7 directori executivi care risca sa fie exmatriculati
director executivexmatriculareyahooviataceoproduse
Milioane de oameni au folosit produsele tale, dar nu au platit niciun leu. SEC-ul din SUA este pe urmele tale. Nu detii drepturile de autor asupra continutului si proprietarii de drept iti cer "si pe mama si pe tata". Esti blocat pe locul secund. Un actionar cu 5% influenta a inceput un razboi in sanul companiei. Viata de director nu este usoara. Nicidecum. Iata 7 CEO care s-ar putea sa fie "exmatriculati" din companiile lor.
1. Dick Costolo, CEO al Twitter, trebuie sa dovedeasca repede ca Twitter poate fi exploatat la maximum
Costolo a venit la Twitter de la Google. Acesta a lucrat pentru Google, din momentul in care proprietarii celui mai popular motor de cautare din lume au cumparat serviciul sau de reclama prin RSS, Feedburner. Ideea nu a fost insa de succes. Costolo nu isi permite sa faca aceeasi gafa si la Twitter, pe care investitorii l-au considerat, o buna perioada de timp, un pretendent la "coroana" Facebook-ului.
2. Noul CEO al Yahoo, Scott Thompson, se scalda in ape tulburi
Thompson a venit la Yahoo la inceputul acestui an si se afla deja "sub artileria" actionarului activist Dan Loeb, al carui fond mutual, Third Point, detine peste 5% din companie. Thompson urmeaza sa concedieze mii de angajati si sa vanda divizia tehnologica de advertising a fostului gigant media Yahoo. Ar putea castiga un pic de timp. Sa nu uitam insa ca predecesoarea lui, Carol Bartz, a fost debarcata deoarece nu a reusit sa majoreze veniturile Yahoo. Scott Thompson risca sa aiba aceeasi soarta.
3. John Maloney nu este CEO-ul Tumblr, dar reprezinta o coloana vertebrala a retelei
Tumblr nu are inca un model de business, chiar daca se bucura de milioane de utilizatori si o valoare de cateva miliarde de dolari. Investitorii sunt incantati de viitorul site-ului, dar daca Tumblr nu monetizeaza rapid succesul, nu Maloney (presedinte si COO), ci David Karp (fondatorul si CEO-ul Tumblr) isi va pierde scaunul.
4. Bill Nguyen nu va fi ajutat de cei 30.000 de utilizatori ai Color si risca sa ramana fara job
In urma cu un an, Nguyen a obtinut o finantare de 41 milioane dolari pentru a lansa o aplicatie mobila de partajare foto - Color. O folosesc in jur de 30.000 de utilizatori. La cateva luni distanta si in toiul unui val de demisii in randul angajatilor - Color s-a reinventat ca aplicatie de sharing a statusului video. Serviciul s-a dovedit a fi complet nepopular.
5. Andrew Mason are probleme cu Groupon
Groupon se incurca in rapoarte financiare incalcite. In prima faza, a incadrat cheltuielile de marketing & promovare in categoria pierderilor de capital. Apoi a incadrat veniturile brute ca venituri nete. In al patrulea trimestru din 2011, si-a revizuit raportul financiar. In prezent, SEC (U.S. Securities and Exchange Commission) investigheaza compania. Groupon nu reuseste sa devina profitabil. Oalele se sparg in capul CEO-ului Andrew Mason.
6. Thorsten Heins conduce o companie renegata: RIM
BlackBerry pare de domeniul trecutului in industria smartphone-urilor - in ultimul trimestru a vandut 11 milioane de unitati, in timp ce Apple a comercializat peste 37 milioane de iPhone-uri. Doar un milion de tablete BlackBerry Playbook au fost trimise spre vanzare in magazine, de la lansarea dispozitivului mobil. Heins incearca sa vanda compania RIM, dar nimeni nu vrea sa o cumpere.
7. CEO-ul Tim Armstrong ar putea regreta cu varf si indesat lansarea Patch
Armstrong le-a promit investitorilor de la AOL ca le va face viata mai frumoasa. Nu a reusit si in prezent, actionariatul Starboard Value LP de la AOL doreste sa trimita acasa o serie de membri ai consiliului de conducere. Armstrong trebuie sa se grabeasca si sa inchida in primul rand
Patch.com, platforma de stiri locale, in care a investit 140 milioane de dolari, fara vreun beneficiu evident.