Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

15 reguli vitale de eticheta in afaceri


15 reguli vitale de eticheta in afaceri
de Silviu Marian Banila la 04 Oct. 2012
15 reguli vitale de eticheta in afaceri
Tags: reguliafacerietichetecomportamentmesajegreselicarti de vizita

Pe masura ce vremurile se schimba, ne confruntam cu alte norme sociale si comportamente profesionale, dar asta nu inseamna ca etichetele de baza nu ar conta! Performanta si calitatea sunt importante in aceeasi masura, dar nu sunt singurele elemente care ne pot aduce succesul. Uitam deseori ca afacerile sunt despre oameni, astfel incat manierele fac diferenta. Nu ai colabora, lucra si cumpara ceva de la o persoana cu standarde inalte de comportament?

1. Cand nu stii daca persoanele de fata s-au mai intalnit in trecut, fa-le cunostinta. De fiecare data cand ai ocazia, nu ezita sa executi formalitatile de prezentare. Oamenii se vor simti apreciati, indiferent de situatia lor sociala sau pozitia profesionala.
 
2. O strangere de mana reprezinta un standard profesional. Acest gest simplu denota faptul ca esti apreciat, increzator in tine si abordabil, stabileste tonul pentru viitoarele relatii profesionale. Intr-o atmosfera obisnuita de munca, poti scapa usor cu un "buna ziua" sau "salut"; ce efort suplimentar ar trebui sa faci, astfel incat sa strangi mana interlocutorului, in semn de respect?
 
3. Spune mereu "Te rog" si "Multumesc". Unele cuvinte nu se spun atat de des, dar asta nu inseamna ca nu exista. In zilele noastre, expedierea unui mesaj email de multumire reprezinta o actiune fireasca; nici un bilet scris de mana nu da rau.
 
4. Nu-i intrerupe pe ceilalti, atunci cand vorbesc. Uneori, suntem atat de porniti sa ne impunem propriile opinii, incat trecem peste cuvintele celorlalti. Este un gest jignitor, care denota lipsa de respect si cei "sapte ani de acasa". Fii activ in discutii, dar nu agresiv!
 
5. Ai grija cum vorbesti. Comunicarea verbala/scrisa a devenit mai formala decat in trecut; totusi, tine cont de faptul ca trebuie sa iti alegi cuvintele cu maxima atentie si responsabilitate. Desigur, limbajul ofensator este inacceptabil, precum si cel "de cartier". O atmosfera profesionala necesita unele standarde.
 
6. Verifica de doua ori mesajele, inainte sa le trimiti. Verifica mereu mesajele, asigura-te ca nu s-au strecurat greseli in ele. Chiar ai vrut sa scrii acele cuvinte? Crezi in ele? Ce fel de consecinte te asteapta? 
 
7. Nu intra neanuntat in biroul cuiva. Este un semn de disperare. Ce drept ai sa intrerupi munca altora? Ciocane la usa sau saluta-l pe cel dinauntru, in caz ca usa este deschisa. Intreaba-l cand are un moment liber. 
 
8. Nu barfi. Ne este greu sa rezistam in fata barfelor neinsemnate, care fac parte din viata noastra. Zvonurile nu sunt niciodata inofensive. Subiectul lor sufera o lovitura de imagine si nici tu nu esti mai prejos. Un om care barfeste este privit cu neincredere. Este bine sa fii curios si interesat de cei de langa tine, dar nu ii barfi.
 
9. Nu trage cu ochiul. Avem toti dreptul la conversatii private, intre patru ochi sau la telefon. Acelasi lucru se intampla, mai nou, si cu emailurile; nu te holba peste umarul cuiva, pentru a-i citi mesajele. E stupid.
 
10. Nu ignora oamenii. Cand cineva te abordeaza, saluta-l si intreaba-l "ce face". Daca te afli in mijlocul unei activitati importante, cere-i sa astepte un minut, pana termini. Daca treci pe langa cineva pe holul biroului si nu ai timp de discutii, poti cel putin sa ii strangi mana si sa il saluti. Afacerile nu reprezinta o scuza pentru a-i ignora pe cei din jurul tau. 
 
11. Evita "cele doua mari probleme". Am sters multe din liniile care despart viata personala de cea profesionala, dar nici politica si religia nu sunt foarte departe... Aceste dezbateri sensibile trebuie pastrate pentru momentul in care iesi la o bere cu interlocutorul. Lasa-le acasa sau la usa biroului.
 
12. Fii punctual. Cu totii suntem ocupati. Punctualitatea reprezinta insa un element forte. Cand intarzii, nu spui neaparat ca esti mai ocupat decat ceilalti; le spui doar ca nu ti-ai rezervat timp pentru ei.
 
13. Nu raspunde la telefon in timpul intalnirilor de business. Cand esti la masa tratativelor, concentreaza-te asupra momentului prezent. Nu raspunde la telefon, nu trimite sms-uri si nu iti verifica emailul. Vei face dovada unei lipse de respect. Vei deveni chiar enervant. Unele intalniri dureaza mai mult tocmai din aceasta cauza: participantii sunt distrasi de alte activitati, in loc sa trateze motivul pentru care s-au adunat in sala de conferinte.
 
14. Nu fii un "Terminator al cartilor de vizita". Nu "trage" cu carti de vizita in orice persoana pe care o intalnesti. Esti prea agresiv. Fa schimb de carti de vizita cu interlocutorul tau sau lasa-i "cartonasul" pe masa, inainte sa pleci.
 
15. Arata-te interesat! Pastreaza un contact vizual, asculta-i pe ceilalti. Nu te lasa distras de secretara sau mesajele de pe telefonul mobil. Poti rezista tentatiei? Cu siguranta. Pune intrebari si implica-te in conversatiile fructuoase. 
 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 2.75 din 5 - 2 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016