Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Interviu cu Dragos Stanca, Managing Director, ThinkDigital: "Daca Zuckerberg vedea lumina zilei la Calafat, Facebook nu ar fi existat. Sau s-ar fi numit Google"

Interviu cu Dragos Stanca, Managing Director, ThinkDigital: "Daca Zuckerberg vedea lumina zilei la Calafat, Facebook nu ar fi existat. Sau s-ar fi numit Google"
de la 11 Feb. 2015 Exclusiv
Interviu cu Dragos Stanca, Managing Director, ThinkDigital: "Daca Zuckerberg vedea lumina zilei la Calafat, Facebook nu ar fi existat. Sau s-ar fi numit Google" Tags: dragos stancamediaafaceriromaniagoogle. facebookpublicitate online

Pe campul de razboi al publicitatii online, regiile de vanzari incearca din rasputeri sa convinga producatorii de continut ca sunt mai atractive decat Google. Tot mai putine reusesc... Dintre toti ownerii si managerii de regii, unul singur a reusit sa termine cu capul sus fiecare an: Dragos Stanca. In mod cert, nu este cel mai iubit actor din domeniu. Invingatorii sunt invidiati. Cu siguranta, insa, este cel mai respectat. Va invit sa cititi un interviu savuros cu un om care a marcat ireversibil industria media din Romania.

Manager.ro: Daca ar fi sa te descrii intr-un singur cuvant, care ar fi acela?
Dragos Stanca: “Eu". Asta daca trebuie sa reduc totul la un cuvant. Nu e o aroganta, cred ca fiecare om e unic si irepetabil.
 
Manager.ro: Unde te-ai nascut, unde ai crescut, unde ai mers la liceu/facultate? Ce moment ti-a marcat cel mai mult copilaria si adolescenta?
Dragos Stanca: Deva, scoala de muzica, apoi liceul de mate-fizica. Facultatea (studii economice la “Babes – Bolyai” in Cluj si primii ani profesionali (ca jurnalist) la Cluj). Daca e sa aleg, din nou, un singur moment… presupun ca acela ar fi divortul alor mei - care s-a produs cand eram prea mic sa realizez atunci. Imi pare rau daca le dezamagesc pe cititoarele sensibile, care si-au scos deja batista, insa nu e vreo poveste lacrimogena: momentul de care spun m-a influentat cat se poate de pozitiv, pe termen lung. Probabil ca traseul meu ar fi fost negativ daca acest episod lipsea. Am un tata puternic si activ in business si ma tem ca, altfel, ma complaceam in situatia "baiatul lui tata" si poate ca nu evoluam profesional si personal asa cum am facut–o.
 
Manager.ro: Cand te-ai angajat prima data? Unde si, mai ales, de ce?
Dragos Stanca: In 1995 sau 96. La Radio Contact, actualul Kiss FM. La intrebarea de ce, raspunsul simplu ar fi pentru ca nu aveam bani aproape deloc, ca student, si refuzam ajutor de acasa (chestie de orgoliu). Raspunsul ceva mai complet e pentru ca un episod nu tocmai fericit (o defectiune care a dus la pierderea unor inregistrari de studio) m-a determinat sa renunt la cealalta optiune in “cariera”: muzica (da, sablonul clasic adolescentin al anilor ’90: aveam o trupa rock). Asa ca lucrul in radio mi se parea un compromis bun: ramaneam aproape de zona muzicala si aveam si un job. Chestia e ca am ajuns la stiri si, de acolo, s-a schimbat tot. Am ramas “captiv” in media. De atunci si pana azi. Adica se aduna deja aproape 20 de ani.
 
Manager.ro: Esti deja un... veteran in afaceri, ai pornit de foarte, foarte tanar. Care sunt, din punctul tau de vedere, cele mai importante 3 reguli pentru a reusi in business?
Dragos Stanca: Am pornit in business-ul media de foarte tanar insa ca jurnalist si ca angajat. Ca manager m-am trezit brusc intr-o pozitie de top doar la inceputul anilor 2000. Iar pentru antreprenoriat mi-am adunat curajul pana prin 2008. Deci nu sunt chiar asa de “veteran”;) Notiunea de reusita in business nu cred ca poata fi generalizata. Pot insa vorbi de reusita in business-ul meu, in media, comunicare, marketing (online, de vreo 10 ani). Cred ca prima regula ar fi sa incerci sa te porti cu oamenii cu care lucrezi asa cum ai vrea sa se poarte si sefii tai cu tine. In al doilea rand cred in corectitudine si in jocul “fair play”. Cred in castigul moral si financiar pe termen lung, nu in “tunurile” tip “ia banii si fugi”. Si, last but not least, o regula in care cred e sa incerci sa nu trantesti usi in urma ta, pentru ca niciodata nu se stie cand vei regreta asta. In general, insa, cred ca regula de baza in media este sa privesti mereu cu 3-5 ani inainte. Cand scriam pe blog acum 10 ani sau discutam la conferinte ca ziarele vor disparea treptat eram intampinat cu zambete. Acum, ziarul Kaufland e singurul care ma contrazice. O minima viziune este, deci, esentiala in business-ul acesta. Decizia de a renunta sa pretind ca ma pricep la tot ce inseamna media si sa ma focusez pe digital a fost, probabil, cea mai buna decizie pe care am luat-o vreodata, in business.
 
