Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

SONDAJ RENTROP & STRATON MARKET RESEARCH: Increderea consumatorilor in etichetele produselor alimentare scade conjunctural


SONDAJ RENTROP & STRATON MARKET RESEARCH: Increderea consumatorilor in etichetele produselor alimentare scade conjunctural
de la 18 Feb. 2013
SONDAJ RENTROP & STRATON MARKET RESEARCH: Increderea consumatorilor in etichetele produselor alimentare scade conjunctural
Tags: rentrop & straton market researchsondajinformarea consumatoriloretichetareproduse alimentare

Mai putin de un sfert din cititorii Manager.ro (22,4%) au incredere in etichetarea produselor alimentare, conform sondajului online realizat saptamana trecuta de Rentrop & Straton Market Research.


Sondajul a fost realizat intr-o perioada in care mass media din Romania si din Uniunea Europeana au adus in prim plan “scandalul carnii de cal”, iar acest subiect conjunctural nu avea cum sa nu influenteze opiniile respondentilor.


Raspunsurile deschise ale cititorilor prezinta principalele argumente ale increderii sau neincrederii lor in etichetarea alimentelor. Pentru a le evidentia, le-am selectat pe cele mai reprezentative si le-am grupat dupa cerintele de baza la care fac trimitere:

Lizibilitate

Datele care ar putea fi importante sunt scrise atat de marunt, incat cumparatorul ar trebui sa aiba in permanenta lupa la el.
Scrisul f.f. mic este uneori sters, cu mazgaleli ori cu suprapuneri.
Informatiile care nu avantajeaza producatorul sau comerciantul sunt scrise foarte mic pentru a nu fi citite de oricine.


Informatii complete si clare

Multe etichete nu au traducerea in limba romana, desi aceasta este impusa prin lege.
Se omit informatiile despre ingredientele nesanatoase ori acestea sunt cosmetizate si ascunse sub nume pe care nu le cunosti sau nu le intelegi.
(…) nu se informeaza corect cu privire la identitatea producatorilor si compozitia alimentelor.
Uneori nu se trece fabricantul produsului, ci doar formularea vaga ‘produs in CE’, ceea ce ne duce cu gandul la o eventuala frauda.
Formularile lasa loc de interpretari si sunt evazive, improprii sau de-a dreptul opace.
Se ocolesc informatiile esentiale, se dau in asa fel incat sa fie greu de citit sau de inteles.
Informatia este ascunsa in termeni si expresii dificil de inteles pentru masa de oameni.
De multe ori, pentru a citi etichetele trebuie sa ai pregatire de specialitate in domeniul alimentar. Ca sa intelegi descrierea ‘stiintifica’ ar trebui sa mergi la cumparaturi cu DEX-ul.


Promovare si informare

In etichete am atata incredere cata am in reclame.
Textele de pe etichete sunt facute pentru cresterea vanzarilor, nu pentru oameni.
Primeaza reclama, in sensul rau, de exagerare, manipulare sau chiar minciuna.
… multa abureala, praf in ochi…
Etichetele distrag atentia de la elementele esentiale, ascund defectele, scot in evidenta caracteristici comune.


Responsabilitate

In general, producatorul care decide si continutul etichetei are tot interesul sa fie corect cu cumparatorii pentru a nu pierde increderea lor in produsele firmei sale.
Responsabilitatea sociala difera de la o companie la alta. Uneori, ea lipseste cu totul.
Sanctiunile pentru cei care mint in etichete nu sunt suficient de drastice.
Orice fals in etichetare ar trebui pedepsit prin scoaterea din sistem a celui vinovat


CONTEXT

Eticheta este orice material scris, imprimat, litografiat, gravat sau ilustrat, care contine elemente de identificare a produsului si care insoteste produsul sau este aderent la ambalajul acestuia, conform Codului Consumului.
Legislatie europeana: Directiva 2000/13/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 20 martie 2000 privind apropierea legislatiilor statelor membre referitoare la etichetarea si prezentarea produselor alimentare, precum si la publicitatea acestora.
Legislatie nationala: HG nr. 106/2002 privind etichetarea alimentelor, OG nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, Legea nr. 296/2004 privind Codul Consumului.
Conform Directivei europene, etichetarea produselor alimentare trebuie sa contina anumite mentiuni obligatorii. Acestea trebuie sa fie usor de inteles si usor vizibile, lizibile si sa nu poata fi sterse:
- denumirea de comercializare,
- lista ingredientelor, enumerate in ordinea descrescatoare a ponderii lor,
- data de valabilitate minima sau data limita de consum,
- conditiile speciale de conservare si de utilizare,
- denumirea sau firma si adresa fabricantului sau a celui care ambaleaza produsul,
- locul de origine sau de provenienta,
- modul de folosire.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

1 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Adrian Popescu 2013-02-19 20:57:47
Am incredere in laptele care il cumpar de la taranul care il vad cu ochii mei cind mulge vaca ori capra ori oaia pentru ca ma duc la mulsoare sa cumpar lapte .Am incredere in brinza care o cumpar de la acelasi taran pentru ca ma duc la el sa vad unde si cum face brinza. Am incredere in apicuklatorul de la care cumpar mierea pentru ca ma duc la el cit de des pot si mai ales ma duc dupa miere chiar si atunci cind e plecat cu stupii prin lanuri . Nu in etichete ma incred pentru ca ele sint facute de nemernici cu acordul unor indolenti care nu imi duc mie , cumparator , grija . Dorinta tuturor e sa vinda , indiferent cum , ca sa faca profit . Institutiile statului sint pline de nesatui care nu isi fac treaba pina la ultima picatura .
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016