Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Branduri care au renascut din propria cenusa


Branduri care au renascut din propria cenusa
de la 14 Oct. 2011
Branduri care au renascut din propria cenusa
Tags: brandmoartesuccesproduspromovarestrategieistorie

Nu este neobisnuit ca un brand sa dispara. Mai interesante sunt situatiile in care marci de renume reusesc sa renasca din propria cenusa.


Analistii au descoperit ca multi oameni inca sunt interesati de brandurile aflate in "moarte clinica". La un moment dat, acestea ajung din nou in atentia publicului si a investitorilor. 24/7 Wall St. a realizat o incursiune in universul brandurilor care candva erau "muribunde" si acum prospera, pe masura ce au adoptat alte strategii in privinta produselor si promovarii.

Cele mai multe branduri din lista au o istorie bogata. Nume precum Volkswagen, Lego si Nintendo sunt "batrane" de aproape un secol sau mai mult. Chiar si Apple a lansat in trecut produse de nisa. Toate aceste branduri au inregistrat vanzari grozave, inainte sa cada pe o panta abrupta.

Au fost analizate brandurile care au dominat piata cu anumite produse in ultimii 50 de ani, dar apoi si-au pierdut suprematia. Aceste companii au fost revitalizate de "navele-mama" sau noii proprietari si acum sunt din nou profitabile si "sanatoase", din toate punctele de vedere. Apple si Marvel sunt cu siguranta lideri ai pietelor lor.

1. Lego

LEGO Group a aparut in 1932. Timp de decenii, compania a dominat piata jucariilor. Vanzarile Lego au scazut insa cu 40% in intervalul 2002 - 2004, pe fondul cresterii popularitatii dispozitivelor electronice. In 2004, compania inregistra datorii de aproape un miliard de dolari si se afla in pragul falimentului. Apoi, impulsionate de recesiune si preturile mici ale jucariilor Lego, vanzarile au inceput sa urce iarasi si au tot crescut.

Compania a redus personalul cu 1.000 de angajati si productia de la 13.000 la 6.000 de piese, "pensionand" jucariile demodate. In prima jumatate a anului 2011, vanzarile nete ale Lego au crescut cu 25% fata de perioada similara a lui 2010. Astazi, Lego este al patrulea producator mondial de jucarii.

2. Marvel

Marvel este unul din cele mai populare branduri din industria benzilor desenate si castigurile sale au fost realizate "pe spinarea" unor personaje fictive, precum Spider-Man, X-Men si The Hulk. Succesul actual al Marvel-ului s-a confruntat insa si cu obstacole.

La sfarsitul lui 1996, dupa ce vanzarile de benzi desenate si carduri de schimb au scazut, compania a cochetat cu falimentul. In 2000, Marvel a lansat filmul X-Men - un succes absolut, care a incasat in toata lumea 300 milioane de dolari. In 2009, Marvel Entertainment a fost cumparat de Disney pentru suma de 4 miliarde de dolari. Vara aceasta, compania ne-a incantat cu X-Men: First Class, care a generat castiguri globale de 353 milioane de dolari.

3. Old Spice

Old Spice, un brand american traditional, a aparut in 1938 si a atins popularitatea maxima in anii '70. In 1990, marca Old Spice "a obosit", fiind asociata unei baze de date cu clienti imbatraniti. In 2000, compania, detinuta in prezent de Procter & Gamble, a lansat Old Spice Red Zone si a restructurat campaniile publicitare, concentrandu-se asupra generatiei tinere. Reclamele online la Old Spice Man au devenit extrem de populare si au propulsat Old Spice inapoi in top, chiar pe primul loc. In iunie 2010, vanzarile companiei au crescut cu 107%!

4. Apple

In anii '80, Apple a fost primul producator de calculatoare personale, prin generatia Macintosh. In 1985, regretatul Steve Jobs (1955 - 2011) a parasit functia de CEO, dupa ce a fost marginalizat de boardul executiv, care a numit un nou sef, in persoana lui John Scully.

Compania s-a descurcat bine o perioada de timp, pana la mijlocul anilor '90, cand a inceput sa "franeze brusc". Jobs s-a intors la conducerea companiei in 1997 si, dupa 18 luni de pierderi insemnate, Apple a primit o finantare de 150 milioane de dolari de la Microsoft. In 1998, compania a lansat iMac, urmat de iPod in 2001.

Aceste produse au marcat revenirea Apple in prim plan, ca un brand competitiv demn de luat in seama. De atunci si pana acum, "Marul" si-a tot cimentat pozitia de lider, lansand produse revolutionare, precum iPhone si Ipad. In prezent, Apple este unul din cele mai iubite si urmarite branduri din lume.



5. Nintendo


La sfarsitul anilor '80, compania japoneza de console pentru jocuri Nintendo domina piata, cu Gameboy, Nintendo Entertainment System si Super Nintendo. La mijlocul anilor '90, Nintendo a lansat Nintendo 64, pentru a combate noua generatie de console care integrau si functia grafica tridimensionala. In timp ce N64 s-a vandut bine, Sony a lansat PlayStation, care a inregistrat vanzari duble fata de N64.

Nintendo a continuat sa se lupte cu "rivalii". Nintendo GameCube s-a vandut mai slab decat Xbox-ul de la Microsoft si a fost "pulverizat" de aparitia PlayStation 2. In 2006, Nintendo si-a revenit, dupa lansarea Wii, devansand Xbox 360 si PlayStation 3. Wii are succes datorita aportului la familiile cu copii, nu la gamerii obisnuiti. Pana in prezent, Wii s-a vandut in peste 86 milioane de unitati, in intreaga lume.



6. Volkswagen


Volkswagen era relativ necunoscut in America anilor '60, chiar daca produsele sale se comercializau inca din 1949. In 1970, Volkswagen controla 7% din piata. Volkswagen a devenit prima companie straina care a inaugurat o fabrica in SUA, din 1920. In ciuda succesului initial, cativa pasi gresiti, printre care lansarea modelului insipid Rabbit, a cauzat declinul.

Potrivit unui material din Wall Street Journal, "In 1992, vanzarile anuale din SUA au atins un minim de 49.000 de masini si VW, dorind sa se retraga de pe piata". La doar sase ani distanta, odata cu lansarea carismaticului Beetle, compania si-a revenit spectaculos.

In 2000, Volkswagen a raportat cele mai bune vanzari pe piata americana din ultimii 26 de ani. In 2010, Volkswagen a vandut peste 250.000 de unitati in SUA - cel mai bun an din 2003.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016