Tornado, un vis pe sine: A costat 5 milioane de dolari si a necesitat 18 ani de munca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tornado, un vis pe sine: A costat 5 milioane de dolari si a necesitat 18 ani de munca Tornado, un vis pe sine: A costat 5 milioane de dolari si a necesitat 18 ani de munca
de Manager.ro la 14 Mar. 2012
Urmareste-ne pe Google News
tornadovissinelocomotivatrenuribenzina

Cu mult timp in urma, locomotivele cu abur reprezentau singura modalitate prin care bunicii si strabunicii nostri se puteau deplasa de la A la B. Si cum Anglia tine la traditia sa, aflam ca ultimul tren cu abur a fost scos din functiune in 1960, pe masura ce locomotivele care functionau cu motorina, benzina sau curent electric au cucerit sinele de cale ferata.

Una din locomotivele emblematice cu abur a fost Al Peppercorn. Au existat 49 de asemenea bijuterii feroviare, ultima fiind construita in 1949. Dupa zece ani de functionare, toate cele 49 de locomotive au fost duse la casat. Niciuna nu a supravietuit pentru a putea fi prezentata nepotilor.

Totusi, in 1990, a fost format grupul Al Steam Locomotive Trust, care isi propunea sa readuca la viata o locomotiva cu abur A1 Peppercorn, in Marea Britanie. Mecanicii au planuit sa construiasca a 50-a locomotiva, ca o punte spre trecut.

Potrivit presedintelui grupului, Mark Allat, care s-a ocupat de proiectul A1 Steam Locomotive, se dorea sa se restabileasca o veriga-lipsa in prezervarea istorica a locomotivelor cu abur. Masinaria infernala urma sa fie construita de la zero. Folosindu-se de tactici eficiente de obtinere a finantarilor si o echipa motivata, proiectul a prins contur. Dar a necesitat ceva vreme.


Lucrarea a necesitat 18 ani de munca si la final, sinele de cale ferata din Marea Britanie au putut gazdui din nou o locomotiva A1 Peppercorn. Aceasta a fost botezata TORNADO si reprezinta un studiu fascinant al vointei.

1. La inceputul constructiei, muncitorii au avut nevoie de alte trenuri, pentru a aduce piesele uriase in fabrica



2. Aceasta fotografie din 1999 arata stadiul avansat al lucrarii. Totusi, pe muncitori ii mai asteptau noua ani de truda



3. Tornado, placuta de "inmatriculare"



4. Pentru a lubrifia componentele de pe tren, Allat a precizat ca s-a folosit un ulei din seminte de struguri, cumparat de la Tesco. Magazinul britanic nu a fost insa interesat sa promoveze noua utilizare a uleiului. "A pierdut un tren", daca ar fi sa ramanem in termeni feroviari



5. Totul a fost construit de la zero. Multe din componente sunt fabricate manual. Allat a precizat ca schitele initiale, desi detaliate, nu ofereau si informatii tehnice despre cat de rezistente ar trebui sa fie piesele locomotivei Tornado



6. Tornado in 2004. La 14 ani de la inceputul constructiei, boilerul inca lipsea



7. Tornado a fost supusa unor teste complexe, pentru a-i fi verificata rezistenta



8. Boilerul a fost construit intre 2005-2006. Allat a precizat ca aceasta a fost cea mai costisitoare componenta a locomotivei Tornado



9. Constructia boilerului a fost finalizata in 2007, dupa 17 ani de la debutul proiectului



10. Primul test de abur al locomotivei Tornado. Totul a decurs excelent



11. Lansarea a avut loc in 2008, in cadrul unei ceremonii fastuoase



12. Printul Charles a botezat locomotiva si a ocupat scaunul mecanicului de locomotiva



13. Tornado, alaturi de alte legende ale industriei feroviare britanice



14. Chiar daca arata ca un tren traditional, Tornado dispune de unele functii moderne. Are chiar si un incarcator pentru telefoane mobile



15. Intr-un episod Top Gear, locomotiva se intrece cu un Jaguar XK120, de la Londra pana in Scotia



16. Trenul a ocupat locul secund in competitie, dar a fost intarziat de o problema la instalatia de abur



17. Tornado, o mandrie a vremurilor demult apuse



18. Daca tinem cont de eforturile si dedicatia care au fost depuse pentru realizarea acestui proiect, putem spune ca este unic. Tornado va ramane cu siguranta in istorie



(via | businessinsider.com/Travis Okulski)

Ultimele NOUTATI

3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024
250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?
Companii

250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?

today28 Mar. 2024
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Economie

Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x