Foto. Cum vor arata avioanele in viitor, vom zbura cu adevarate OZN-uri

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Foto. Cum vor arata avioanele in viitor, vom zbura cu adevarate OZN-uri
Foto. Cum vor arata avioanele in viitor, vom zbura cu adevarate OZN-uri
de Adrian Somai la 28 Aug. 2023
Urmareste-ne pe Google News
avioane din viitordesign avioanejetzeroairbusboeing

Imagineaza-ti un viitor in care cerul este strabatut nu doar de avioane obisnuite precum cele pe care le stim in ziua de astazi, ci de adevarate OZN-uri capabile sa schimbe paradigma calatoriilor aeriene. Acest scenariu, desi pare desprins din paginile unei carti SF, este mai aproape de realitate decat am putea crede.


Design-ul de baza al avioanelor comerciale nu s-a schimbat prea mult in ultimii 60 de ani. Avioanele de linie moderne, precum Boeing 787 si Airbus A350, au aceeasi forma generala ca Boeing 707 si Douglas DC-8, care au fost construite la sfarsitul anilor 1950 si care au consolidat design-ul de tip "tub cu aripi", care este utilizat si in prezent. Acest lucru se datoreaza faptului ca aviatia comerciala acorda prioritate sigurantei, favorizand solutiile verificate si testate. 

Odata cu preocuparile tot mai mari legate de emisiile de carbon si nevoia de a crea mijloace de transport mai eficiente si ecologice, industria aeronautica exploreaza cu mai mult curaj si inovatie designuri radicale pentru a pune bazele viitorului zborului. Recent a fost prezentat un model de avion curbat in care corpul si aripile sunt integrate intr-un singur modul. 

Acest design de avion cu corp si aripi integrate arata precum o combinatie intre aripile aeronavelor militare, cum ar fi celebrul bombardier B-2, si designul traditional "tub cu aripi." Totusi, avioanele de acest fel ar avea o sectiune centrala mult mai voluminoasa. Acest design inovator poate reprezenta viitorul calatoriilor aeriene, oferind atat eficienta sporita, cat si o experienta de calatorie complet diferita. Conceptul nu este chiar nou, primele incercari datand inca din anii 1920. Abia acum tehnologia permite constructia acestui tip de avion insa. 

Companii de renume din industrie, precum Boeing si Airbus, au inceput deja sa exploreze acest concept revolutionar. In plus, un jucator mai mic, JetZero, cu sediul in California, si-a propus sa introduca in serviciu aeronave de acest fel pana in 2030. Cu o promisiune de a reduce consumul de combustibil si emisiile cu pana la 50%, acest design ar putea aduce o schimbare semnificativa in lumea aviatiei. Avioanele de acest fel s-ar putea dovedi a fi mult mai dificil de controlat insa. Cu toate acestea, vor avea marele avantaj de a produce o frecare aerodinamica mai mica, ceea ce le va face mult mai eficiente in zbor. 



Sursa foto: JetZero

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat
Ultimele stiri economice

Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x