Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Romania e o Vulpita - telenovela asta doar scoate la iveala mizeria ascunsa sub pres


Romania e o Vulpita - telenovela asta doar scoate la iveala mizeria ascunsa sub pres
de Magda Florea la 19 Feb. 2020 Exclusiv
Romania e o Vulpita - telenovela asta doar scoate la iveala mizeria ascunsa sub pres
Tags: vulpitaveronica stegaruviorel stegaruromania

Cred ca a trecut mai bine de o luna de zile de cand toate sursele de informare sunt intoxicate cu detalii din viata personala a unui cuplu din Blagesti - Veronica si Viorel Stegaru. Oamenii sunt lideri de audienta, atat in online, cat si la tv, din simplul fapt ca pe noi ne intereseaza.


Romania are aproximativ 19 milioane de cetateni. Sa scadem de aici numarul copiilor, persoanelor fara acces la televiziunea prin cablu, fara acces la internet si, in final, ma intreb: cati sa ramana ca potentiali telespectatori? 6 7 milioane? Ei bine, dintre acestia, 3 milioane au fost cu ochii-tinta in minutul de aur al televiziunii care a pus pe ecrane fara perdea viata nefericita a acestor doua personaje.

 3 milioane de romani nu au altceva mai bun de facut decat sa urmareasca in direct reactiile unui sot incornorat de sotia vulpita. Telenovela are tot ce ii trebuie: agramatism, lipsa de educatie, lipsa de cultura, lipsa de bun simt, lipsa de moralitate, saracie cu duhul si interesul unor oameni de afaceri de a face bani din subiect. E scandal, scandalul vinde, oamenii se uita, banii curg.

In timp ce postul tv in cauza bate record de audienta dupa record de audienta, in online, se poarta razboiul principiilor. Cei care se simt dezgustati de ceea ce ofera televizorul isi impartasesc sute de mesaje si comentarii, criticand atat postul in cauza, cat mai ales personajele.

Daca arunci o privire in mediul online, ai impresia ca nimeni nu se uita la aceasta telenovela. Dar eu am un sentiment de deja-vu. Am mai auzit eu si "nu ascult manele", pana la prima nota de tambal si bas, dupa care sareau ca arsi de pe scaune si se "unduiau ca sarpele", asa ca, mi-e teama ca multe comentarii sunt date cu un ochi in telefon si altul la sotia vulpita. 

Pe de alta parte, revolta oamenilor din online e justificata. In mod normal, tara asta ar avea ce sa prezinte la televizor. Avem elevi olimpici, legende ale sportului, ale teatrului, ale filmului. Avem oameni de succes, oameni care au schimbat fata lumii. Avem si cazuri sociale reale, care ar merita o mana de ajutor si un sprijin ce ar putea aparea in urma unei aparitii la o televiziune nationala. Avem, pe de alta parte, probleme care ne macina si nu stim maine ce se va alege de noi, ca tara, ca oameni, ca angajati, ca angajatori. Si, totusi, telenovela Vulpita are succes national zi de zi, saptamani la rand.

Romania e o vulpita in sine, de 30 de ani


De ce? Pentru ca Romania e o vulpita in sine, de 30 de ani. Aceste doua persoane, devenite fara voia lor personaje, reprezinta un etalon al unei paturi semnificative din populatia Romaniei. Populatia aia adevarata, nu poleiala care ne e vanduta la nivel de imagine ca sa ne transforme pe noi, privitorii, in snobi consumatori de branduri, de localuri scumpe, de fite pe stomacul gol.

Oamenii astia exista si la fel ca ei, alte sute de mii in Romania: usor de manipulat, fara scoala, fara calitati intelectuale evidente, poate ascunse, dar evidente, nu, a caror viata e ghidata de un cocktail de indolenta, insolenta, lipsa de perspective si lipsa de sansa.

Pe de alta parte, nu inteleg nici revolta din online, nici pe cine arunca cu noroi in postul tv. Eu, una, daca nu am considerat ca aceasta emisiune imi satisface nevoile intelectuale pentru a-mi face placere sa o vizionez, nu m-am uitat. Dar nici nu m-am apucat sa ma duelez in scari de valori si principii pe internet. Pur si simplu, am ignorat fenomenul pentru ca, in 2020, am in grila de programe cel putin 250 de alte optiuni. Am si o biblioteca destul de vasta, am si alte activitati care sa ma recreeze sau pur si simplu, imi pot duce existenta bine mersi fara sa aflu detalii despre viata amoroasa a unor persoane evident cazute intr-o capcana mediatica.

Nici personajele in sine nu sunt de blamat. Sunt victimele nu doar ale capcanei mediatice, ci si ale propriilor lor vieti, destine. Poate ca, daca ar fi avut parte de o educatie de mici, nu ca am vreo certitudine intr-un colt de ratiune intunecata ca Vulpita ar fi ajuns cu bursa la Sorbona, dar nu ar fi trebuit sa ajunga asistat social, la 22 de ani si apta de munca. Intr-o tara normala, nu s-ar incuraja la nivel guvernamental "nemunca" prin promovarea programelor de asistenta sociala, nici nu s-ar taia de la investitii pentru pensii, nici nu s-ar sterge pe jos cu sistemul de invatamant. Si nici nu am mai avea Vulpite ... nu atat de multe pentru ca eu cred cu tarie ca unii oameni au anumite capacitati limitate si indiferent de actiunile din jur sau de vointa din interior, mai mult nu se poate si cu asta basta. Dar la noi nu e vorba de cazuri izolate. E vorba de o "vulpitizare" a o buna parte din societate din cauza ca cine ne-a condus in ultimii 30 de ani, a fost direct interesat sa ne tina "jos", ca pe o masa de manevra electorala.

De asemenea, cine are pretentia ca la tv sa se difuzeze comentarii aplicate pe Simfonia a 5-a a lui Beethoven, nu e constient de faptul ca televiziunea in sine e o afacere. Cine o detine vrea sa faca bani din aceasta afacere, de altfel, cum vrea orice om de afaceri de pe Pamant. Cine vrea calitate sau calitate conform principiilor sale, sa vizioneze posturi tv care nu traiesc din audienta, din publicitate. Sau sa isi ia informatiile din alte surse. Spre exemplu, din carti. Dar nu e usor ipocrita Romania aceea revoltata la ceea ce se difuzeaza la tv, cand media europeana arata ca un roman citeste in medie, o carte pe an sau mai putin?!

E drept, si eu am trecut prin etapa de frustrare si revolta cand vedeam si vad cum sunt promovate non-valorile la televizor, insa am ajuns in etapa de indiferenta si in etapa in care mi-am dat seama ca nu pot schimba lumea eu, ci pot sa incerc sa-mi construiesc un univers al meu, dupa principiile la care achiesez. La tv se va difuza altceva cand vom imbratisa ca telespectatori altceva. Ma indoiesc ca duduie audienta la National Geographic de la 17:00 la 19:00 in Romania, asa ca revolta aia e construita pe putina ipocrizie.

Dar nu vom imbratisa altceva niciodata. Pentru ca, de 30 de ani, traim o viata de tip "vulpita". Suntem obisnuiti ba sa ii votam pe vulpoii cei mai galagiosi, ba sa stam cu gurile cascate la povesti de viata scandaloase, la scandaluri sexuale, la vedete care au ca singura performanta in viata ca si-au agatat numele ba de vreun domn cu stare, ba de vreun scandal, ba de vreun clan interlop. Si ne place. Rau!

Citeste si: Eu nu cred in criza fortei de munca din Romania. Imi caut job de ani de zile ...





Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.94 din 5 - 9 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016