Branduri de lux: Outfitul de lux al romanilor, eclipsat de criza financiara

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Branduri de lux: Outfitul de lux al romanilor, eclipsat de criza financiara Branduri de lux: Outfitul de lux al romanilor, eclipsat de criza financiara
de Andreea Negoita la 26 Aug. 2012
profitbranduri de luxlouis vouittoncalea victorieihotel marriott

Piata de lux din Romania a fost extrem de afectata la inceputul acestui an, atat de criza politica, cat si de evolutia preturilor de pe piata imobiliara. In primele sase luni ale anului 2012, vanzarile magazinelor de lux au scazut cu 30%, fata de perioada similara a anului trecut. Afectate au fost companiile din industria vestimentara, de accesorii, de bijuterii si ceasuri.

Piata imobiliara este un factor important pentru vanzari, caci plasarea magazinului intr-o zona favorabila este benefica. Insa preturile ridicate imping francizorii sa se reorienteze. Rar, dar se intampla.
 
Nici preturile chiriilor nu scad, astfel dezvoltatorii fug de Calea Victoriei care a devenit calea esecului pentru brandurile de lux, mai ales ca preturile chiriilor au ramas la acelasi nivel. 
 
Pentru evitarea unei situatii de a pleca din tara noastra, brandurile de lux s-au reorientat catre galeriile hotelurilor de lux, evident. Insa aceste decizii au tendinta de a scadea vanzarile. De exemplu, hotelul JW Mariott. Zona nu este accesibila turistilor, fiind departe de centrul orasului. Totusi, peste 30% din spatiile hotelului sunt pustii.
 
Referitor la locatie, si Burberry a evitat Calea Victoriei si a ales o straduta laturalnica cu o chirie mult mai mica, inconjurat fiind de cladiri abandonate si cu o vedere limitata.
 
In acelasi timp, vanzarile din prima jumatate a anului, cele mai slabe rezultate au fost inregistrate de Gucci, Moschino, Alfred Dunhill, Valentino, Emporio Armani, Hugo Boss si Burberry. Insa Louis Vouitton isi mentine prima pozitie, dar cifra de afaceri record din 2011, de 5,1 milioane de euro, nu va mai fi atinsa.
 
De ce scad vanzarile bijuteriilor de lux?
 
Vanzarile de articole contrafacute contribuie din plin la acest trend, plus ca persoanele cu venituri mari aleg sa achizitioneze ceasuri si bijuterii din strainatate. Un alt motiv este si scaderea puterii de cumparare a bogatilor.
 
Asa se justifica aparitia magazinelor multibrand. Iar brandurile precum Prada, Hermes, Chanel Ralph Lauren si Tiffany intarzie sa isi faca aparitia.
 
De ce Romania este o tara profitabila?
 
Romania este o piata care abia a inceput sa se miste din acest punct de vedere si are potential de dezvoltare tocmai datorita faptului ca nu sunt prezenti atat de multi retaileri.
 
Max Mara este prezent pe piata romaneasca de zece ani, cu o performanta coerenta si o baza solida de clienti. Alfred Dunhill a fost intr-un magazin multibrand timp de cinci ani pana sa deschida propriul boutique. Gucci a avut o baza impresionanta de nume romanesti in magazinele din strainatate. Cu toate acestea, se pare ca cifra anuala de afaceri in cazul Gucci sau Max Mara este sub 1,5 milioane de euro.
 
Astfel, isi justifica aparitia magazine precum Valentino, Escada, Ermanno Scervino?
 
Aceste inaugurari demonstreaza un singur lucru: disponibilitatea de numerar pentru francizanti, o experienta mare in retailul de lux, pofta pentru promovare si recunoastere, astfel incat brandul sa fie cunoscut. Poate de aceea Valentino s-a reintors in tara dupa o absenta de patru ani. La fel s-a intamplat in ultimul deceniu si cu Bally, Versace, Gianfranco Ferre, Cerutti, Vivienne Westwood si Lancel.
 
Inaugurarile sunt ca o bula de oxigen pentru JW Mariott. In cinci ani, un spatiu din incinta hotelului a avut patru chiriasi: Bally, Rafar, IT Ittierre, Ermanno Scervino. Singurele branduri care au rezistat crizei si nu au avut debarcari au fost Louis Vouitton, Casa Frumoasa, Rolex. S-ar putea deduce ca oamenii de afaceri poarta genti de lux, barbatii poarta haine luxoase, accesorii exclusiviste si pantofi lucrati manual, inclusiv ceasuri de lux. Chiar toti afaceristii din Romania respecta acest tipar?
 
Milionarii investesc in bijuterii?
 
Se pare ca nu. Nici sectorul bijuteriilor nu straluceste prea mult, iar soarele a inceput sa apuna. Vanzarile bijuteriilor de lux au stagnat in 2011, cele mai proeminente branduri fiind Boucheron, Damiani, Bvlgari. Romanul bogat a continuat sa isi achizitioneze accesorii din deplasarile in strainatate, mai ales din Franta, Marea Britanie sau Elvetia. Preturile mari, selectia limitata de colectii si lipsa de experienta a angajatilor contribuie definitoriu la scaderile vanzarilor locale. Si totusi, administratorii galeriei The Grand Avenue sustin ca au cumparatori de toate varstele si nationalitatile, insa cea mai mare proportie vine din randul bucurestenilor.
 
