Analizele Manager.ro: Cel mai plauzibil scenariu in cazul zborului MH370

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Analizele Manager.ro: Cel mai plauzibil scenariu in cazul zborului MH370 Analizele Manager.ro: Cel mai plauzibil scenariu in cazul zborului MH370
de Manager.ro la 27 Mar. 2014
Urmareste-ne pe Google News
zborul mh370disparitia avionului malaezian

De saptamani bune, lumea intreaga se intreaba ce s-a intamplat cu zborul MH370. Ultimele date obtinute prin satelit arata ca avionul s-a prabusit in sudul Oceanului Indian. Dar de ce? Capitanul Bill Palmer, expertul care a investigat celebrul caz Air France 447 (avionul prabusit la 1 iunie 2009 in Atlantic, 228 de victime), ofera o posibila explicatie, in paginile publicatiei Der Spiegel.

Spiegel: Domnule capitan, care e parerea dvs., a fost un atentat terorist?

Palmer: Nu, nu exista nicio dovada in acest sens. Toate informatiile care au fost facute publice pana acum indica mai degraba o defectiune tehnica. Cred ca pilotii s-au confruntat cu o problema tehnica grava, prea grava ca sa o poata gestiona eficient.

Spiegel: Dar copilotul a transmis turnului de control ca totul e in regula, iar dupa doar doua minute transponderul a fost inchis, impreuna cu alte echipamente, si avionul a devenit practic invizibil pentru radare. Nu putem vedea aici semnele unui scenariu sinistru care s-a desfasurat in cabina pilotilor?


Palmer: Nu neaparat. E posibil sa fi avut loc un scurtcircuit sau un incendiu care sa fi scos din functiune transponderul, radioul si alte echipamente.

Spiegel: In doar doua minute?

Palmer: Poate ca problema dura deja de ceva timp, dar pilotii n-au realizat ca exista un pericol in desfasurare. Lucrurile pot evolua foarte repede, acolo sus. Un incendiu in cala echipamentelor electronice, situata imediat sub cabina pilotilor, ar putea explica pierderea legaturii radio. Dar, desigur, nu stim ce ar fi putut sa initieze acest posibil incendiu. Un meteorit? O bomba? Un cablu electric defect?

Spiegel: Totusi, pilotii au schimbat cursul fara ca macar sa anunte ca au o urgenta…

Palmer: Cand se confrunta cu o urgenta, pilotii incearca sa mentina aparatul in aer, sa il indrepte spre o anumita directie si sa comunice – in exact aceasta ordine. Poate ca erau prea ocupati sa rezolve urgenta pe care o aveau, iar schimbarea de curs la doar 40 de minute dupa decolare indica intentia lor de a se intoarce la Kuala Lumpur, lucru perfect logic.

Spiegel: Dar apoi a avut loc o a doua schimbare de curs, spre nord-vest…

Palmer: Da, eu vad aici o incercare de a ateriza pe aeroportul de pe insula Pulau Langkawi, un aeroport cu o pista foarte lunga si fara forme inalte de relief in jur. O sarcina oricum foarte dificila, mai ales pe timp de noapte si cu echipamentele de bord avariate.

Spiegel: MH370 n-a aterizat insa in Pulau Langkawi. A urcat in schimb la 45.000 de picioare (14.700 metri), mult peste altitudinea maxima permisa, iar putin mai tarziu a coborat rapid la 23.000 de picioare (7.500 de metri). Ce va spune asta?

Palmer: Unii experti considera ca a fost o actiune deliberata a capitanului de a duce aeronava in aer rarefiat, ca o ultima incercare de stinge un incendiu la bord. Iar aceasta posibilitate nu trebuie exlusa. Dar parerea mea este ca la acel moment echipajul era deja in stare de incapacitate. Pilotul automat era si el scos din functiune, aparatul zbura pur si simplu pe cont propriu.

Spiegel: Cum e posibil asa ceva?

Palmer: La modelul 777, in fuselaj exista echipamente computerizate care stabilizeaza avionul, orice ar face acesta. Ele cauta sa mentina viteza pe care capitanul a setat-o ultima oara, coboara varful avionul daca viteza scade si il ridica daca viteza creste, se asigura ca inclinarea avionului la viraje (bank angle) nu depaseste 35 de grade.

Spiegel: Deci se poate ca toate echipamentele sa cedeze, mai putin aceste computere?

Palmer: Sunt patru seturi de astfel de computere la modelul 777, asa-numitele „actuator control electronics”. Daca unul singur ramane in functiune, atunci avionul va zbura, in sensul ca va mentine altitudinea, va reactiona la turbulente, la rafale de vant, la schimbari ale temperaturii. In cazul lui MH370 nu m-as fi asteptat ca avionul sa urce chiar la 45.000 de picioare, dar nici nu pot spune ca sunt surprins.

Spiegel: Avem, asadar, un avion-fantoma care rataceste in sudul Oceanului Indian…

Palmer: Exact. Si la un moment dat combustibilul se termina si se produce inevitabilul. Nu stim daca pasagerii au trait acest cosmar sau daca erau la randul lor deja inconstienti.

Spiegel: Cum se comporta un avion caruia i se termina combustibilul? Coboara lin, ca un planor, sau se prabuseste abrupt?

Palmer: Coborarea seamana cu una normala, deoarece la coborare nu e nevoie de o putere mare a motoarelor, dar, oricum, ea este mult prea rapida pentru o amerizare lina.

Spiegel: Vreo dovada in sprijinul teoriei dvs.?

Palmer: Doar daca se gasesc cutiile negre ale aeronavei. Daca nu, cu siguranta cursa MH370 va deveni cel mai mare mister de la disparitia Ameliei Earhart in 1937, deasupra Pacificului.

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x