Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Reprezentantii Syscom Digital: Indiferent de afacerea pe care o conduce, antreprenorul trebuie sa stie ca promovarea in mediul mobil nu mai poate fi ignorata

Reprezentantii Syscom Digital: Indiferent de afacerea pe care o conduce, antreprenorul trebuie sa stie ca promovarea in mediul mobil nu mai poate fi ignorata
de la 17 Oct. 2013 Exclusiv
Reprezentantii Syscom Digital: Indiferent de afacerea pe care o conduce, antreprenorul trebuie sa stie ca promovarea in mediul mobil nu mai poate fi ignorata Tags: syscom digitalcoca-colamarketingimw 2013smsoutdoor digital

Reprezentantii agentiei interactive full-service Syscom Digital au vorbit, intr-un interviu acordat Manager.ro, despre importanta participarii la IMW (Internet & Mobile World) 2013, eveniment desfasurat la Bucuresti, intre 9-10 octombrie. "Anul acesta, organizatorii au alocat sectiuni diferite expozantilor specializati in tehnici de marketing digital, precum si marketing mobil si aplicatii, un motiv in plus sa fim prezenti la cea de-a doua editie a Internet & Mobile World", au declarat dezvoltatorii de aplicatii mobile de la Syscom Digital.


Ce inseamna prezenta Syscom Digital in cadrul acestei editii de IMW?

Pentru Syscom Digital prezenta la IMW a insemnat, de fapt, confirmarea faptului ca suntem unul dintre jucatorii importanti ai industriei; practic, nu puteam lipsi din aceasta comunitate formata din profesionisti veniti din toate zonele mobile-ului si online-ului, fie ca vorbim de publicitate mobila, aplicatii si jocuri, plati mobile si device-uri sau de marketing digital, social media, comert electronic, web 2.0.

Cititi si interviul in EXCLUSIVITATE >>> Maia Novolan, Syscom Digital: Daca tot ai norocul ca utilizatorul sa ajunga la tine pe site, atunci ofera-i o experienta decenta >>>

Vorbiti-ne despre noutatile pe care le-a adus Syscom Digital in cadrul evenimentului.

Abordarea noastra in cadrul evenimentului a fost concentrata pe ideea de « integrare » a solutiilor, de integrare media. Punctul nostru forte in calitate de furnizori este know-how-ul in ceea ce priveste integrarea instrumentelor din mobile si online cu orice alt device electronic sau offline. Cream astfel “masinarii” capabile sa genereze experiente cu adevarat speciale pentru consumatori.

Incercam sa impunem aceasta abordare in cat mai multe campanii pe care le desfasuram in prezent. Astfel, in privinta solutiilor binecunoscute pe care noi le furnizam de ani de zile - marketing mobil (incluzand aici SMS, coduri QR, MMS, Bluetooth), de publicitate mobila, de dezvoltarea aplicatiilor mobile (pentru iOS, Android, Windows Mobile) inclusiv aplicatii de augmented reality (mAR), de mobisite-uri si dezvoltare web sau de call-centere, infoline-uri, managementul bazelor de date, e-mail marketing, - noutatea consta in oferirea de solutii neconventionale, un mix optim si eficient de servicii tehnice si de marketing, care sa functioneze foarte bine si sa genereze rezultate vizibile intr-un timp foarte scurt. Abordarea integrata face diferenta.

De exemplu, anul acesta pentru una dintre campaniile Nescafe Brasero am implementat un mecanism suplimentar, avand ca scop nu doar promovarea si notorietatea campaniei, cat mai ales engagement-ul unor consumatori noi si impulsionarea participarilor in campanie. Am inregistrat astfel un numar record de participanti unici la promotie. Iar totul a fost integrat: mecanismul promotional a incurajat participarea, indiferent de media preferate de utilizatori. Participantii au avut la dispozitie atat clasicul SMS, cat si aplicatia dedicata pe Facebook si website-ul de campanie in varianta de desktop, dar si mobisite.