Iar brandurile de lux ne arata ca timpul este pretios, in conditiile in care pretul unui ceas Rolex porneste de la 5.000, insa sumele exacte nu se pot stabili decat in functie de cerintele clientului. Piata de lux pe segmentul accesoriilor este, totusi, in plina dezvoltare din anul 2005 cand Rolex a spart gheata, urmat fiind in 2008 de Louis Vouitton, veteranii luxului din Romania.
 
Care este profilul unui client Hugo Boss, de exemplu?
 
Are intre 30 si 50 de ani si venituri de peste 2.000 de euro lunar. Clientul fidel cheltuie in fiecare luna 1.000 - 1.500 de euro, insa fidelitatea nu este constanta. Un client poate merge saptamanal sau altul trimestrial pentru cumparaturi.
 
Care este profitul pe care compania il are?
 
Cifra de afaceri a Hugo Boss se situeaza la 1,7 milioane de euro si un bon mediu de 1.000 de euro. Anual, ii trec pragul 1.700 de clienti, 60% femei si 40% barbati, insa femeile achizitioneaza cadouri pentru publicul masculin.
 
Cat costa deschiderea unui magazin intr-o zona stradala?
 
Un magazin de lux inaugurat intr-o astfel de zona cere 300.000 de euro fara stocuri, in conditiile in care amenajarea pe metru patrat poate ajunge la 3.500 de euro. Iar un spatiu necesar unui magazin de lux pe Calea Victoriei ar trebui sa se intinda pe 150 de metri patrati, magazin si depozit.
 
Micul Paris al bjuteriilor de lux aduce pentru amatori branduri precum Cellini si Swarovski, magazine operate de Sodo Migliori Romania, insa doua dintre locatiile din zona Universitatii au fost inchise din cauza unui profit al companiei de 0,3 milioane de euro in 2009 si a unui venit din vanzari de 20,8 milioane de euro.
 
Ca urmare a inchiderii magazinelor, a aparut Roberto Jewellery pentru care compania a investit 500.000 de euro. Pandora a investit, de altfel, 300.000 de euro in magazinul situat intr-un mall bucurestean. Compania se asteapta ca fiecare vizitator sa cumpere de fiecare data cand isi face aparitia la magazin, bijuterii de 100 de euro, in medie. Helvetansa a intrat pe piata in 2009 si detine trei magazine stradale. In 2010 a avut vanzari de 3,2 milioane de euro. 
 
De la creionul cu mina, la penita Mont Blanc, oamenii de afaceri cauta sa isi lase amprenta semnaturii bine intiparita pe documentele oficile. Pretul? Porneste de la cateva sute de euro, 300 si ajunge pana la mii de euro daca este serie limitata, cu tot cu diamantul incrustat. Magazinul de pe Calea Victoriei, deschis in sistem de franciza are si tiparul clientului standard: venituri mari si o varsta de peste 30 de ani. In plus, 85% dintre clienti sunt din Romania. Iar pentru a acoperi aria bijuteriilor, Mont Blanc se axeaza si pe ceasuri sau alte accesorii. Cel mai pretios ceas din Romania este o editie limitata din aur cu un pret de 30.000 de euro.
 
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Una dintre cele mai inspirate decizii din lumea fotbalului: introducerea sistemului VAR (Video Assistant Referee)
Fotbal

Una dintre cele mai inspirate decizii din lumea fotbalului: introducerea sistemului VAR (Video Assistant Referee)

Pe parcursul unui meci de fotbal, arbitrul trebuie sa ia rapid in jur de 130 de decizii importante, cu impact direct asupra rezultatului final. Si, evident, uneori greseste. Pentru ca e greu sa iti...
today17 Aug. 2022
E OFICIAL. Cresc salariile din sectorul bugetar
Ultimele stiri economice

E OFICIAL. Cresc salariile din sectorul bugetar

Miercuri a fost o zi plina pentru Guvern - plina de decizii dificil de luat, mai bine zis! S-a decis retragerea Ordonantei prin care salariile unor angajati la stat cresteau chiar si cu 50%, pe...
today17 Aug. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Anunul Lidl pentru toti clientii din Romania care stau prost cu banii: ce poti face acum, daca ai salariul mic
Companii

Anunul Lidl pentru toti clientii din Romania care stau prost cu banii: ce poti face acum, daca ai salariul mic

today17 Aug. 2022
Aparatul nostru bugetar numara peste 1.200.000 de angajati: cei mai multi bugetari ai tarii lucreaza in administratia centrala
Ultimele stiri economice

Aparatul nostru bugetar numara peste 1.200.000 de angajati: cei mai multi bugetari ai tarii lucreaza in administratia centrala

today17 Aug. 2022
Amenzile care se anuleaza: Statul iti da banii inapoi, unde depui cererea, ce scrii in ea
Ultima ora

Amenzile care se anuleaza: Statul iti da banii inapoi, unde depui cererea, ce scrii in ea

today17 Aug. 2022
Gata cu relaxarea. ROBOR isi reia cresterea. Bancile sar din nou calul?
Financiar-Bancar

Gata cu relaxarea. ROBOR isi reia cresterea. Bancile sar din nou calul?

today17 Aug. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x