Tornado, un vis pe sine: A costat 5 milioane de dolari si a necesitat 18 ani de munca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tornado, un vis pe sine: A costat 5 milioane de dolari si a necesitat 18 ani de munca Tornado, un vis pe sine: A costat 5 milioane de dolari si a necesitat 18 ani de munca
de Manager.ro la 14 Mar. 2012
Urmareste-ne pe Google News
tornadovissinelocomotivatrenuribenzina

Cu mult timp in urma, locomotivele cu abur reprezentau singura modalitate prin care bunicii si strabunicii nostri se puteau deplasa de la A la B. Si cum Anglia tine la traditia sa, aflam ca ultimul tren cu abur a fost scos din functiune in 1960, pe masura ce locomotivele care functionau cu motorina, benzina sau curent electric au cucerit sinele de cale ferata.

Una din locomotivele emblematice cu abur a fost Al Peppercorn. Au existat 49 de asemenea bijuterii feroviare, ultima fiind construita in 1949. Dupa zece ani de functionare, toate cele 49 de locomotive au fost duse la casat. Niciuna nu a supravietuit pentru a putea fi prezentata nepotilor.

Totusi, in 1990, a fost format grupul Al Steam Locomotive Trust, care isi propunea sa readuca la viata o locomotiva cu abur A1 Peppercorn, in Marea Britanie. Mecanicii au planuit sa construiasca a 50-a locomotiva, ca o punte spre trecut.

Potrivit presedintelui grupului, Mark Allat, care s-a ocupat de proiectul A1 Steam Locomotive, se dorea sa se restabileasca o veriga-lipsa in prezervarea istorica a locomotivelor cu abur. Masinaria infernala urma sa fie construita de la zero. Folosindu-se de tactici eficiente de obtinere a finantarilor si o echipa motivata, proiectul a prins contur. Dar a necesitat ceva vreme.


Lucrarea a necesitat 18 ani de munca si la final, sinele de cale ferata din Marea Britanie au putut gazdui din nou o locomotiva A1 Peppercorn. Aceasta a fost botezata TORNADO si reprezinta un studiu fascinant al vointei.

1. La inceputul constructiei, muncitorii au avut nevoie de alte trenuri, pentru a aduce piesele uriase in fabrica



2. Aceasta fotografie din 1999 arata stadiul avansat al lucrarii. Totusi, pe muncitori ii mai asteptau noua ani de truda



3. Tornado, placuta de "inmatriculare"



4. Pentru a lubrifia componentele de pe tren, Allat a precizat ca s-a folosit un ulei din seminte de struguri, cumparat de la Tesco. Magazinul britanic nu a fost insa interesat sa promoveze noua utilizare a uleiului. "A pierdut un tren", daca ar fi sa ramanem in termeni feroviari



5. Totul a fost construit de la zero. Multe din componente sunt fabricate manual. Allat a precizat ca schitele initiale, desi detaliate, nu ofereau si informatii tehnice despre cat de rezistente ar trebui sa fie piesele locomotivei Tornado



6. Tornado in 2004. La 14 ani de la inceputul constructiei, boilerul inca lipsea



7. Tornado a fost supusa unor teste complexe, pentru a-i fi verificata rezistenta



8. Boilerul a fost construit intre 2005-2006. Allat a precizat ca aceasta a fost cea mai costisitoare componenta a locomotivei Tornado



9. Constructia boilerului a fost finalizata in 2007, dupa 17 ani de la debutul proiectului



10. Primul test de abur al locomotivei Tornado. Totul a decurs excelent



11. Lansarea a avut loc in 2008, in cadrul unei ceremonii fastuoase



12. Printul Charles a botezat locomotiva si a ocupat scaunul mecanicului de locomotiva



13. Tornado, alaturi de alte legende ale industriei feroviare britanice



14. Chiar daca arata ca un tren traditional, Tornado dispune de unele functii moderne. Are chiar si un incarcator pentru telefoane mobile



15. Intr-un episod Top Gear, locomotiva se intrece cu un Jaguar XK120, de la Londra pana in Scotia



16. Trenul a ocupat locul secund in competitie, dar a fost intarziat de o problema la instalatia de abur



17. Tornado, o mandrie a vremurilor demult apuse



18. Daca tinem cont de eforturile si dedicatia care au fost depuse pentru realizarea acestui proiect, putem spune ca este unic. Tornado va ramane cu siguranta in istorie



(via | businessinsider.com/Travis Okulski)

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x