Cu bicicleta prin Bucuresti: promisiunile sunt gratis, pistele costa
piste biciclistibucurestiministrul mediuluifonduri
Potrivit directorului executiv al Directiei Transporturi din Primaria Generala a Capitalei, Ion Dedu, proiectul de implementare de piste pentru biciclisti va fi extins la scara intregului oras, daca vor fi exista bani.
"Proiectul nostru acopera zona centrala si cele doua axe, in prima faza, pentru ca el se incadreaza intr-o suma ce ne-a fost asigurata de Ministerul Mediului.
Daca o sa avem mai multi bani, o sa extindem acest proiect la scara intregului oras", a declarat Dedu, citat de Agerpres.
Cu prilejul unei dezbateri pe tema pistelor de biciclete organizata de Agentia de Monitorizare a Presei, Dedu a sustinut deschiderea municipalitatii de a prelua in acest proiect toate ideile bune ce ii vor fi aduse la cunostinta, "cele care sunt conforme cu ce trebuie sa contina un proiect".
In acelasi timp, Marian Ivan, unul dintre fondatorii Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania, crede ca proiectul adoptat de municipalitate privind un sistem de transport cu bicicleta nu acopera intreg orasul si propune o alta initiativa, "Drumuri verzi in Bucuresti", proiect care presupune piste pentru bicicleta si trotuare libere pentru pietoni, inclusiv pentru persoanele cu dizabilitati.
Aceasta retea de piste de bicicleta ar acoperi intreg municipiul si va asigura inclusiv iesiri pe bicicleta sau pietonal din Bucuresti.
"Este o retea tip fagure, iar stabilirea strazilor se va face de catre aceia care locuiesc in zona respectiva", a explicat Ivan.
De asemenea, presedintele Advocacy Planing Romania, Horia Bejan, propune folosirea retelei de spatii verzi si parcuri si interconectarea lor astfel incat biciclistii sa evite infrastructura rutiera.
Prin OUG 17/19 aprilie s-a aprobat alocarea a 44.630.000 de lei catre bugetul municipiului Bucuresti prin Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice pentru finantarea proiectului privind implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in centrul Bucurestiului.
"Intentia noastra a fost sa sprijinim un proiect care sa reduca, in aproximativ cinci ani, numarul de autovehicule cu 5%, ceea ce ar insemna un minus de 20.000 de autovehicule in trafic pe zi, iar varianta mai putin optimista ar fi o scadere cu 3%.
Ne-am dori ca pistele sa fie proiectate la cele mai inalte standarde, sa se invete din greselile trecutului", a declarat secretarul de stat in Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, Anne Juganaru.