Cum s-a schimbat transportul maritim de la Titanic incoace

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum s-a schimbat transportul maritim de la Titanic incoace Cum s-a schimbat transportul maritim de la Titanic incoace
de Manager.ro la 28 Mar. 2012
Urmareste-ne pe Google News
titanicscufundare titaniccentenar titanicallianz

La 100 de ani de la scufundarea Titanicului, un studiu al Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) constata ca siguranta transportului maritim s-a imbunatatit simtitor, iar daunele s-au diminuat, in ciuda triplarii flotei globale.

In suta de ani de la scufundarea Titanicului, flota maritima comerciala mondiala s-a triplat, ajungand la peste 100.000 de vase, iar rata daunelor maritime a scazut de la o nava la 100 pe an, in anul 1912, la o nava la 670 pe an, in 2009.
 
De asemenea, din 1910, tonajul flotei globale a crescut de 23 de ori, apropiindu-se, in 2010, de un miliard de tone brute, iar comertul maritim s-a triplat din 1970, ajungand la peste 8,4 miliarde de tone cargo incarcate anual.
 
Totodata, numarul pasagerilor de linie arata o crestere semnificativa si se estimeaza ca, in anul 2015, peste 22 de milioane de pasageri vor fi transportati de vase de croaziera in intreaga lume.
 
Studiul mai arata ca transportul maritim este unul dintre cele mai sigure modalitati de transport a pasagerilor in Europa, inregistrand  mult mai putine rate ale accidentelor fatale decat masina, motocicleta si bicicleta.
 
Dar, printre riscurile transportului maritim modern, se numara tendinta de a construi nave supra dimensionate, presiunile costurilor care-i determina pe proprietari sa angajeze echipaj din tari emergente, unde standardele de pregatire si evaluare ar putea fi inconsistente.
 
Alte riscuri semnificative sunt reducerea numarului de membri ai  echipajelor; cresterea birocratiei la bord; amenintarea continua a pirateriei; dizlocarea blocurilor de gheata si eventualele complicatii de navigatie si de mediu asociate acesteia.
 
In ciuda sigurantei in crestere, de cele mai multe ori, marile accidente sunt cele care au determinat schimbari majore in reglementari.
 
Potrivit Allianz, si accidentul Costa Concordia va determina acelasi lucru, indiferent de rezultatul investigatiilor oficiale.

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x