Piata de retail FMCG va creste cu 5% pe an
retailfmcgpiatastudiucarrefourbunuri de larg consum
Piata romaneasca de retail FMCG (Fast Moving Consumer Goods), care a scazut in ultimii doi ani cu 29%, pana la 16 miliarde euro in 2010, se va "dezgheta", intr-un ritm de 5% pe an, releva un studiu al firmei Contrast Management Consulting.
"Criza a redus valoarea pietei de FMCG cu cinci miliarde de euro fata de maxima admisa in 2008, ceea ce reprezinta o scadere de 29%. S-a ajuns la un nivel al pietei similar celui din 2005", a declarat, miercuri, in cadrul unei conferinte de presa, Adrian Comaneci, Senior Project Manager Contrast Management Consulting Romania.
Comaneci a mai spus ca pe viitor se estimeaza o crestere anuala a industriei de bunuri de larg consum cu 5%, pe fondul cresterii puterii de cumparare a populatiei, a dezvoltarii agresive a comertului modern si a modificarilor comportamentului de consum al cetatenilor.
Suma medie cheltuita de un roman in retail se situeaza la mai putin de jumatate din media UE. Cu toate acestea, retailerii au deschis cate 117 unitati pe an, ajungand la 729 de magazine la finele lui 2010.
Hipermarketurile se afla pe locul 1 din punct de vedere al volumului vanzarilor, cu o cota de 46%, urmate de Cash&Carry 29% si discounterii 12%. In tara noastra sunt prezente 5 dintre cele mai importante grupuri de retail FMCG din Europa: Carrefour (nr.1 european), Metro (2), Lidl & Schwartz (3), Rewe (5) si Auchan (8).
Media vanzarilor anuale ale celor mai mari cinci companii in FMCG a fost in 2009 de
950 de milioane de euro, precizeaza
Mediafax.