Sentimentul de comunitate al romanilor este perceput mai puternic in perioada sarbatorilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Sentimentul de comunitate al romanilor este perceput mai puternic in perioada sarbatorilor Sentimentul de comunitate al romanilor este perceput mai puternic in perioada sarbatorilor
de Manager.ro la 19 Dec. 2012
Urmareste-ne pe Google News
sentimentcomunitatebanihainemancaretimp

Mai putin de jumatate (40,5%) din romanii chestionati in cadrul studiului National Happiness au sentimentul ca fac parte dintr-o comunitate. Acest studiu analizeaza comunitatea prin prisma a doua dimensiuni / actiuni definitorii: "a oferi" comunitatii ceva: de la bunuri materiale (bani, jucarii, haine, mancare etc.) pana la timp si efort personal; "a primi" de la comunitate sentimentul de apartenenta, siguranta, multumire, definirea unor activitati comune care sa aduca bucurie.

Romanii se percep ca fiind o natie darnica si generoasa, 77,3% din cei chestionati au declarat  ca au donat bani cel putin o data in ultimul an. Datorita proiectelor de responsabilitate sociala implementate de companii, a crescut la 43,6% numarul persoanelor care fac actiuni de voluntariat.

“Credem ca aceste activitati de implicare sociala a companiilor sunt un factor definitoriu in informarea romanilor despre proiectele  sociale coerente si serioase, in educarea romanilor pentru a participa la activitati dedicate comunitatii (fie ca aceasta este definita ca fiind de proximitate sau este definita de interactiunile personale ale fiecaruia). Suntem in etapa in care implicarea sociala a companiilor nu mai este doar un instrument de comunicare, ci efectiv un instrument de motivare al angajatilor ”a  spus Razvan Matasel, managing partner la compania  Arsenoaiei Matasel.

Sentimentul de siguranta situat la baza piramidei nevoilor personale a lui Maslow a obtinut in cadrul studiului National Happiness cel mai ridicat nivel de frecventa (41,5%).

Ingrijorator este procentul de numai 7% din respondenti care au incredere in afacerile din comunitatea in care traiesc si cei doar 11,9% care au incredere in vecini.  Cea mai ingrijoratoare concluzie legata de neincrederea in ceilalti este aceea ca doar 5,1% din romani cred ca, in cazul in care isi pierd portofelul, il vor primi inapoi.

“In aceasta perioada de sarbatori creste numarul activitatilor care implica comunitati de oameni. Este important ca fiecare dintre noi sa participe la activitati comunitare tocmai pentru a-i cunoaste mai bine pe cei pe langa care trecem zilnic.  E adevarat ca aceste sentimente de izolare sociala se regasesc mai mult in orasele mari. Credem ca doar initiative bine conturate, cu obiective bine stabilite si rezultate vizibile vor readuce romanii la activitati desfasurate in comun pentru cartierul/ comunitatea lor” a mai declarat Razvan Matasel.

Cei care resimt acum cel mai acut lipsa apartenentei la o comunitate sunt cei din segmentul definit de National Happiness ca fiind NEVOIASII.  In acelasi timp, segmentul CARIERISTI este cel mai nemultumit de cartierul in care traieste, desi majoritatea acestora locuiesc in cartiere noi de locuinte.

In privinta comunitatii de proximitate (cartier), National Hapiness a surprins urmatoarele rezultate: 37,2% sunt multumiti de cartierul in care locuiesc.

Elementele pozitive, cu un nivel de satisfactie ridicat (procent de oameni multumiti) sunt: linistea personala 56,3%, siguranta cartierului 55%, transportul public 50,2%.

Elemente negative, cu un nivel de satisfactie scazut (procent de oameni multumiti) sunt: oportunitati de munca bine platite 15,5%, posibilitatea de achizitionare a locuintelor cu pret accesibil 27,6%, servicii medicale 30,3%, invatamant de calitate 39,9%.

Nota despre segmentarea populaţiei conform specificaţiilor

Segment 1 ”Nevoiaşi” -  cuantifica 20,3% din populaţie şi sunt mai degraba singuri/fara partener (necasatorit/ divorţat/ separat/ vaduv), cu venit mic pe gospodarie (mai puţin de 1.400 RON), marimea gospodariei este mai mica de 3 persoane,  cei mai mulţi avand un singur membru in gospodarie . Ei sunt in mare parte angajaţi şi casnice, cu  probabilitate mare de a intarzia plaţile catre creditori şi, cand au bani in plus, inclina sa-i cheltuiasca pe bunuri materiale;

S2. “In cautarea drumului” -  cuantifica 20,3% din populaţie. Predominant feminin, la extremitaţile targetului de varsta, au venituri sub 1.400 RON, cei mai mulţi nu sunt casatoriţi, nu au job sau au un job “de nevoie”. Cu toate ca situaţia profesionala şi materiala acţioneaza in detrimentul fericirii, activitaţile educaţionale, de arta şi cultura, plus inclinaţia catre socializare aduc o uşoara contrabalansare.

S3. "Familist" este segmentul de mijloc din punct de vedere al indexului de fericire (54,7 pe scala de la 1 la 100) şi reprezinta 17,4% din populaţie. Predominant 35 - 44 ani, majoritatea casatoriţi, au cea mai numeroasa familie şi cel mai probabil 2 sau mai mulţi copii, au o stare de sanatate buna ce le permite sa işi desfaşoare activitaţile zilnice relativ uşor. Sunt predominant femei ce probabil se afla in concediu de maternitate, poate intr-o pauza mai lunga datorita recesiunii economice sau poate a fost alegerea lor sa fie casnice. Sunt orientate catre crearea unui mediu sanatos şi echilibrat pentru familie. Nivelul scazut al venitului (sub 1.400 RON) şi lipsa realizarilor profesionale (ce acţioneaza in detrimentul fericirii) sunt compensate de implinirile pe plan familiar.

S4. "Carierist" - cel mai mic segment (13,7% din populaţie), are un nivel de fericire peste medie (61,5 pe scala de la 1 la 100), ce este bazat in principal pe realizarile profesionale şi caştigul financiar. In contextul actual, aceste lucruri le ofera statut, prestanţa şi identitate. Carierist este un segment predominant masculin, in grupa mijlocie de varsta 35-44 ani, cu domiciliul in Bucureşti sau oraşele mari. Locul de munca l-a ordonat şi  familiarizat cu provocarile.  Din acest motiv ei vad o mulţime de imbunataţiri ce trebuie realizate de catre administraţia publica in ceea ce priveşte mediul inconjurator, cartierul sau vecinatatea, sistemul de sanatate sau educaţie. Au o doza de pesimism data de factorii externi lor, ce sunt menţionati mai devreme.

S5. ”Impliniţi şi echilibraţi”, segmentul ce cuantifica 32,6% din target.  Provin mai degraba din oraşe mici, au o famile mai numeroasa decat media, sunt angajati şi au venituri de peste 2.000 RON.  Locul de munca este important din trei motive: material, al recunoaşterii profesionale şi al echilibrului cu timpul liber (familia şi prietenii sunt extrem de importanţi pentru ei). Au invaţat sa se bucure de orice moment şi sa evite problemele – ceea ce le ofera echilibru şi stabilitate. Ei stiu ca increderea este un ingredient de baza in viaţa, de aceea au invaţat sa o cultive, sa acorde incredere mediului de afaceri, vecinilor şi autoritaţilor.

Ultimele NOUTATI

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x