ANALIZA: Transportatorii isi repara camionul in propriul service, decat sa mearga la cel autorizat

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Transportatorii isi repara camionul in propriul service, decat sa mearga la cel autorizat ANALIZA: Transportatorii isi repara camionul in propriul service, decat sa mearga la cel autorizat
de Manager.ro la 16 Sep. 2011
Urmareste-ne pe Google News
transportatori rutieriservicecamioanereparatiimasinaparc auto

Unii transportatori apreciaza aparatura si calitatea pieselor de schimb din service-urile constructorilor, dar spun ca atata timp cat munca o fac tot romanii, rezultatele sunt proaste. Altii cred ca o mare problema o constituie intarzierea la livrarea pieselor de schimb, care le imobilizeaza masinile nepermis de mult, devenind nerentabili. Cert este ca, dupa iesirea din perioada de leasing, service-urile de marca ale constructorilor sunt tot mai rar vizitate.

Pentru toti transportatorii vehiculul comercial reprezinta un bun care trebuie amortizat cat mai repede posibil,  motiv pentru care fiecare ban cheltuit este socotit "la sange". Pe langa sesiuni de initiere in metode de condus economice exista si alte modalitati pentru reducerea costurilor. Una dintre ele este sa-ti repari masinile din parcul auto in propriul service. Alexandru Popa, director adjunct la Com Divers Auto, spune ca decizia infiintari propriului service a fost luata pentru reducerea timpilor "morti" in care vehiculul este blocat pentru reparatii. "Daca un vehicul din parcul nostru auto necesita reparatii sau simple revizii, intra imediat pe linia de lucru", spune Popa. El sustine ca in acest mod este redus, ba chiar eliminat timpul mort, care, pana la urma inseamna cheltuieli in plus. "Este practic sa ai propriul service pentru ca nu mai astepti pana se elibereaza un loc, nu mai pierzi mult timp pe drumuri si pentru hartii", conchide reprezentantul Com Divers Auto.

Service-ul propriu reduce "timpii morti"

Una dintre cele mai importante activitati conexe dezvoltate de Com Divers Auto Ro o reprezinta service-ul, prin cele doua unitati. Initial acesta a fost dedicat flotei proprii dar acum este deschis tuturor transportatorilor.


"Aceasta latura a activitatii companiei este una in care s-a investit foarte mult, iar una dintre cele mai importate realizari o reprezinta instalatia de ulei, unde totul este controlat si distribuit direct din butoaiele cu ulei la postul de lucru al mecanicilor. Pe baza de cartela, mecanicul cere o cantitate de ulei care, printr-un sistem complex de tevi si pompe, este livrata direct la masina. Astfel, reusim sa tinem o evidenta precisa printr-un sistem informatic care coordoneaza acest proces", sustine Popa. El spune ca pentru protectia mediului, s-au investit bani in fose septice si in sisteme speciale de filtrare si decantare. Reprezentantul Com Divers Auto spune ca in cele doua unitati se poate lucra simultan la 10 camioane si ca au mai fost deschise linii ITP si de inspectii pentru tahograf. In prezent, in cele doua unitati service lucreaza  peste 20 de angajati iar in scurta vreme compania va achizitiona si o cabina de vopsit.

O alta activitate este reprezentata de comercializarea de piese de schimb si accesorii auto prin cele doua magazine. Totodata, Com Divers Auto activeaza si pe piata de expeditii, pentru ca in afara de camioanele proprii mai subcontracteaza curse pentru aproximativ 40 de vehicule iar vanzarea si distributia de motorina reprezinta o alta activitate care urmeaza sa fie dezvoltata, compania dispunand de o statie proprie de alimentare.

In Vest, mecanicii auto sunt mai constiinciosi

O alta companie care a hotarat sa isi intretina vehiculele din parcul auto in propriul service este MVT Logistic, din Timisoara. "Odata cu sosirea crizei in Romania am fost obligati sa gasim tot mai multe solutii de reducere a cheltuielilor. Avand in vedere ca pana in acel moment serviciul de intretinere a parcului auto era externalizat. Am incercat sa transferam aproximativ 70% din activitate catre un service propriu", a declarat Dan Dinu, directorul general al companiei. Si asta in pofida faptului ca, de cele mai multe ori, dupa ce vehiculul iese din garantie, dealerul vine cu oferte speciale, astfel valoarea facturilor la intretinerea masinii fiind mult redusa. O alta varianta incercata de MVT Logistic a fost sa repare sau sa efectueze activitati de intretinere la unitati service din afara Romaniei.

