Idei de afaceri care pot functiona foarte bine si pe piata romaneasca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Idei de afaceri care pot functiona foarte bine si pe piata romaneasca
de Manager.ro la 28 Ian. 2010
Urmareste-ne pe Google News
afacerile viitoruluiafaceri care mergafaceri miciafaceri mari




1. Publicitate pe biciclete

Suntem deja familiarizati cu tramvaiele si autobuzele inscriptionate cu reclame. Ele capteaza ochiul trecatorului grabit, obisnuit cu agitatia strazilor cu trafic intens. "Dar oare numai tramvaiele si autobuzele pot fi purtatoare de reclame in miscare?"


Aceasta a fost intrebarea pe care si-a pus-o Jean Menager, proprietarul unei agentii de publicitate din centrul Parisului. Si si-a dat singur raspunsul intr-o dupa-amiaza cand, stand pe o banca in parc, a observat numerosii biciclisti care pedalau de zor pe alei. Ce ar fi daca in spatele seii bicicletei ar fi atasat un panou publicitar?

Doar sunt atatia oameni in parc. Plus ca biciclistii nu merg numai in parc, ci in tot orasul. Dupa ce a facut un calcul sumar privind numarul de trecatori care pot intra zilnic in contact cu un asemenea mesaj, Jean Menager a trecut la treaba: a comandat cinci biciclete de dama la o companie renumita, a confectionat suportii pentru panouri (fiecare panou avand trei suprafete  una in spate si doua pe laterale), a angajat cinci fete dragute si la drum! 

Primele reclame au fost confectionate in tipografia agentiei sale de publicitate, pentru o firma de confectii. Fetele au plimbat zilnic aceste reclame, timp de cateva ore, pe strazile orasului, impartind zambete trecatorilor. Impactul a fost foarte bun, astfel ca noi clienti nu au intarziat sa apara: organizatori de evenimente, proprietari de magazine, producatori care doreau sa atraga atentia asupra unei oferte.

"Acesta este un mijloc nepoluant de a face publicitate", spune intreprinzatorul francez. "Apoi, bicicletele pot patrunde peste tot, mai ales in zonele in care vehiculele mari nu au acces: pasaje pietonale, parcuri, strazi vechi si inguste." In primul an de la lansare, acest serviciu i-a adus agentiei lui Menager venituri de cca 14.000 de euro si numarul clientilor a crescut constant. Acestia sunt contactati prin scrisori publicitare sau telefonic.

"Unii ne privesc cu neincredere la inceput, dar apoi imbratiseaza ideea. Fetele merg intotdeauna in grup si asta atrage imediat atentia trecatorilor." Ele sunt angajate pentru un program de 4 ore pe zi in timpul saptamanii si 8 ore in weekend, fiind platite cu 10 euro pe ora.


2. Bauturi rare pentru pasionati

Firma "Flaschentenfel (Diavolul sticlelor) din Munchen ofera 165 de soiuri diferite si rare de bauturi, dar si alte produse exotice, cum ar fi marmelada de portocale cu whisky. Bauturile vin din toate colturile lumii si sunt vandute cu decilitrul (100 ml), la preturi cuprinse intre 1 si 5 euro. 

Oteturile din vin si uleiurile costa intre 7 si 25 euro litrul si, in ciuda preturilor mari, clientii sunt de ordinul zecilor in fiecare zi, iar beneficiile lunare insumeaza peste 10.000 de euro. Magazinul, in suprafata de 55 mp, este ocupat in intregime cu etajere pe care odihnesc recipientele cu forme ciudate, ce contin licori exotice.

Multi dintre clienti sunt atrasi de vitrina in care sunt etalate sticle impachetate frumos, gata sa fie oferite in dar. De altfel, clientii noi vin aici in cautarea unui cadou deosebit. Sticlele sunt realizate fie artizanal, fie industrial, pretul lor variind intre 1,5 si 25 de euro.

Clientul este invitat sa aprecieze savoarea bauturilor din pahare speciale de degustare, iar odata facuta alegerea poate alege o sticla in care sa i se livreze bautura respectiva: exista butelcute de marimea unui flacon de parfum, pana la adevarate damigene cu capacitatea de 15 l.

In general insa se vand masurile standard: sticlele de 3/4 pentru vin si cele de jumatate pentru lichioruri si bauturi tari. Dupa umplerea sticlelor, fiecare este etichetata (etichetele fiind scrise de mana, cu pana de gasca, cu cerneala argintie), apoi este impachetata si pusa intr-un cosulet de pai. Magazinul a avut un succes atat de mare, incat dupa sase luni proprietarii au mai deschis unul, numit "Destille", care vinde doar whisky si grappe (bauturile cele mai bine vandute la "Flaschentenfel").

