Imagineaza-ti un viitor in care cerul este strabatut nu doar de avioane obisnuite precum cele pe care le stim in ziua de astazi, ci de adevarate OZN-uri capabile sa schimbe paradigma calatoriilor aeriene. Acest scenariu, desi pare desprins din paginile unei carti SF, este mai aproape de realitate decat am putea crede.
Design-ul de baza al avioanelor comerciale nu s-a schimbat prea mult in ultimii 60 de ani. Avioanele de linie moderne, precum Boeing 787 si Airbus A350, au aceeasi forma generala ca Boeing 707 si Douglas DC-8, care au fost construite la sfarsitul anilor 1950 si care au consolidat design-ul de tip "tub cu aripi", care este utilizat si in prezent. Acest lucru se datoreaza faptului ca aviatia comerciala acorda prioritate sigurantei, favorizand solutiile verificate si testate.
Odata cu preocuparile tot mai mari legate de emisiile de carbon si nevoia de a crea mijloace de transport mai eficiente si ecologice, industria aeronautica exploreaza cu mai mult curaj si inovatie designuri radicale pentru a pune bazele viitorului zborului. Recent a fost prezentat un model de avion curbat in care corpul si aripile sunt integrate intr-un singur modul.
Acest design de avion cu corp si aripi integrate arata precum o combinatie intre aripile aeronavelor militare, cum ar fi celebrul bombardier B-2, si designul traditional "tub cu aripi." Totusi, avioanele de acest fel ar avea o sectiune centrala mult mai voluminoasa. Acest design inovator poate reprezenta viitorul calatoriilor aeriene, oferind atat eficienta sporita, cat si o experienta de calatorie complet diferita. Conceptul nu este chiar nou, primele incercari datand inca din anii 1920. Abia acum tehnologia permite constructia acestui tip de avion insa.
Companii de renume din industrie, precum Boeing si Airbus, au inceput deja sa exploreze acest concept revolutionar. In plus, un jucator mai mic, JetZero, cu sediul in California, si-a propus sa introduca in serviciu aeronave de acest fel pana in 2030. Cu o promisiune de a reduce consumul de combustibil si emisiile cu pana la 50%, acest design ar putea aduce o schimbare semnificativa in lumea aviatiei. Avioanele de acest fel s-ar putea dovedi a fi mult mai dificil de controlat insa. Cu toate acestea, vor avea marele avantaj de a produce o frecare aerodinamica mai mica, ceea ce le va face mult mai eficiente in zbor.
Ultimele NOUTATI
Ti-e frica de clauzele abuzive dintr-un contract de imprumut la banca? Afla de aici la ce sa fii atent
Calendar zile libere 2025. Cate minivacante au angajatii si cand pica zilele in care angajatorii nu au voie sa te cheme la job
Dezvoltatorii imobiliari reactioneaza si resping proiectul de lege care limiteaza la 10 la suta avansul platit de cumparator: riscam sa intram in blocaj
Romanii au invatat sa negocieze pretul locuintelor cu proprietarii: cat de mult reusesc sa scada pretul cerut in anunturile de vanzare, vei fi surprins
Au scos zeci de mii de euro de la saltea si au investit in titluri de stat. Desi aveau bani sa-si cumpere apartamente bune in Bucuresti, sute de romani au spus pas imobiliarelor
Partenerii nostri
Proiect - salariatii ar putea beneficia de doua zile libere PLATITE pentru a merge la medic
Declaratie pe proprie raspundere cu privire la functia de baza - MODEL
Salariat care a plecat in concediu de odihna, fara sa depuna cerere - PROCEDURA
Aspecte juridice critice in imbunatatirea managementului fortei de munca
Cele mai importante reglementari pentru institutiile de credit in 2024
Salariatul nu este apt pentru locul de munca: "Suntem obligati sa ii oferim alt post in firma?"
Te-ar putea interesa si
Dezvoltatorii imobiliari reactioneaza si resping proiectul de lege care limiteaza la 10 la suta avansul platit de cumparator: riscam sa intram in blocaj
Romanii au invatat sa negocieze pretul locuintelor cu proprietarii: cat de mult reusesc sa scada pretul cerut in anunturile de vanzare, vei fi surprins