Cat la suta dragoste, cat la suta comert?
ziua indragostitilorvalentines daycadouri ziua indragostitilor
Orice societate comerciala vrea sa obtina profit. Asta este unul dintre scopurile sale 100% firesti. Prin urmare, mai ales firmele care fac comert nu scapa si nici nu trebuie sa scape vreun prilej pentru a tinti cresterea vanzarilor.
Pe lista de prilejuri, s-a inscris, de cativa ani, Valentine’s Day, pe romaneste Sfantul Valentin sau Ziua Indragostitilor, sarbatoare urmata de bastinasul Dragobete.
Pentru "editia" din acest an, magazinele online prevad vanzari cu 80% mai mari prilejuite de Sfantul Valentin, Dragobete, 1 Martie si 8 Martie. Cele mai mari vanzari sunt estimate la bijuterii, cosmetice si lenjerie intima.
Potrivit Asociatiei Romane a Magazinelor Online (ARMO), in primul trimestru al anului trecut, membri sai au avut vanzari de 350.000 de euro, cu o medie de 180 de lei pe comanda.
Asa cum ne-a obisnuit in ultimii ani, Mastercard publica al sau "Love Index", care analizeaza comportamentul de achizitie in peste 200 de tari, ajungand la concluzia ca banii nu sunt un impediment in calea cui vrea sa creeze un moment special...
"Mastercard Love Index" a analizat platile cu cardul, in ultimii trei ani, timp in care cheltuielile din perioada Zilei Indragostitilor au crescut cu aproape 50%. In acelasi timp, au avansat cu 37% tranzactiile online.
In ultimii trei ani, aproximativ 47,4 milioane de tranzactii au fost realizate cu o zi inainte de Ziua Indragostitilor.
Cu aceasta ocazie, preferintele clientilor se indreapta catre restaurante, cheltuielile in aceste localuri avansand cu 102%, din 2014 incoace.
Dar, in ciuda avansului ponderii comertului online, 95% dintre tranzactiile din aceasta perioada se realizeaza personal.
Consumatorii din America Latina au aratat cea mai mare schimbare spre mediul online, cu o crestere de 250%, din 2014 pana in 2016, urmati de cei din Orientul Mijlociu si Africa, unde exista o crestere de 56%.
De Ziua Indragostitilor, consumatorii cheltuiesc mai mult pe servicii hoteliere (35%), in crestere cu 50%, in ultimii trei ani. Europenii sunt lideri la cumparaturile online comparativ cu alte regiuni ale lumii, 19% dintre cheltuielile lor de Ziua Indragostitilor fiind facute pe site-urile de comert electronic.
In afara de aceste date, in mod clar, reclama este sufletul comertului. Unul dintre marii comertului on-line de la noi ne pune o intrebare foarte inspirata, in ton cu sarbatorile: "Cauti o relatie de lunga durata?" si pe urma ne spune sa alegem produsele unei anumite companii.
Acelasi comerciant ne mai intreaba: "Stiai ca cine iubeste daruieste?" Da, stiam numai ca poate ca daruieste ceva mai mult decat un telefon, un parfum. Si poate ca daruieste mai mult decat un telefon sau un parfum in fiecare zi, nu numai in cele festive.
Pana la urma, depinde de fiecare dintre noi cat la suta vrem sa fie dragoste si cat la suta comert...