Scaun la cap cu tractiune integrala

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Scaun la cap cu tractiune integrala Scaun la cap cu tractiune integrala
de Manager.ro la 24 Oct. 2011
Urmareste-ne pe Google News
caucicuri de iarnacauciucuri de varafinlandapermis de conduceresofatsoferi

Mai sunt 8 zile si cine va fi prins ca a blocat drumuri inzapezite sau inghetate si nu avea cauciucuri de iarna va fi drastic amendat. Cam asa ar putea suna un avertisment al Politiei sau un titlu moderat-soc de tabloid.

Adica, daca vine vorba de un drum inzapezit sau inghetat, pai, cu sau cauciuri de iarna, zapada si gheata l-au blocat si, cat se poate de evident, orice automobil, cu sau fara cauciucuri de iarna, care poate ca nu avea ce cauta pe acel drum. 
 
Cat de absurd ar fi ca un agent constatator ajuns la fata, spatele si lateralul unui astfel de blocaj sa vada masinile insirate sau raspandite pe si in afara carosabilului plin de nea si sa inceapa sa le traga amenzi celor care au cauciucuri de vara si sa-i scuteasca pe cei cu cauciucuri de iarna. 
 
Fost copilot de raliuri, dedicat, in prezent, exclusiv politicii, Victor Ponta ne vorbeste despre beneficiile condusului preventiv si despre faptul ca nu este de acceptat ca, odata ce te-ai vazut cu permisul de conducere in portvizit, sa nu mai dai nici pe la Politie, nici pe la unitatile medicale care ti-au certificat abilitatile, decat cel mult daca nu ti-ai reinnoit permisul inainte de a expira.
 
Corect. Aproape nimeni din cei care vor sa schimbe in bine legislatia rutiera din Romania nu se gandeste ca, decat sa inaspresti ceva dupa/post, mai bine o faci inainte/ante. 
 
Finlanda da cam cei mai buni piloti, mai ales de raliuri. In Finlanda, nu faci nu’s cate ore de condus prin oras, dai sala, iei minim 23 din 26 puncte sau cate or mai fi, te urci cu politistul langa tine in masina, faci o parcare laterala si… gata, esti sofer, chiar daca ai lamaia in geamuri. 
 
Cum, tu ai permis si nu ai condus noaptea? Ai permis si nu ai condus pe ploaie, pe zapada, pe gheata? Cam da… Si ne mai miram de cate accidente se produc vara-iarna. 
 
In Finlanda, exista un adevarat ritual, dar unul cat se poate de inteligent, de justificat pentru obtinerea permisului de conducere. Acolo, cand te sui prima data la volan in scopul obtinerii permisului, esti un fel de cadet la acesta. 
 
Cat se poate de logic, finlandezii s-au gandit ca, in traficul real, un conducator auto va trebui sa conduca ziua, noaptea, pe ploaie torentiala, pe zapada, pe gheata si nu vor sa lase reactiile soferului in aceste conditii, nici la voia intamplarii (evident, este imposibil eliminarea totala a hazardului) si nici la inspiratia de moment.
 
Asa ca, logic, cadetii la permis sunt invatati din scoala (ca de aia se cheama scoala de soferi si nu curs intensiv de sofat!) sa faca fata tuturor conditiilor de drum. Iar permisul este acordat dupa 3 ani in care, omul poate circula si, daca nu face accidente, este considerat apt sa conduca (cata responsabilitate presupune aceasta actiune!). 
 
De aceea, daca ajungi sa conduci cot la cot (niciodata bara la bara) cu finlandezii la ei acasa, pe langa faptul ca ei nu se ating (nici macar accidental de claxon), vei constata ca, aflati la volan, nu au alta preocupare decat sofatul!
 
Lucrul asta se vede chiar si cand masinile sunt oprite la semafor. Primul sofer aflat acolo nu… nu-si mangaie sotia, nu o pupa, nu se intoarce sa vada ce fac copiii in spate (daca e ceva grav, interesant, poate sa traga pe dreapta), cainele, pisica. Nu este preocupat sa schimbe postul de radio; priviri, injuraturi, sudalmi,  cu ceilalti soferi. Nu. Ochii sai sunt fixati pe semafor. 
 
Cand s-a facut verde, ti se explica instantaneu de ce Vatanen, Hakinen, Raikonen iau startul ca din pusca. Nu conteaza ca primul la stop este un camion de zece tone, un autobuz sau un Porsche de 900 de kilograme. Fara exceptie, finlandezii nu pleaca de la semafor… ei iau startul… tocmai pentru a nu incurca circulatia, gandindu-se ca oamenii din spate au si ei treaba, vor sa ajunga repede undeva, in loc sa stea in spatele primei masini de la stop, mirosind esapamentul acesteia si nepriceperea soferului.
 
Multi cred ca montarea de cauciucuri de iarna va fi solutia miraculoasa care va reduce numarul de blocaje si de accidente. Poate ca va fi exact pe dos. Cei cu masini puternice, cu tractiune integrala, cu SUV sau cu pur-sange de teren vor avea iluzia sigurantei depline si vor risca probabil si mai mult ca, deh acum au caucicuri de iarna... 
 
Pe de alta parte, cine va avea scaun la cap isi va lasa masina, cu sau fara cauciucuri de iarna, acasa, daca nu are absolut neaparat nevoie de ea, daca starea vremii se anunta foarte proasta sau, si mai bine, daca vede cu ochii lui ca zapada e cat casa. 
 
In orice conditii meteo, mai buna decat tractiunea integrala a unui automobil este tractiunea intergrala pe cele patru picioare ale scaunului la cap. Fara aceasta, desi pot costa mii de euro, cauciucurile de iarna nu fac doi bani...
 

Ultimele NOUTATI

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Business

Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!

today07 Mai. 2025
Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce

today07 Mai. 2025
Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!
Analize

Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!

today07 Mai. 2025
ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala
Economie

ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala

today07 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x