Epoca celei mai ieftine benzine din UE pentru soferii romani a apus; Ponta inaugureaza moda motorinei scumpe

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Epoca celei mai ieftine benzine din UE pentru soferii romani a apus; Ponta inaugureaza moda motorinei scumpe Epoca celei mai ieftine benzine din UE pentru soferii romani a apus; Ponta inaugureaza moda motorinei scumpe
de Manager.ro la 01 Apr. 2014
Urmareste-ne pe Google News
pret benzinapret motorinatop uecea mai ieftina benzinamajorare accize

Romanii vor plati, de la 1 aprilie, cel de-al 9-lea pret al motorinei din Uniunea Europeana (1,374 euro/l, de la 1,282 euro/l inainte de majorarea accizelor), motorina mai scumpa decat acestia urmand a cumpara doar bogatii cetateni ai statelor nordice, ai celor anglo-saxone, ai Ciprului si Italiei. Romania va ocupa aceeasi pozitie "fruntasa", a 9-a, si in ceea ce priveste ponderea taxelor in pretul motorinei (de 50,2%), cu 10 puncte procentuale peste ponderea taxelor din pretul motorinei achitata de un bulgar, de exemplu.

In ceea ce priveste pretul benzinei, majorarea accizelor de la 1 aprilie, retrogradeaza Romania, de pe primul loc ocupat detasat pana acum in topul celei mai ieftine benzine din UE, pe locul al 9-lea, Romania urmand a fi depasita de statele baltice, Luxemburg, Ungaria, Austria, Bulgaria si Polonia.

Noul lider al topului statelor cu cea mai ieftina benzina la nivelul UE va fi condus de Polonia (cu 1,267 euro/l). urmata de Estonia (cu 1,272 euro /l) si Bulgaria (cu 1,283 euro/l). Potrivit Oil Bulletin, publicat de Comisia Europeana, inainte de majorarea accizelor, Romania conducea acest top, cu 1,254 euro pe litru.
 

Majorare de 9,2 eurocenti/l

Majorarea de 7 eurocenti pe litru este in realitate una de 9,2 eurocenti pe litru, ca urmare a modificarii de la 1 ianuarie 2014 a modului de calcul al accizei si a includerii acesteia in baza de impozitare a TVA.

Astfel, calcularea accizei la cursul din 1 octombrie 2012, 4,5223 lei/euro, si nu la cel din 1 octombrie 2013 (4,4485 lei/euro, curs ce ar fi trebuit folosit la calcularea accizei, potrivit directivelor europene), si indexarea sa cu rata medie anuala a inflatiei din septembrie 2013, face ca majorarea de 7 eurocenti sa fie de fapt una de 7,4 eurocenti. Iar aplicarea TVA va duce presiunea fiscala creata de majorarea accizei, la 9,2 eurocenti. Calculat la cursul din 1 octombrie 2013, impactul fiscal al noilor accize ar fi, de la 1 aprilie 2014, de 40,9 bani pe litru.
 

Motorina mai scumpa decat in Germania sau Franta

Dupa majorarea accizelor de la 1 aprilie, un litru de benzina va costa in Romania 1,346 euro, devenind mai scump decat cel Austria (1,337 euro.l) sau cel din Ungaria (1,312 lei/l).

La motorina, impactul noilor masuri fiscale este si mai vizibil. Romania va urca in topul statelor cu cea mai scumpa motorina de pe locul 24 (cu 1,282 euro/l) pe locul al 9-lea (cu 1,374 euro/l), in imediata apropiere a mediei UE 28, de 1,376 euro/l. Motorina va fi mai scumpa nu numai comparativ cu statele din regiune, cum e cazul benzinei, ci si comparativ cu state precum Germania sau Franta.
 

Statul roman, pe locul al 9-lea in topul lacomiei

Si asta nu din cauza lacomiei companiilor din domeniu, ci din cauza lacomiei guvernului Ponta. Dovada, locul fruntas ocupat de Romania in topul preturilor este confirmat si locul pe acre il va ocupa in topul ponderii taxelor si impozitelor in pret. Astfel, de pe locul al 19-lea ocupat pana la majorarea accizelor (46,6% - ponderea taxelor in pret), in ceea ce priveste motorina, Romania urma pe locul al 9-lea (cu o pondere a taxelor in pret de 50,2%). Ponderi mai mari ale taxelor in pretul motorinei mai au doar Franta (50,57%), Germania (50,73%), Slovenia (50,9%), Olanda (52%), Irlanda (52,6%), Suedia (55%), Italia (56,3%) si Marea Britanie (59,2%).

La celalalt capat al clasamentului se situeaza Luxemburg (cu 41,4%), Bulgaria (cu 41,9%) si Lituania (cu 42,7%).

In ceea ce priveste ponderea cea mai redusa a taxelor in pretul benzinei, Romania va cadea de pe locul al treilea (cu 49,69%) pe locul al 13-lea (cu 53,12%). Astfel, in timp ce soferii bulgari, cei luxemburghezi si cei estonieni vor plati taxe in proportie de sub 50% in pretul benzinei, statul roman va pune mana pe 53,12% din suma platita de fiecare roman pentru un plin.

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x