ANALIZA: Cu ochii pe vanzarile din retail
analizavanzariretailconsumatoriconsumcriza economica
Cand situatia economica este dificila, acest aspect se rasfrange si asupra vanzarilor. Analistii pietelor sunt cu ochii pe lanturile de magazine, pentru a vedea cat de mult (sau cat de putin) cumpara consumatorii.
Dupa o serie de statistici economice ingrijoratoare, lanturile de magazine ar putea reprezenta una din putinele povesti de succes la nivelul anului, chiar daca consumul a ramas relativ modest. Thomson Reuters estimeaza ca sectorul vanzarilor din retail va creste in perioada urmatoare cu 4,3%.
Europa ramane o zona tensionata. Liderii lumii se concentreaza asupra datoriilor, somajului si companiilor mari. La "ceasul desteptarii", va fi prezentat un nou set de rezultate financiare, ale unor giganti precum General Motors, AIG, Kraft si LinkedIn.
Miercuri, actiunile au scazut, pe fondul temerilor legate de datoriile suverane ale statelor europene, inainte sa-si revina si sa urce, datorita actiunilor mamutilor tehnologici. Dow a crescut cu 29%, la 11.896, recuperand declinul de 166 puncte si "spargand gheata", dupa opt zile de scadere. S&P a crescut cu 4 puncte, la 1260, dupa ce "s-a scufundat" sub pragul critic de 1248. Nasdaq a castigat 23 puncte, pana la 2693.
Aurul a continuat sa creasca si a incheiat ziua la 1.666 dolari/uncia, dupa ce a atins recordul de 1.675 dolari/uncia. Petrolul s-a ieftinit cu 2%, la 91,93 dolari, pe fondul ingrijorarilor legate de cererea in declin, dupa ce Departamentul de Energie a anuntat ca s-au constatat rezerve mai mari de petrol si benzina, decat se preconizase initial.
Dolarul a pierdut miercuri 0,9% in fata monedei euro; moneda americana a pierdut teren si in fata sterlingului si yenului. Totusi, s-a situat mai bine fata de francul elvetian, dupa ce Banca Nationala Elvetiana a "temperat" moneda nationala.
Cu ochii pe vanzari
Vanzarile retailerilor au crescut. Thomson Reuters estimeaza ca magazinele cu oferte reduse au reprezentat cei mai mari "jucatori" din comert, cu o crestere de 6,1%, urmate de magazinele de haine pentru tineri (+5%) si outlet-urile (+3,8%). Cele mai slabe cresteri din industria retail-ului au fost inregistrate de magazinele universale de haine (+2,2%) si farmacii (+2,5%).
Aceste vanzari au fost monitorizate, pentru a observa comportamentul consumatorilor in luna iulie, o perioada dominata de ingrijorarile legate de posibilul default al Statelor Unite. In luna iunie, consumul a scazut cu 0,2%, marcand cea mai mare scadere din luna septembrie 2009.
"Au scazut preturile la carburanti si in consecinta ar trebui sa ne asteptam la cifre mai bune in retail; dupa trei luni de scadere a consumului, a venit momentul unei cresteri timide, dar "tot crestere se numeste"", a declarat economistul Michael Feroli, de la JP Morgan.
Feroli, care se asteapta la un al 3-lea trimestru modest, si-a revizuit estimarile de crestere pentru perioada urmatoare, de la 2,5%, la 1,5%. Alti economisti, care estimau o crestere de 3%, si-au revizuit, de asemenea, estimarile in trend negativ, pe fondul unui sector al manufacturilor deficitar si a PIB-ului slab din prima jumatate a anului.
Dincolo de General Motors, vom afla si rezultatele financiare pentru S1 ale Unilever, DirectTV, Cardinal Health, CVS Caremark, El Paso, CBOE Holdings, Anglogold Ashanti, Apache, Southwest Air, Plains Exploration, NRG Energy, PG&E, Teradata, Huntsman si Fortune Brands.