Care este cea mai importanta scoala pentru viata si vieti?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Care este cea mai importanta scoala pentru viata si vieti? Care este cea mai importanta scoala pentru viata si vieti?
de Manager.ro la 15 Mai. 2015
Urmareste-ne pe Google News
scoala de soferiscoala vietiisoferiepermis de conducere

Copiii sunt precum niste CD-uri, DVD-uri, hard disk-uri pe care inca nu a fost scris nimic. Parintii sunt cei care vor "salva" pe ele primele "date" care le vor ramane in memorie si le vor imprima personalitatea. De parinti depinde, in primul rand, daca informatia pe care le-o dau este valoroasa, inutila sau daunatoare.

Ulterior, educatoarea, invatatoarea, dirigintele, profesorii, scoala, anturajul vor contribui cu alte "date". Dincolo de educatia propriu-zisa, de invatatura si de cultura generala, in curand, elevii vor invata, de pe bancile scolii, notiuni despre circulatia rutiera.
 
Din viitorul an scolar, parintii si elevii vor putea alege intre patru noi discipline optionale, una dintre ele fiind "Educatie pentru prevenirea riscului rutier", disponibila pentru invatamantul primar.
 
Conform Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice, aceasta disciplina optionala (din pacate doar optionala) urmareste "pregatirea elevilor pentru viata prin formarea unor deprinderi de respectare a regulilor elementare de circulatie pe drumurile publice si de manifestare a unei conduite preventive".

 
Demersul Ministerului Educatiei este facut pe fondul declararii de catre Adunarea Generala a ONU a perioadei 2011 - 2020 ca Decada Actiunii pentru Siguranta Rutiera, ale carei obiective sunt stabilizarea si reducerea numarului de accidente din intreaga lume, valorificarea cadrului educational pentru sensibilizarea scolarilor asupra riscurilor la care se expun in trafic ca pietoni sau pasageri in autovehicule.
 
De multe ori, formularile unei institutii de stat din Romania sforaie, aschiile sar din limba de lemn si nu au legaturi prea stranse cu realitatea.
 
In cazul de fata, formularea chiar spune ceva: "pregatirea elevilor pentru viata, formarea unor deprinderi de respectare a regulilor elementare de circulatie pe drumurile publice si de manifestare a unei conduite preventive".
 
Din fericire, iata ca scoala incepe sa educe si in acest domeniu. In schimb, un alt fel de scoala ramane deficitar. Bine ca macar, la aceasta scoala, dosarul medical si cazierul sunt necesare pentru inscriere.
 
Este vorba despre scoala de soferi. Ce alta scoala mai dureaza atat de putin si de care alta scoala depinde, la propriu, intr-atat de mare masura, viata celor scoliti, scolarizati? Poate ca, in cel mai propriu sens, existential, biologic, viata dumneavoastra nu depinde de nota de la licenta sau de la bacalaureat, dar depinde de cat de bine ati invatat la... "amarata" scoala de soferi.
 
Invatamantul prescolar cuprinde grupa mica, grupa mijlocie, grupa mare, pregatitoarea micutilor pentru scoala. Invatamantul primar cuprinde clasa pregatitoare si clasele I-IV.
 
Invatamantul secundar cuprinde: invatamantul secundar inferior, organizat in doua cicluri care se succed: gimnaziu, clasele V-VIII si ciclul inferior al liceului sau scoala de arte si meserii, clasele IX-X; invatamantul secundar superior: ciclul superior al liceului, clasele XI - XII/XIII, precedat, dupa caz, de anul de completare.
 
Pe urma, in functie de interesul si de aptitudinile fiecaruia, facultatea.  
 
Vrei sa diagnostichezi si sa-ti tratezi si, daca se poate, sa-ti vindeci semenii? Vrei sa le salvezi vietile? Poftim sase ani de medicina, plus inca unul de stagiatura, plus, 3-5 ani de rezidentiat, plus, asa cum este normal, o viata intreaga de studiu!
 
Vrei sa proiectezi poduri ca Anghel Saligny, zgarie-nori si case care sa nu se cada ca frunzele toamna? Ia de aici sase ani de arhitectura! 
 
Nu este cel putin ciudat ca o scoala de care depinde viata unui individ si a miilor pe langa care va trece, la un singur drum mai lung, dureaza, practic, comparativ cu ani de scoala de teorie, o clipita?
 
O mie de lei si 50-55 de ore de teorie si practica, intr-o luna, minimum 22 de raspunsuri corecte din 26 de intrebari ii pot aduce oricarei pustoaice sau pusti, oricarei doamne trecute de prima sau de a doua tinerete, oricarui domn tanar sau mai in varsta permisul de conducere, in fapt, permisul de viata si de moarte asupra sa si asupra altora.
 
Cel putin in Romania, din scoli, iesi cocosat de teorie. Sigur ca este important sa inveti sa vorbesti corect macar limba materna, sa inveti aritmetica si trigonometrie, sa inveti cum s-a format poporul roman, intre ce ani au domnit Stefan cel Mare si Mihai Viteazu, cand a avut loc Revolutia franceza, intre ce ani s-au desfasurat cele doua razboaie mondiale.

Cu tot respectul pentru cultura generala, probabilitatea ca un lapsus legat de capitala Bangladesului, uitarea datei la care a avut loc batalia de la Podul Inalt sau un dezacord sa te ucida este mult mai mica decat cea legata de greseli de soferie, unde nu practica ne omoara, la propriu, ci lipsa ei.
 
Scoala de soferi tocmai ca da sansa practicii. Elevii ar trebui invatati sa conduca in orice situatie, nu numai in luna de vara in care cei mai multi aleg "sa-si ia carnetul". Trebuie sa stie, in primul rand, cum sa nu-si piarda cumpatul, cum sa anticipeze, cum sa reactioneze cat mai calm in orice situatie.
 
La noi, pana si proba de poligon a murit, probabil tot intr-un accident de masina. In alte state, scoala de soferi dureaza... ani, la capatul carora, elevul primeste un permis provizoriu. In functie de cum se comporta, il primeste sau nu pe cel real. Pana atunci, invata cum sa sofeze ziua si noaptea, pe gheata si polei, cum sa derapeze controlat, cum sa conduca pe ploaie.
 
Exerseaza, pe cat posibil, cum sa reactioneze in aproape toate situatiile, reusind sa evite accidente care, fara atat de multa practica ar genera pagube si victime.
 
Asadar, care este cea mai importanta scoala pentru viata proprie si pentru vietile celorlalti?

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x