Top 5 carti de afaceri care au influentat lumea business-ului
carti de afacerilumea afaceriloroameni de afaceri
Mii de carti despre afaceri sunt publicate in fiecare an, insa nu multe dintre ele fac istorie. Oricum, exista cateva carti care au schimbat lumea la prorpiu.
Iata lista celor cinci carti care au influentat lumea afacerilor de-a lungul timpului:
1. "Arta razboiului", Sun Tzu ("The art of War")
In timp ce militaristii considera ca acest stil militar duce la comportamente bizare in afaceri (precum amenintarea competitorilor, considerandu-i mai mult inamici decat potentiali parteneri de afaceri), Sun Tzu era de alta parere. El considera ca acest stil militar ii poate ajuta pe afaceristi sa dezvolte cu mult mai multa usurinta strategii de "lupta" in afaceri. Cei care vor citi aceasta carte vor intelege care sunt asemanarile dintre un razboi sangeros si o confruntare diplomatica dintre doi oameni de afaceri.
2. "Principele", Niccolo Machiavelli ("The Prince", 1532)
In timp ce Machiavelli milita pentru monarhie, punctul sau de vedere real politic era bazat pe o etica moderna corporatista. Machiavelli era de parere ca "scopul scuza mijloacele". Executivii companiilor sunt constransi de lege sa reprezinte interesele actionarilor si trebuie sa faca "doar ceea ce trebuie", atunci cand totul se finalizeaza cu profit.
3. "Bunastarea Natiunilor", Adam Smith ("The Wealth of Nations", 1776)
Aceasta carte a fost scrisa pe cand cel mai rapid mod de comunicare se realiza cu ajutorul barcilor, pe cand sclavia era legalizata in majoritatea tarilor. Aceasta carte se afla la baza economiei inca si acum, in marea era a Internetului. Un lucru bizar este acela ca "mana invizibila" (un citat des intalnit in lucrarile lui Adam Smith) apare doar intr-o singura propozitie in aceasta carte.
4. "Cum poti castiga prieteni, dar si oameni influenti", Dale Carnegie ("How to Win Friends and Influence People", 1936)
Cu toate ca aceasta carte a fost scrisa intr-o era in care lumea trata IQ-ul ca pe un standard de inteligenta, Dale Carnegie considera ca fericirea si succesul vine mai mult din relatiile pe care le ai cu ceilalti, decat datorita ideilor sau faptelor pe care le faci. Cu toate ca unele parti ale acestei carti par putin bizare, per ansamblu cartea reprezinta un ghid al relatiilor de succes in afaceri si nu numai.
5. "Cel mai bun om de vanzari din lume" Og Mandino ("The Greatest Saleman in the World" 1968)
In perioada in care aceasta carte a fost scrisa, majoritatea oamenilor de vanzari erau deja foarte priceputi, avand un discurs foarte rapid atunci cand isi prezentau marfa. In timp ce acest stereotip inca exista, majoritatea oamenilor din vanzari constientizeaza de ce autorul Og Mandino ii vedea astfel: "oameni morali care se zbateau sa faca lumea mai buna si pe cei din jurul lor mai fericiti".