Si pentru ca am adus vorba despre crearea de  experiente noi pentru consumatori… Tot anul acesta, impreuna cu Atelier Sapte, am dezvoltat in premiera pentru Romania, pentru brandul de bere pragheza Staropramen, o aplicatie de Augmented Reality care ofera consumatorilor o experienta vizuala inedita, acestia putand descoperi in jurul lor peisaje si cladiri semnificative din orasul Praga. Aplicatia, disponibila gratuit in AppStore si Google Play, a permis utilizatorilor sa incerce o modalitate inovativa de a interactiona cu brandul, chiar in timp ce savurau respectiva bere.

Un alt proiect din categoria « neconventionale », iarasi o premiera in Romania, este cel implementat impreuna cu MRM si Mccann pentru Coca-Cola « Imparte o Coca-cola cu Adi Despot ». Prin intermediul unui banner online interactiv, consumatorii au fost invitati sa dea curs provocarii inedite de a canta, prin telefon, cunoscuta piesa "Praf de Stele", alaturi de Adi Despot, solistul trupei Vita de Vie. Intre apeluri si bannerele interactive  exista o conexiunea bidirectionala realizata in timp real prin intermediul mai multor tehnologii complementare.

In ce masura pot fi sustinuti antreprenorii de aplicatiile si serviciile dumneavoastra?

Indiferent de business-ul pe care il conduce, orice antreprenor ar trebui sa inteleaga faptul ca promovarea in mediul mobil a ajuns la un asemenea nivel incat nu mai poate fi ignorata. Unii vor avea nevoie de SMS, altii de aplicatii mobile, altii poate doar de un site mobil. Altfel, ar avea de pierdut o parte semnificativa fie din clienti, fie din oportunitati. Afacerea antreprenorilor trebuie sa se regaseasca si in online, si in mobile.

Pe de alta parte, cu totii am observat cum tot mai multi antreprenori isi manageriaza afacerea tot mai des de pe smartphone-uri sau tablete mobile, ceea ce le confera libertate de miscare si mai ales eficientizarea timpului, esentiale in zilele noastre pentru un om angrenat in afaceri la orice nivel. Telefonul mobil a evoluat, ajungand astazi un tool de business hiperproductiv: un manager poate distribui documente, poate accesa CRM-ul, practic poate avea cu el un adevarat birou virtual disponibil oriunde si oricand. Aplicatiile mobile de business se dovedesc in aceste cazuri extrem de utile. Noi putem dezvolta aplicatii pentru toate platformele : iOS, Android, Windows Phone si in cazuri speciale si pentru alte platforme mai putin uzuale..

In plus, mobisite-urile sunt si ele un « must ». Practic, ce putem oferi noi este un website disponibil pe mai multe device-uri, astfel incat afacerea sa nu aiba niciun « gap » de imagine virtuala. Sunt inca multe companii in Romania care nu au website-urile optimizate pentru mobil. Pierd ? Categoric da, daca ne gandim ca traficul mobil reprezinta 10-15% din traficul global pe Internet (in unele tari ajunge la 20-25%) si in anii urmatori mai multi oameni vor folosi mai mult telefoanele mobile ca sa se conecteze online decat PC-urile. In plus, pe anumite tipuri de afaceri, consumatorii (clientii) care intra in contact cu business-ul respectiv prin intermediul mobilului, sunt mai valorosi, existand situatii in care un consumator « mobil » genereaza vanzari de 2-3 ori mai mari decat consumatorul « de desktop ».

Daca afacerea este in comert, mai ales in retail, atunci absenta unui mobisite se poate dovedi cu timpul chiar catastrofala. Existe multe tips & tricks pentru antreprenori de care acestia sa tina cont si le-as enumera pe cele de baza: in primul rand, trebuie sa-si analizeze consumatorii si sa cunoasca modul cum isi folosesc clientii lor telefoanele mobile, sa inceapa sa-si construiasca o baza de date si sa inceapa rapid, pentru ca este facil, sa o fructifice prin actiuni de tipul « call-to-action ».

Ce s-a schimbat in mobile marketing de la ultimul nostru interviu, desfasurat in urma cu un an (n.a., 25 septembrie 2012)?

