acestei solutii?

today22 Sep. 2021
Superman a descoperit leacul impotriva COVID-19: patul ATI
Ultima ora

Superman a descoperit leacul impotriva COVID-19: patul ATI

today22 Sep. 2021
Vesti bune pentru cine vrea bani europeni: Primul curs gratuit de programe de finantare destinat antreprenorilor
Financiar-Bancar

Vesti bune pentru cine vrea bani europeni: Primul curs gratuit de programe de finantare destinat antreprenorilor

today22 Sep. 2021

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x