Manager.ro: Ce are si ce nu are mediul de afaceri romanesc?
Dragos Stanca: Are multe probleme si nu are mereu solutii. Are oameni valorosi dar nu are mereu capacitatea de a-i motiva suficient.
 
Manager.ro: Ce urasti cel mai mult ca om de afaceri in Romania? Ce-ti place cel mai mult?
Dragos Stanca: Regimul fiscal inconstant si care nu incurajeaza performanta, insa obliga prea multe companii sa confunde optimizarea fiscala cu evaziunea. De asemenea, urasc dezechilibrul stat-privat si perpetuarea lipsei de performanta in domeniul de stat. Si urasc coruptia in mediul de business, fie el de stat, privat sau combinat. Imi place ca sunt inca multe oportunitati deschise, mai ales in zona mea de business.
 
Manager.ro: Ce planuri ai pentru business-ul tau? Pe termen mediu, 3-5 ani si pe termen lung.
Dragos Stanca: Compania este in curs de finalizare a vanzarii catre un partener extern, dupa 3-4 ani de operare impreuna. Viitorul e in curs de desenare dar, cel mai probabil, focusul va fi pe dezvoltarea pe plan international si regional, in parteneriat cu grupul meu actual, ThinkDigital. Pe termen lung (10 ani) imi propun sa consoidez proiecte si operatiuni care sa imi permita sa ma focusez mai mult si pe plan personal, plan pe care l-am ignorat in ultimii 20 de ani. In plus voi continua sa dezvolt festivalul dedicat marketingului digital ICEEfest, care creste de la an la an, si pentru care am planuri mari si in continuare. Timp sa fie!   
 
Manager.ro: De ce nu ai emigrat?
Dragos Stanca: Pentru ca nu am avut curaj. Dar si pentru ca sunt, un pic, patriot. Si, ceva mai mult, sentimental – cand vine vorba de relatii, colegi, proiecte. Nu exclud, insa, sa las in urma Romania in viitor. Cel putin temporar.
 
Manager.ro: Ai calatorit mult. Care sunt cele mai frumoase 3 locuri in care ai fost? Dar cele mai urate 3 locuri?
Dragos Stanca: Sunt un fan al Thailandei, top 3 locuri minunate sunt acolo - deasupra si sub apa. Cel mai urat loc in care am fost vreodata e morga spitalului Fundeni. Pe locul doi e groapa de gunoi a Clujului unde exista o “comunitate” care traia acolo. Nu stiu daca mai exista acum insa, ca jurnalist, am fost acolo des si imaginile acelea m-au marcat de fiecare data. Locul 3 e subsolul blocului meu comunist, bloc in care am copilarit.
 
Manager.ro: Unde ai fi vrut sa mergi si inca nu ai ajuns? De ce?
Dragos Stanca: In toate locurile frumoase ale planetei unde nu am ajuns si as vrea sa merg. Si in spatiul cosmic. De ce? In cazul A e lipsa de timp, in cazul B e lipsa banilor la nivelul “ala”. 
 
Manager.ro: Daca te trezeste cineva noaptea si te intreaba "Ce carte ti-a placut cel mai mult?" care este raspunsul? La fel pentru film si pentru o melodie.
Dragos Stanca: Daca ma trezeste cineva noaptea, in primul rand probabil ca va fi agresat fizic deci nu cred ca va mai apuca sa puna o intrebare :) Daca, totusi, legam un dialog raspunsurile ar fi, la carte,"Firmin: Adventures of a Metropolitan Lowlife”, la film cred ca “The Wolf of Wall Street” la semi-egalitate cu “The Great Gatsby” (fara sa fiu fan Di Caprio, asa s-a nimerit). Ca melodie “Creep” de la Radiohead, la egalitate cu “Chasing Cars” de la Snow Patrol. Dar toate acestea sunt relative: nu am nici carti, nici melodii de tip “obsesie”.
 
