Tactici de comunicare si negociere in domeniul imobiliar

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tactici de comunicare si negociere in domeniul imobiliar
Tactici de comunicare si negociere in domeniul imobiliar
de Redactia Manager la 15 Sep. 2021
Urmareste-ne pe Google News
imobiliarebucurestivanzari

Atunci cand alegi sa incepi o cariera in domeniul imobiliar, este cert ca ai o oarecare privire de ansamblu despre ce presupune munca de teren, procesul de negociere si, bineinteles, avantajele in vanzari, materializate prin comisioanele de vanzare.


Desigur ca nimeni nu s-a nascut invatat, asa ca mereu sunt lucruri pe care trebuie sa le perfectionezi, insusesti mai bine sau, de ce nu, sa le inveti chiar de la zero. Acest aspect nu ar trebui sa te sperie, intrucat orice cariera de durata presupune formare continua.

 

Din fericire, exista cateva „reguli de aur” in profesia de agent imobiliar. Daca le respecti si tii mereu cont de ele, iti vor asigura succesul si se vor contura in comisioane bine-meritate. 

 

Tehnici de comunicare asertiva

Asertivitatea este calitatea de a fi sigur pe sine si de a avea incredere in proprile argumente si opinii, fara a afisa un comportament agresiv. In domeniul psihologiei si psihoterapiei, asertivitatea este un mod de comunicare si o abilitate care poate fi invatata.

 

Asadar, daca esti chemat, spre exemplu, sa prezinti o locuinta sau un spatiu de birouri imobiliare bucuresti, primul pas este sa te documentezi foarte bine cu privire la toate avantajele sau dezavantajele imobilului. Acest lucru te va face sigur pe tine, pregatit pentru toate intrebarile neprevazute si incomode. Cunostintele si intuitia te vor ghida, chiar si in fata unui client mai pretentios, care cauta portite sa intoarca situatia in favoarea bugetului sau.

 

Comunicarea asertiva este cu siguranta comunicarea eficienta atat in relatiile profesionale, cat si in viata de zi cu zi. Odata ce stii care sunt mijloacele de comunicare eficiente in functie de context si partener la discutie, urmeaza sa pui in aplicare diverse tehnici si abilitati de comunicare, cum ar fi:

- acorda atentie limbajului corporal – limbajul non-verbal poate face diferenta intre o comunicare reusita si un esec. Ca agent imobiliar, tu reprezinti clientul (persoana fizica sau dezvoltator imobiliar), iar postura si gesturile in prezentarea argumentelor pentru incheierea unei tranzactii pot fi uneori acele puncte forte care contribuie la atingerea obiectivului propus;

- impartaseste experiente si povesti – construieste-ti un discurs viu, bazat pe experientele pe care le-ai avut de-a lungul timpului, dar nu exagera prea tare cu asta;

- asculta, repeta si pune intrebari – nu vorbi mai mult decat potentialul client. Ascultarea activa este importanta pentru a sti pe ce informatii sa pui accent si ce intrebari sa pui si tu, la randul tau;

- fii concis, pragmatic si implicat – construieste mesaje simple, concise, practice si coerente; arata-i interlocutorului ca esti implicat in conversatie si ca iti pasa de cel din fata ta. Negociaza concentrandu-te pe nevoile potentialului client;

- comunica in forme variate – dezvolta-ti abilitatile de comunicare scrisa, verbala, non-verbala, vizuala, astfel incat mesajul tau sa imbrace forme variate care sa ajunga la profiluri diferite de clienti.

Folosirea canalelor de comunicare adecvate

Social media a luat o amploare colosala, motiv pentru care este important ca in calitate de agent imobiliar sa fii reperat cu usurinta de clienti si sa le creezi sentimentul de confort si cunoastere la momentul primei intalniri.

 

In acest sens, folosirea retelelor sociale profesionale, te ajuta nu doar sa iti construiesti un profil profesional impecabil, ci si sa te conectezi mai bine cu oamenii. Este important sa te asiguri ca ai o identitate foarte bine conturata: logo, identitatea vizuala a brandului pe care il reprezinti, poza reprezentativa, date personale de contact si postari relevante pentru activitatea pe care o desfasori.

Nu spune niciodata NU

In faza depasirii obiectiilor clientilor, incearca sa nu utilizezi cuvantul „nu” sau expresii negative. Acest fapt poate conduce la o continuare si o exacerbare a atitudinii negative, de impotrivire, din partea clientului. 

 

Utilizarea lui „Da, dar….” permite formularea opiniei proprii fara a nega opinia clientului. Acest mod de abordare permite trei secvente posibile, respectiv poate avea semnificatie de „da”, „poate” sau „nu”, continuandu-se oricand pe directia de comunicare dorita. 

 

Sursa foto: Shutterstock

 

Ultimele NOUTATI

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Business

Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!

today07 Mai. 2025
Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce

today07 Mai. 2025
Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!
Analize

Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!

today07 Mai. 2025
ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala
Economie

ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala

today07 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x