5 sfaturi pentru cei care fac afaceri cu oameni neseriosi
parteneribusinessafaceripierderi financiareavocatiriscuri
Cu totii suntem nevoiti sa facem acest lucru: sa colaboram cu oamenii in care nu nu avem incredere si care nu ne plac. Pentru a iesi invingatori, trebuie sa tineti cont de cinci aspecte esentiale.
Ne regasim mereu in situatia de a face business cu oameni care nu ne plac. Interesul propriu reprezinta o motivatie destul de solida - si ii determina pe oameni sa faca lucruri absolut fabuloase, dar si sa actioneze agresiv si fara onoare. Pentru a ajunge la mal, trebuie sa ai un plan de bataie, pentru situatiile in care faci afaceri cu persoane in care nu ai incredere.
1. Interesul personal reprezinta o parte importanta in afaceri. Dupa ce descoperi ca oamenii actioneaza in interesul personal, ar fi bine sa te pregatesti sa le faci fata celor care depasesc limitele. Nu miza pe rationament, cand oamenii sunt "porniti" sa obtina ceva, deschide bine ochii si actioneaza astfel incat sa iesi invingator. Daca ai o constiinta curata, nu trebuie sa iti faci griji cu privire la constiinta altora...
2. Analizeaza comportamentul partenerilor de business. Suntem oameni si avem obiceiuri; cand suntem stresati sau nerabdatori, adoptam usor o atitudine confortabila. Daca vei observa oamenii, fie ca vorbim de unii seriosi sau mai putin de incredere, vei vedea ca se comporta aproximativ la fel ca in trecut. Chiar daca vei incerca sa negi acest fapt, comportamentul anterior il prezice pe cel din viitor.
3. Asuma-ti riscuri reduse. Cand incepi relatia profesionala cu un partener de afaceri in care nu ai incredere sau s-a dovedit a fi neserios, limiteaza-ti expunerea financiara fata de el. Cat ai vrea sa pierzi, 50 sau 500 de euro? Minimizeaza riscul unui esec, prin testarea acelei relatii de afaceri. Mergi cu pasi marunti, dar siguri. Stabileste o "perioada de proba" pentru a stabili daca persoana respectiva este sau nu onesta.
4. Un plan de oprire a "sangerarilor". Dincolo de pasii mici de mai sus, este esential sa implementezi un plan de stopare a pierderilor, pe care sa-l aplici in caz de urgenta! Trebuie sa pierzi cati mai putini bani, daca se iveste o problema. Sa spunem ca ai inceput de jos si acum doresti sa demarezi proiecte mai ample. Evalueaza periodic progresul si tine seama de avertismente, astfel incat sa apesi pe "intrerupator", in caz de "incendiu"!
5. Tine cont de toate aspectele afacerii tale. Cand lucrurile nu functioneaza, este esential sa strangi dovezi, astfel incat sa previi situatia in care persoana neserioasa sustine ca "nu aveti nicio problema". Gandeste ca un avocat, care trebuie sa prezinte dovezile. Este mult mai simplu sa te impui, atunci cand ai dovezi clare si vei reusi sa gestionezi criza respectiva fara a o dramatiza.
Daca nu poti obtine ceea ce iti doresti din cauza neseriozitatii unei persoane, tot ce poti sa faci este sa renunti la business-ul respectiv si sa mizezi pe parteneri de afaceri mai seriosi.
Daca nu poti gestiona situatia, minimizeaza pierderile si fii mai atent data viitoare! Uneori, cand esti sincer si de incredere, ii vei inspira si pe ceilalti sa-ti urmeze exemplul; alteori, trebuie sa rupi orice legatura cu impostorii si sa mergi mai departe. (via americanexpress.com)