AOL cumpara Huffington Post pentru 315 milioane de dolari
aolhuffington postengadgettech crunchgoogleyahoo!publicitate onlinesuaautoblog
America Online (AOL) va cumpara publicatia pe internet Huffington Post, pentru 315 milioane de dolari. Compania spera ca prin aceasta achizitie sa-si sporeasca vanzarile de publicitate online.
Dupa ce a achizitionat recent un alt site de succes,
Tech Crunch, pentru 26 de milioane de dolari,
AOL inghite acum un peste si mai mare,
Huffington Post. Compania intentioneaza sa fie unul din cei mai mari furnizori de continut din lume si va concura direct cu Google si Yahoo!.
AOL, candva cel mai mare furnizor de internet dial-up din SUA, trebuie sa se redefineasca dupa ani de scadere pe toate planurile.
Dupa ce achizitia se va finaliza, Ariana Huffington (
foto), sefa Huffington Post, va fi pusa la conducerea diviziei de continut a AOL, care mai include publicatii online extrem de populare, precum Engadget, Autoblog si Tech Crunch.
AOL a pierdut 782,5 milioane de dolari anul trecut si a copncediat mai multi angajati. Compania spera ca prin achizitia Huffington Post, unul din cele mai mari noduri de stiri de pe internet, sa creasca vanzarile de publicitate. AOL avea in 2010 o cota de piata de numai 5,3% pe piata de reclama online din SUA, in scadere de la 6,8% in 2009. Prin comparatie, Facebook a inregistrat anul trecut o cota de piata de 13,6% pe aceeasi piata, in crestere de la 7,4%, cat consemna in anul anterior.
Fondat in 2005, Huffington Post este detinut de Ariana Huffington, Kenneth Lerer si un grup de investitori. Site-ul atrage lunar 25 de milioane de vizitatori.