Cat de multumiti sunt romanii de locul de munca actual si de relatiile cu apropiatii
satisfactie loc muncafericit la serviciufericire familie
Cinci din 10 romani sunt multumiti de starea lor de spirit, iar relatiile cu familia, prietenii sau partenerul, locul de munca actual si mediul de lucru sunt printre principalele motive de multumire pentru peste 50% dintre ei.
Un nou sondaj realizat de
Reveal Marketing Research si-a propus sa descopere cat de multumiti sunt romanii si ce anume ii face multumiti si a luat in calcul un esantion de respondenti din mediul urban si rural din Romania.
Astfel, in iunie 2021, 50% dintre romani au afirmat ca sunt multumiti de relatiile lor cu familia si prietenii, iar 10% se declara nemultumiti.
Pe categorii socio-demografice, aprecierea relatiilor cu familia si prietenii inregistreaza diferente semnificative, din punct de vedere statistic, numai in functie de statutul marital. Persoanele singure de varsta mijlocie par sa fie mai multumite de relatiile cu familia si prietenii (63%), comparativ cu tinerii cu educatie superioara si venit ridicat (45%).
Daca, in 2020, satisfactia fata de relatia cu partenerul sau partenera, desi pozitiva, a avut un nivel mai scazut pe fondul unei stari de spirit nu tocmai buna a romanilor, incepand cu februarie 2021, a inregistrat un nivel constant ridicat.
Cel mai mare grad de satisfactie fata de relatia cu partenerul sau partenera se intalneste la tinerii cu educatie superioara si venit ridicat, cu un procent de 47%.
Multumiti acasa, multumiti si la serviciu
Majoritatea romanilor se simt multumiti de mediul in care lucreaza. Multumirea apare, in principal, in randul segmentelor cu educatie si venit ridicat (70%) si in randul tinerilor profesionisti (50%). La polul opus, cei care se declara nemultumiti sunt familiile traditionale (36%) si persoanele singure de varsta mijlocie (32%).
Potrivit sondajului, nu este surprinzator ca multumirea legata de sectorul profesional este direct proportionala cu multumirea fata de celelalte aspecte ale vietii: starea de spirit si relatiile sociale - cu familia, prietenii si partenerul/partenera de viata.
Studiul arata ca incep sa conteze tot mai mult aspectele care tin de starea emotionala si de crearea unui cadru care sa motiveze mai degraba prin aspecte intrinseci decat prin cele de ordin extrinsec.
Studiul s-a desfasurat in perioada februarie - iunie pe un esantion reprezentantiv national (urban si rural). Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de incredere: 95%. Interviurile au fost realizate online, pe baza panelului Reveal Marketing Research.