Vanzarea bauturilor oferite este foarte mare, incepand cu lichioruri si vinuri, bauturi spirtoase, dar si oteturi si uleiuri. Sunt in jur de 50 de modele de sticle, la preturi foarte diferite, pentru a raspunde tuturor nevoilor clientilor, iar ambianta corespunde genului de produse vandute: magazinul este amenajat rustic, cu pereti de caramida aparenta, pardoseala de piatra, rafturi de lemn negeluit si mese de degustare din lemn de brad.

Adaosul comercial practicat este de 100% pentru vinul varsat, lichioruri, otet si ulei, caci aceste produse implica si cel mai mare efort facut de vanzator: clientul este sfatuit, degusta marfa iar sticlele sunt umplute manual. Vinurile imbuteliate sunt vandute cu un adaos comercial de 90%, iar specialitatile si sticlele cadou cu un adaos de 150%.


3. Gunoier privat

 

Tanarul intreprinzator Gotz Klein a gasit o nisa foarte simpla pe piata serviciilor din Tubingen. Intrucat pe strazile din centrul orasului nu era loc suficient pentru masinile mari de gunoi, el si-a propus sa-si ofere serviciile de gunoier locuitorilor si firmelor din zona. Ideea sa a prins. In momentul de fata el ridica peste 10 tone de deseuri pe luna si le transporta cu o furgoneta la groapa de gunoi a orasului.

Clientii sai sunt proprietarii de berarii, buticuri, mezelarii, dar si persoane private. Incasarile lunare se ridica la 6.000 de euro, din care aproape doua treimi inseamna profit. Zone aflate in situatii asemanatoare exista si in Romania, ca urmare afacerea poate avea succes si aici.

Pentru a demara lucrurile, aveti nevoie de o autorizatie de la Primarie, de o furgoneta veche si de un telefon mobil. Aveti in vizor in special zonele de case, cu drumuri proaste, unde depozitarea si ridicarea cu promptitudine a gunoiului casnic constituie o problema.


4. Folii decorative de protectie

O intamplare fericita: un designer (Kay Lippmann) s-a intalnit cu un producator de folie pentru geamuri (Hans Troger) si impreuna au pus la punct un procedeu original de decorare a vitrinelor. Firma lor, Glass Graphics din Koln, ofera inscriptii si imagini aplicate pe folii metalizate speciale, care in mod normal sunt folosite pentru protectia anti-solara. "Aceste folii sunt bune nu numai in birouri", spune Troger.

"Multi dintre clientii nostri sunt patroni de diverse magazine, care nu doresc ca marfa lor sa se decoloreze sau sa se strice din cauza expunerii la soare. "Glass Graphics a legat aceasta functie de protectie cu publicitatea. Prin tot felul de decupaje si suprapuneri de folii de culori diferite se obtin imagini artistice deosebite, care contin si mesaje publicitare.


Foliile asigura o protectie in proportie de 100%. In plus, deoarece ele imbraca tot geamul, nu exista pericolul sa se desprinda in timpul operatiei de curatenie, care are loc periodic. La toate acestea se adauga faptul ca rezista la temperaturi mari si au o durata lunga de viata (cinci ani).

Singurul lor inconvenient este ca fac parte din categoria deseurilor dificile, care nu pot fi reciclate. Amenajarea unei vitrine costa intre 1.000 si 2.000 de euro, in functie de marimea si complexitatea desenului. Ca regula de baza, cu cat sunt mai multe culori, cu atat operatia este mai scumpa. La cerere, cei doi intreprinzatori asigura si servicii de proiectare a vitrinei, incluzand partea de design.


5. Fara cozi in supermarket

 

Cozile imense de la casele de marcat ale magazinelor sunt un lucru extrem de neplacut. Cu toate acestea, clientii unui lant de supermarket-uri din Haga isi doresc sa fie coada. Si asta pentru ca fiecare cumparator care are in fata sa mai mult de doua persoane la casierie nu mai trebuie sa plateasca nimic pentru marfa din cosul sau.

Cei care isi imagineaza ca aceasta este o pierdere pentru supermarket se inseala enorm cifra de afaceri a crescut cu 15% datorita eliminarii cozilor. "Aproape trei ani am lucrat ca sa rezolvam aceasta problema", spune Martin de Jong, managerul firmei. 

"Un program de calculator permite inregistrarea tuturor clientilor care intra in supermarket si, in functie de timpul mediu de efectuare a cumparaturilor per client, stabileste cate case trebuie sa fie deschise pentru a nu aparea cozi. Totul functioneaza atat de bine incat doar doi-trei clienti pe zi beneficiaza de gratuitate, ceea ce, raportat la rulajul zilnic, nu inseamna nimic. In schimb, supermarket-ul este vizitat de mult mai multi clienti, in special de cei ocupati, care au foarte putin timp la dispozitie."