Marketingul mobil evolueaza rapid, asa ca sunt schimbari atat la nivel de continut, cat si la nivelul cifrelor din piata. De exemplu, valoric, piata a ajuns la circa 10 milioane de euro,  fiind in crestere cu aproximativ 25% fata de anul trecut. Se estimeaza ca anul acesta numarul utilizatorilor care acceseaza Internetul de pe mobil il va depasi pe cel al utilizatorilor care il acceseaza de pe un PC, in ultimul an cresterea numarului de conexiuni mobile fiind de 60%.  In prezent sunt in uz circa 5 milioane de telefoane inteligente, iar vanzarile vor creste pe masura ce preturile smartphone-urilor vor scadea, iar progresul se va vedea si mai bine peste 5 ani, cand diferentele vor fi majore. Penetrarea smartphone a ajuns la 25%.

La nivel de continut, industria imbratiseaza noile tendinte si adopta elemente noi si inovatoare, exista deschidere. Cel mai folosit instrument de marketing mobil din Romania ramane SMS-ul, care genereaza in continuare rezultate foarte bune. Vedem tot mai multe QR coduri, dar din pacate ratele de redemptie sunt inca mici. Aplicatiile mobile « sunt pe val », iar publicitatea mobila isi face loc pe piata cu pasi ceva mai mici, dar foarte fermi. Cererea pentru aplicatii mobile si site-uri optimizate pentru accesul de pe telefoanele mobile a crescut fata de anul trecut de cel putin 3-4 ori. Piata valorica de aplicatii mobile este de circa de 1,8- 2 milioane de euro in 2013.

Pe o piata atat de diversificata, de la an la an, marketerii se vad in fata unor oportunitati, dar si a unor provocari din ce in ce mai mari: cu atat de multe canale, dispozitive, aplicatii, modalitati de conectare, cum gasesti furnizorul cel mai potrivit, solutia cea mai buna si cum le intregrezi in planul de marketing ? Credem tot mai mult ca succesul unei campanii de promovare eficiente va fi unul cross-channel. Intregul potential al publicitatii mobile se va dezlantui prin crearea unor experiente memorabile pentru utilizatori. Continutul multimedia, feature-urile rich media le permit marketerilor sa comunice la un nivel superior. Poate chiar in perioada urmatoare vom vedea campanii cross media coerente care nu se limiteaza la livrarea - si pe dispozitivele mobile – a aceluiasi mesaj care ruleaza deja pe TV. Eu si echipa mea suntem pregatiti din punct de vedere strategie si know-how tehnologic pentru cele mai indraznete si inovative idei.

Cum se plaseaza compania dumneavoastra in piata specifica? Vorbiti-ne despre oportunitatile si provocarile mediului de afaceri in care va desfasurati activitatea.

Asa cum povesteam si la inceputul interviului, Syscom Digital se diferentiaza prin abordarea integrata. Oferim o gama foarte mare de servicii specifice, dar, in acelasi timp, oferim clientilor o viziune de ansamblu, solutii pe termen lung. Separat, pe langa activitatea principala de mobile si online marketing, derulam proiecte de email marketing, digital CRM si mecanici de promotii online si offline pentru activari in-store, call center si aplicatii IVR, direct marketing si logistica si management pentru promotii; multe altele pe care Syscom Digital le poate oferi sunt extrem de eficiente pe proiecte punctuale si vin sa intregeasca aportul nostru in maximizarea rezultatelor si eficientizarea costurilor pentru proiectele clientilor nostri.

Vedem uneori diverse actiuni de promovare care se folosesc de o tehnologie inovatoare, dar nu fac parte intotdeauna dintr-o strategie integrata si nici nu “intorc” rezultate demne de mentionat. De exemplu, anul trecut, au fost cateva proiecte care s-au grabit sa lanseze in piata aplicatii de Mobile Augmented Reality, doar de dragul de a face un statement in piata publicitara si nu neaparat pentru a genera clientului un beneficiu real din exploatarea aplicatiei. Imi plac ideile indraznete si ma bucur in general cand exista clienti care accepta astfel de provocari, insa este regretabil ca cei ce le propun o fac doar de dragul palmaresului si nu urmaresc cu adevarat sa genereze rezultate.