"A fost una dintre metodele la care am apelat si a fost una foarte buna, atat din punct de vedere al costurilor cat si al prestarii serviciului. Am colaborat, la inceput, cu un service din Austria, care are calitatea si preturile mult mai interesante decat ce gasesti in Romania",sustine Dan Dinu. El are multe de reprosat serviceurilor cu care a colaborat in tara. "Fiecare dealer are particularitatile lui. La inceput, pentru a vinde, toti sunt perfecti, apoi incet, incet, lucrurile se deterioreaza. Pana la urma, tine de educatie si profesionalism, dar acest lucru este greu de oprit. Pana la urma, dealerul este o oglinda a clientului. Prima data trebuie sa ne educam noi si apoi se vor educa si dealerii", sustine reprezentantul MVT Logistic.

Piesele aftermarket, preferate in detrimentul celor de origine


Dan Dinu spune ca in cazul in care ai o flota formata dintr-un singur tip de masina este mai usor sa-ti cumperi piese si subansambluri aftermarket si nu originale. Mai mult, MVT Logistic spune ca, in functie de cuantificarea costurilor, este tentat sa achizitioneze chiar si piese "no name", mult mai ieftine, in detrimentul celor de origine. In parcul MVT Logistic, un vehicul parcurge aproximativ 190.000 de kilometri intr-un an, iar aproximativ 90% din trafic se desfasoara pe rute internationale. Durata medie de exploatare a unui vehicul este cuprinsa intre 4-5 ani, MVT avand in parcul sa vehicule care au chiar si un milion de kilometri parcursi in patru ani. Compania nu are perioade de varf, reusind sa mentina valori constante pe tot parcursul anului, mai putin in luna august si in perioada cuprinsa intre sfarsitul lunii decembrie si inceputul lunii ianuarie. Anul trecut, MVT Logistic a avut o cifra de afaceri de 12 milioane de euro iar pentru acest an este prognozata o valoare de numai 10 milioane de euro. Cum era de asteptat, compania nu are prognozate achizitii pentru acest an. In opinia lui Dan Dinu, piata de transport din Romania va ramane constanta pe tot parcursul acestui an, iar principalul factor care influenteaza negativ acest domeniu, este lipsa unei politici economice in Romania.

Taxa vamala duce la cresterea exagerata pretului

Tudor Trans, din orasul Huedin, judetul Cluj, detine 6 camioane, Iveco si Mercedes, intretinerea si reparatia lor fiind facuta in service-ul propriu, chiar daca masina este in leasing sau in garantie. "Noi lucram mai bine si mai interesat decat cei de la service", sustine Dorel Tulbure, directorul societatii. Piesele de schimb sunt achizi?ionate din magazinele specializate, avand grija sa fie omologate. Uneori, daca taxele vamale sau adaosurile duc la cresterea exagerata a preturilor, sau daca acestea vin cu intarziere in tara, le cumpara din strainatate. Acest lucru se intampla mai des in cazul anvelopelor.

Tulbure vrea sa termine construirea unui service propriu dar acest lucru depinde de gasirea unor surse de finantare in tara, pentru ca din afara au, dar nu vor sa colaboreze cu strainii. Pana la finalizarea lucrarilor, isi fac singuri reparatiile si nu apeleaza la service-urile constructorilor, decat pentru revizii si pentru masinile noi, care sunt mai sofisticate, cu multe sisteme electronice.

Dorel Tulbure contrazice teoria ca in afara Romaniei se lucreaza mai ieftin si mai bine. "Tarifele sunt la fel si in tara dar si in afara. In Austria, in service, masina iese in cateva ore. Dar piesele de acum nu mai au aceeasi calitate de altadata. Acum se fabrica in Turcia, Spania, Italia. Cand se faceau numai in Germania erau mult mai bune", conchide reprezentantul Tudor Trans.

Ultimele NOUTATI

3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024
250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?
Companii

250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?

today28 Mar. 2024
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Economie

Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x