Manager.ro: Comenteaza: "Eu nu am cerut sa fiu nascut in Romania. Am avut noroc".
Dragos Stanca: Cu scuze daca “nu da bine”, unul dintre refrenele mele favorite (intre ghilimele), pentru ca reflecta exact frustrarea unui om care incearca sa faca lucruri mai ales intr-o industrie dominata de playeri globali (digital media and marketing), vine de la inteleptul Guess Who: “Sunt consolat de mic: nu ne-am nascut in locul potrivit”. Daca Zuckerberg vedea lumina zilei la Calafat, Facebook nu ar fi existat. Sau s-ar fi numit Google+. Deci nu, nu am avut noroc din acest punct de vedere. 
 
Manager.ro: Ce inseamna pentru tine Facebook?
Dragos Stanca: Ca si Google, un "game changer". Un business care a generat o intreaga industrie colaterala si o idee simpla, geniala, nu tocmai originala – remember Netlog? - dar lansata in locul potrivit, la momentul potrivit. Ca si YouTube sau Google. Un instrument care a schimbat probabil pentru totdeauna modul in care oamenii consuma stiri si continut de orice fel.
 
Manager.ro: Alege intre:
 
Lamborghini sau Land Rover
Land Rover
 
Rusia sau Statele Unite ale Americii
SUA
 
Bucuresti sau Marginimea Sibiului
Marginimea Sibiului
 
Paris sau Londra
Paris
 
Euro sau Dolar
50-50%
 
Aur sau Actiuni
50-50%
 
Apple sau Samsung
Apple
 
Mamaia sau Delta Dunarii
Delta 
 
Google sau Yahoo
Google
 
Coldplay sau Mirabela Dauer
Coldplay (feat. Mirabela Dauer)
 
Mamaliga sau Sushi
Mamaliga
 
Face sens sau Are sens
Nu are sens face sens :)
 
Singur pe malul marii / Cu prietenii pe malul marii
Cu prietenii 
 
Ziarul Financiar sau Cancan
ZF. Subiectiv fiind.
 
Manager.ro: Ai copii? Daca da, cum ai vrea sa te caracterizeze, intr-un singur cuvant, copiii tai atunci cand vor implini varsta de 18 ani?
Dragos Stanca: Nu. Daca voi avea as vrea sa ma defineasca simplu, ca “tata". Cu “T” mare, daca se poate. 
 
Manager.ro: Care este cel mai mare defect al romanilor? Dar cea mai importanta calitate?
Dragos Stanca: E un popor mult prea pasnic. In sensul de non-combativ. Exista popoare care conduc si popoare care se lasa conduse. Noi suntem din categoria B, deci (uneori) de categoria B. Calitatea principala a romanilor este, cred eu, faptul ca suntem un popor bland si bun. Daca natia asta ar fi un animal, probabil ca acel animal ar fi un caine. Agresiv si unit doar cand e atacat sau obligat sa faca front comun. Prietenos, in rest. Uneori, atat de prietenos incat isi mai ia si cate una peste bot, crezand ca va urma o mangaiere.
 
Manager.ro: La ce te gandesti cand esti singur?
Dragos Stanca: Depinde de stare. La business, la sex si, uneori, la moarte. Cel mai des ma gandesc la viitor, in diverse forme.
 
Manager.ro: Crezi ca Romania este in criza (economica)? Daca da, cand se va termina?
Dragos Stanca: Da. In 5 ani. Blufez. Nu stiu.
 
Manager.ro: Esti invitat la o receptie de inalta clasa. Poti aduce cu tine 3 politicieni, din orice perioada si din orice tara. Pe cine ai lua?
Dragos Stanca: Pe Hitler, pe Stalin si pe Ceausescu. Si as avea grija sa am la mine putina cianura.
 
Manager.ro: Esti invitat la un barbecue la poalele muntilor. Poti aduce cu tine 3 lideri, din orice perioada si din orice tara. Pe cine ai lua?
Dragos Stanca: Pe Elon Musk, Steve Jobs si Mark Zuckerberg. 
 
Manager.ro: Cum ai descrie, intr-o fraza, succesul?
Dragos Stanca: Succesul (in business) inseamna linistea de sine: cand eu-ul egaleaza ego-ul si tu, cu tine, ajungi si ramai intr-un echilibru perfect. Succesul (in rest) e sinomim, pentru mine, cu fericirea.
 
Nota: fotografiile sunt de pe Facebook.
Mai multe informatii despre Dragos Stanca gasiti aici, pe blogul sau.


 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement