ANALIZA: O noua abordare a lansarii de start-up-uri
companiiantreprenoristart upsuccesgreselidesigneri
Un veteran al start-up-urilor tehnologice, Alan Braverman, doreste sa schimbe modul in care se lanseaza noile companii din domeniu. Iata cum arata "fabricuta" lui de proiecte.
Alan Braverman a lucrat mult timp ca antreprenor in serie si stie ca o companie nu poate fi infiintata peste noapte.
El doreste sa promoveze un altfel de studio pentru echipele talentate, care vor testa si construi noi start-up-uri. Acesta se numeste The Giant Pixel Corp. si reprezinta o alternativa la incubatoarele si acceleratoarele tehnologice existente.
"Nu este nimic gresit in privinta incubatoarelor si acceleratoarelor", spune Braverman. "Cred ca sunt excelente pentru antreprenorii aflati la inceput de drum". Intre distractie si munca, fondatorii pot sa relationeze in locuri precum Y Combinator. "Nu cred insa ca este ecosistemul potrivit pentru mine si partenerii mei de afaceri", a adaugat Braverman.
Braverman, John Cwikla si Elliot Loh au colaborat cu startup-ul din spatele Yammer, Geni. Acesta a fost vandut celor de la Microsoft. Braverman a fost si cofondatorul Xoom, un instrument international pentru transferul banilor.
In loc sa investeasca intr-un proiect, The Giant Pixel doreste sa construiasca produse software in interiorul companiei-mama. Dupa lansarea unui produs care sa genereze venituri, planul este sa fie alaturat unei companii independente, de sine statatoare.
Echipa pune la dispozitie spatiul - birourile sale din San Francisco si "un cod propriu" de metodologii si instrumente.
Giant Pixel nu este un accelerator si nu foloseste un proces de recrutare. Nu afiseaza anunturi de angajare si isi recruteaza oamenii dintr-o retea. "Antreprenorii nu stiu cat de important este sa poti convinge o persoana sa ti se alature... E ca si cum ar trebui sa convingi un investitor sa te ajute cu finantarea".
"Noi nu facem brainstorming", subliniaza Braverman. Candidatii trebuie sa scrie un cod pe loc, fondatorii le verifica recomandarile si se asigura ca experienta lor este reala.
"Cautam un spirit antreprenorial", spune Braverman. "Recent, am respins un candidat care nu dorea altceva decat sa aiba un salariu lunar", isi aminteste Braverman. "Nu l-am considerat potrivit pentru grupul nostru".
Angajatii primesc un salariu, dar si actiuni in cadrul companiilor infiintate in program. Inginerii si designerii (10 la numar, in acest moment) pot lucra in tihna la propriile produse.
Intentia antreprenorilor fondatori este de a fi consilieri si membri in board-ul companiei, pentru a furniza mentoratul necesar.
"Utilizatorii, veniturile, vanzarile, trebuie sa ai o poveste buna, una despre crestere", adauga Braverman.
Chiar daca Giant Pixel reprezinta un experiment, Braverman nu s-a indepartat prea mult de radacinile sale de antreprenor.
"As fi incantat sa te intorci peste cinci ani aici si sa iti arat companiile de succes care s-au nascut la GP. Ar fi un vis devenit realitate", conchide Braverman. (via Fastcompany.com)