6. Party Store  articole pentru petreceri 

 

Cel putin o data pe luna, americanii au de sarbatorit ceva, asa ca numarul petrecerilor este foarte mare. Vanzarile masive de materiale si accesorii prilejuite de aceste petreceri le-au dat o idee intreprinzatorilor americani: "Party Store", adica magazine specializate, unde sunt oferite cele mai variate produse legate de organizarea unei petreceri.

Preturile intalnite aici variaza intre 50 de centi si cateva sute de dolari. Cifra de afaceri a acestor magazine este la fel de mare ca si varietate ofertei. De exemplu, firma Party City din New Jersey, care are 65 de filiale in 22 de state, inregistreaza vanzari de peste 100 de milioane de dolari.

"Profitam de exuberanta oamenilor atunci cand este vorba de organizarea de petreceri", spune Patricia Peters, director al departamentului franchising. "Cine intra in magazinele noastre cauta nu numai decoratiuni, ci si obiecte care pot fi oferite drept cadou. De aceea se intampla frecvent ca aici sa se intalneasca gazdele petrecerii cu invitatii lor. Foarte cautate sunt figurile in marime naturala ale diferitelor personalitati. Acestea dau evenimentului o nota aparte de atractivitate si amuzament."

 

7. Servicii originale de mutari

 

Cand o familie din Japonia se muta intr-un alt oras, o poate face intr-un mod extrem de comod si de civilizat. Este suficient sa apeleze la serviciile firmei Chiyono, care foloseste masini speciale pentru transportul mobilei si al persoanelor. Simultan.

Astfel, masinile utilizate sunt niste autobuze supra-etajate: in timp ce in partea de jos este incarcata mobila, clientii sunt invitati sus, unde este amenajat un apartament de lux, cu o capacitate de pana la sase persoane. Aici clientii au la dispozitie fotolii confortabile, televizor cu jocuri video, un minibar si o minibiblioteca. Daca drumul are mai mult de 150 km, li se serveste si o masa consistenta.

O mutare in aceste conditii, pe o distanta de 500 km, costa echivalentul a 2.000 de euro. Si cererea este foarte mare, dovada ca proprietarii firmei Chiyono negociaza deja achizitionarea altor cateva autobuze supra-etajate.

Sursa: Afacerilacheie.net

Ultimele NOUTATI

FMI nu crede ca economia mondiala va intra in recesiune: iata de ce nu vine criza peste noi
Economie

FMI nu crede ca economia mondiala va intra in recesiune: iata de ce nu vine criza peste noi

today19 Apr. 2024
Schimbare noua la RCA: plata despagubirilor, facuta dupa noi reguli
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Schimbare noua la RCA: plata despagubirilor, facuta dupa noi reguli

today19 Apr. 2024
Top 6 meserii din care poti alege daca esti o persoana indemanatica
Life Style

Top 6 meserii din care poti alege daca esti o persoana indemanatica

today19 Apr. 2024
Revolut da cate 40.000 de euro clientilor, prin credit: ce trebuie sa stii daca ai cont virtual
Financiar-Bancar

Revolut da cate 40.000 de euro clientilor, prin credit: ce trebuie sa stii daca ai cont virtual

today19 Apr. 2024
Importanta comunicarii cu clientii in medicina veterinara
Companii

Importanta comunicarii cu clientii in medicina veterinara

today19 Apr. 2024
Cum sa alegi motoare de barca cu puterea potrivita pentru barca ta?
Life Style

Cum sa alegi motoare de barca cu puterea potrivita pentru barca ta?

today19 Apr. 2024
Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024

today18 Apr. 2024
Cum poti sa incepi sa investesti la Bursa de Valori Bucuresti
Financiar-Bancar

Cum poti sa incepi sa investesti la Bursa de Valori Bucuresti

today18 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Top 6 meserii din care poti alege daca esti o persoana indemanatica
Life Style

Top 6 meserii din care poti alege daca esti o persoana indemanatica

today19 Apr. 2024
Revolut da cate 40.000 de euro clientilor, prin credit: ce trebuie sa stii daca ai cont virtual
Financiar-Bancar

Revolut da cate 40.000 de euro clientilor, prin credit: ce trebuie sa stii daca ai cont virtual

today19 Apr. 2024
Importanta comunicarii cu clientii in medicina veterinara
Companii

Importanta comunicarii cu clientii in medicina veterinara

today19 Apr. 2024
Cum sa alegi motoare de barca cu puterea potrivita pentru barca ta?
Life Style

Cum sa alegi motoare de barca cu puterea potrivita pentru barca ta?

today19 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x