Prizonierii traficului: 10 rezolutii legate de Google Analytics pentru 2013

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Prizonierii traficului: 10 rezolutii legate de Google Analytics pentru 2013 Prizonierii traficului: 10 rezolutii legate de Google Analytics pentru 2013
de Manager.ro la 24 Ian. 2013
Urmareste-ne pe Google News
google analyticsgoogleprizonieritraficrezolutiifilme

Urmatorul material reprezinta o preluare dupa comentariul lui Michael Loban, CMO al InfoTrust (Google Analytics Certified Partner si Google Analytics Premium Reseller) din Cincinnati, Ohio.

Dupa cum stim, inceputul de an reprezinta o ocazie perfecta pentru a ne stabili noi planuri. Pentru a evita aceste clisee, ne vom indrepta atentia asupra unor factori foarte seriosi. Ei bine, cand lucrezi la un site (ex: manager.ro, businessinsider.com, bloomberg.com etc), trebuie sa generezi TRAFIC, din care sa reiasa, apoi, si banii. Ce ar trebui sa faci in 2013 pentru a-ti indeplini obiectivele legate de statisticile Google Analytics, care trebuie sa fie bine dospite?

1. Vindeca-ti fobia legata de date. Unii marketeri se tem sa analizeze informatiile oferite de Google Analytics, crezand ca o sa ii ia durerile de cap. Sentimentul nu e departe de adevar, atunci cand vezi ca "nu se misca nimic" in sensul bun, ca traficul stagneaza sau continutul a devenit prea banal. Ne petrecem timpul holbandu-ne la grafice si nu intelegem "cu ce am gresit". Remediul pentru aceasta fobie legata de informatii este simplu - ignora-le pe cele care nu iti folosesc, atunci cand iei o decizie de marketing (sau de orice natura). Aliniaza configuratia Google Analytics la obiectivele business-ului tau.

2. Asociati o valoare materiala cu scopurile voastre, chiar daca nu vindeti nimic prin intermediul respectivului site. Fiecare abonat, fiecare videoclip vizionat, fiecare PDF descarcat trebuie sa insemne ceva. Altfel, de ce le-ai incarca pe un site? De asemenea, trebuie sa iti diminuezi bounce rate-ul cu 5%. Pune un egal intre diminuarea bounce rate-ul (Prima definitie ar fi accea ca bounce-rate-ul este procentul vizitatorilor care acceseaza o pagina a site-ului, iar dupa cateva secunde decid sa iasa din el) si majorarea veniturilor generate de utilizatori. De exemplu, poti lucra alaturi de echipa care realizeaza email marketingul pentru a determina valoarea fiecarui abonat. Daca ii determini pe oameni sa se aboneze la newsletter-ul tau, vei putea sa vinzi mai multe produse unui numar mai mare de consumatori.


3. Strategiile de email nu sunt "nascute" pentru a fi egale. Pentru a transforma un potential client intr-unul sigur trebuie sa realizezi un remarketing, un marketing prin email si marketing social media. Analizeaza Google Analytics pentru a vedea cum contribuie fiecare tactica de marketing la sporirea vanzarilor/conversie.

4. Pentru multi administratori de site-uri, masuratorile legate de oamenii proveniti din social media sunt inca neclare. Este dificil, aproape imposibil sa ii contorizezi, dar trebuie sa incepi de undeva! Ce parere ai despre Google Analytics Social Reports? Acest instrument te va ajuta sa contorizezi vizitatorii proveniti pe canale de socializare. Cum ar fi daca zece utilizatori veniti de pe Facebook ar cumpara produse de pe site-ul tau?

5. Instrumentele sunt excelente, dar analistii raman de baza! Adevarata valoarea a informatiilor de pe Analytics este scoasa la iveala doar atunci cand datele dicteaza unele actiuni. Asigura-te ca ai o echipa competenta, care stie sa analizeze datele din Google Analytics si sa actioneze in consecinta.

6. Daca incepi sa analizezi datele si sa realizezi ca nu ai indeajuns de mult context, astfel incat sa iei o decizie, ai o singura optiune: aduna mai multe date!

7. Chiar daca urmarim intotdeauna inovatia, nu ar strica sa apelam la traditionalul remarketing, prin intermediul Google Analytics.

8. Optimizarea mobila reprezinta, desigur, cea mai buna oportunitate digitala pentru cei din domeniul vanzarilor in 2013, potrivit unui studiu Econsultancy. Analizele privind traficul provenit de la utilizatorii dispozitivelor mobile vor deveni mai importante ca niciodata. Segmentarea si intelegerea acestor niste de vizitatori te va ajuta sa generezi o experienta MOBILE de succes, care iti va aduce vanzari si conversii. In octombrie 2012, Google Analytics a anuntat lansarea unei variante beta a aplicatiei pentru analiza aplicatiilor mobile.

9. Masoara ROI-ul (return on investment). Nu pierde timpul degeaba, analizand in nestire graficele de pe Google Analytics. Pentru a dovedi valoarea acestor analize, in compania ta, trebuie sa masori ROA (Return on Analytics). Cand colectezi informatii intr-un mod cat mai minutios si le analizezi cum se cuvine, o sa reusesti sa iei cele mai bune decizii de marketing. Masoara IMPACTUL acestor analize.

10. ACTIUNE! Un indemn specific regizorilor de la Hollywood. Numai ca noi nu turnam niciun film. Google Analytics reprezinta o realitate, un instrument la indemana tuturor. Transforma informatiile in rapoarte de marketing care pot genera ACTIUNI si dashboard-uri inteligente, care sa te ajute in intelegerea analizelor. Cand vei sesiza adevarata valoare a informatiilor colectate, o sa strigi ACTIUNE! MOTOR! Asta inseamna ca datele si analizele datelor sunt atat de clare, incat nu ai alta solutie, decat sa actionezi. Nu te gandi la alta varianta, tine minte cele trei cuvinte de baza in cazul Google Analytics: Date, Analize, Actiune!

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x