Oportunitatile sunt legate in mod evident de explozia vanzarilor de telefoane mobile inteligente. Provocarile pentru agentiile specializate din industrie, cum suntem noi, se leaga de mentinerea unui nivel ridicat al pietei in ceea ce priveste continutul de calitate. Spun asta pentru ca observ companii care isi doresc sa investeasca in promovarea prin telefonul mobil, dar apeleaza uneori la diversi furnizori care lucreaza pentru tarife foarte scazute, permitand in felul acesta oamenilor din marketing sa faca greseli. Este important ca, odata cu adoptarea new-media, sa incercam si educarea publicului, sa integram si nu doar sa preluam inovatia si noile tehnologii. Din pacate, criza economica a avut un impact serios nu numai in cifra de afaceri a agentiilor, ci si in etica profesionala. Putini mai sunt cei din agentii care, desi anticipeaza finalul, mai au curajul si interesul in ziua de astazi sa-i spuna unui client ca greseste si ca proiectul pe care si l-a propus nu va aduce rezultatele dorite, deci e mai bine sa renunte la el.  

Ei bine, poate si pentru ca suntem o agentie independenta, ne permitem sa ne tratam clientii fara perdea. Nu vom accepta niciodata propuneri de proiecte de la clienti, despre care vom sti de la capul locului ca nu vor genera rezultate bune. Nu ne propunem niciodata rezultate multumitoare ci cautam mereu sa „stoarcem” orice idee sau solutie tehnilogica avem pentru a maximiza rezultatele. Clientii nostri stiu despre ce vorbesc. Avem proiecte la care din simple actiuni de „fine tunning” am dublat ratele de raspuns. Unele astfel de mici tactici si tehnici au ajuns un fel de trademark al nostru.

Care sunt planurile de viitor ale companiei Syscom Digital?

Marketingul mobil este o strategie atat de versatila si bogata, incat poate fi folosita cu succes in orice tip de industrie. Nu cred ca existe limite. Fiecare componenta de mobile marketing are avantajele ei.

Planurile noastre de viitor urmaresc evident extinderea numarului de proiecte care impacteaza piata, Syscom Digital avand in palmares numeroase proiecte realizate in premiera in Romania.

Ne intereseaza sa dezvoltam piata de mobile marketing, sprijinind actiunile si evenimentele care promoveeaza si ajuta la dezvoltarea marketingului mobil si intreprindem permanent actiuni cu scopul de a creste increderea marketerilor in integrarea tool-urilor de mobile in planul general de marketing.

Ramane ca si obiectiv principal in activitatea de zi cu zi, maximizarea rezultatelor  in toate proiectele pe care le derulam pentru clientii nostri si dezvoltarea de noi proiecte neconventionale. Asa cum spuneam in randurile de mai sus, desi suntem o agentie cu profil principal de mobile marketing, realizam de ani de zile si alte tipuri de activari de consumatori folosind componente de digital pentru online sau mediul offline. Spre exemplu, prima activare de consumatori cu cod de produs din Romania implementata pe Facebook, a fost realizata in premiera de catre Syscom Digital, aplicatia de Facebook in sine neavand integrata nici o componenta de mobile.

Recentul proiect „Imparte o Coca-Cola cu Adi Despot” de care vorbeam la inceput, este o premiera in Romania, a fost implementat de catre Syscom Digital si este un nou exemplu de realizare tehnologica fara sa includa componenta de mobile.

Avem mai multe exemple: am transformat un automat pentru bauturi in device de karaoke, am integrat SMS cu outdoor digital s.a.m.d. Asadar vrem sa devenim cunoscuti si pentru proiectele neconventionale pe care suntem capabili sa le implementam si ne-am dori ca agentiile si clientii, de cate ori au o idee nastrusnica, sa vina cu incredere la noi. Nu numai ca-i vom da viata, dar o vom adapta in asa fel incat, oricat de neconventionala ar fi, sa fie utilizabila de catre consumatori, drept urmare sa avem rezultate bune si cuantificabile.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement