Practici comerciale inselatoare: Ghid practic si explicatii detaliate
horatiu sasuprotectia consumatoruluipractici comerciale inselatoareconsilier juridicghid practic si explicatii detaliate
Practicile comerciale inselatoare pot fi actiuni inselatoare sau omisiuni inselatoare. Sunt usor de regasit in numeroase forme si aspecte si pot afecta grav relatia dintre consumatori si producatori.
Exemple de practici comerciale inselatoare (actiuni sau inactiuni):
- afirmarea de catre comerciant ca este parte semnatara a unui cod de conduita, in cazul in care nu este.
- afisarea unui certificat, a unei marci de calitate sau a unui echivalent fara a fi obtinut autorizatia necesara. … detalii gasiti aici >>
- afirmarea ca un cod de conduita a primit aprobarea unui organism public sau a unui alt organism, in cazul in care aceasta nu a fost primita.
- afirmarea ca un comerciant, inclusiv practicile sale comerciale, sau ca un produs a fost agreat, aprobat ori autorizat de un organism public sau privat, in cazul in care nu este adevarat, ori afirmarea ca a fost agreat, aprobat sau autorizat fara a respecta conditiile de agreare, aprobare sau autorizare.
- lansarea unei invitatii de a cumpara produse la un anumit pret, in cazul in care comerciantul nu dezvaluie existenta unor motive rezonabile in baza carora ar aprecia ca nu va putea sa furnizeze, el insusi sau prin intermediul altui comerciant, acele produse sau produse similare la acelasi pret, pentru o perioada si intr-o cantitate rezonabile, avandu-se in vedere produsul, amploarea reclamei si pretul oferit … detalii gasiti aici >>
- lansarea unei invitatii de a cumpara produse la un anumit pret, pentru ca apoi comerciantul sa recurga la una dintre urmatoarele fapte:
a) refuzarea prezentarii articolului ce a facut obiectul publicitatii;
b) refuzarea luarii comenzii privind respectivul articol sau a livrarii in cadrul unui termen rezonabil;
c) prezentarea unui esantion cu defecte, in scopul promovarii unui produs diferit.
- afirmarea falsa ca un produs nu va fi disponibil decat pentru o perioada foarte limitata de timp sau ca nu va fi disponibil decat in anumite conditii, pentru o perioada foarte limitata, in scopul obtinerii unei decizii imediate si al lipsirii consumatorilor de alte posibilitati sau de un termen suficient pentru a putea face o alegere in cunostinta de cauza. … detalii gasiti aici >>
sursa: Protectia Societatilor Comerciale impotriva Clientilor Abuzivi
Dl. Horatiu Sasu – autorul lucrarii este specializat in dreptul muncii, fost consilier juridic, in prezent consultant in afaceri si management.