Romanii acceseaza site-urile de anunturi pentru a cumpara produse, nu neaparat pentru a vinde
mercadoranunturivanzaricumpararifemeibarbati
Romanii navigheaza de zor pe site-urile de anunturi si inclina tot mai mult catre a cumpara produse, decat catre a vinde, releva un studiu GfK, realizat la comanda Mercador, care a avut la baza un esantion de 600 de persoane.
Romanii acceseaza site-urile de anunturi online avand in principal intentia de a cumpara produse, iar in ceea ce priveste potentialii vanzatori, acestia sunt mai rezervati, multi necunoscand beneficiile pe care le presupune vanzarea de produse pe site-urile de anunturi online.
96% dintre participantii la studiu, cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani, si care locuiesc in mediul urban au accesat, cel putin o data, un site de anunturi online. Dintre acestia, 38% sunt orientati spre a cumpara produse, un procent mai mic inregistrandu-l cei care doresc sa vanda. In cazul femeilor, acestea sunt mai inclinate spre procesul de cumparare, barbatii fiind deschisi atat sa vanda, cat si sa achizitioneze diverse bunuri.
Dintre cei intervievati, aproape 40% din ei nu au realizat potentialul vanzarii lucrurilor pe care le-au folosit putin timp. De asemenea, aproape o treime din participantii la studiu continua sa depoziteze produsele sau obiectele pe care nu le mai folosesc cu frecventa. In acest sens, in conditiile existentei site-urilor de anunturi gratuite, care faciliteaza vinderea si cumpararea de produse fara intermediari, aceste obiecte se pot transforma cu usurinta in bani.
“Cei ce obisnuiesc sa cumpere produse de pe site-urile de anunturi considera ca principalul avantaj este posibilitatea de gasi diverse lucruri la preturi accesibile. Romanii prefera site-ul Mercador.ro pentru usurinta folosirii, buna organizare si diversitatea ofertelor prezentate, site-ul inregistrand in acest moment peste 1,5 milioane anunturi”, mentioneaza Cristina Gheorghitoiu, Business Manager Mercador.ro.
Printre beneficiile mentionate de cei care vand produse pe site-urile de anunturi, 76% din acestia au precizat usurinta cu care anuntul lor poate ajunge la un numar cat mai mare de posibili cumparatori. De asemenea, atat cumparatorii (in proportie de 42% din total respondentilor), cat si vanzatorii (72%) apreciaza in mod deosebit avantajul tranzactiilor fata in fata, fara intermediari.
Studiul releva si faptul ca, in procesul de fidelizare a clientilor si pentru a raspunde cat mai bine nevoilor lor, site-urile trebuie sa indeplineasca anumite conditii cheie. Astfel, pentru 66% dintre cumparatori este important ca produsele puse la vanzare sa aiba fotografii relevante si ca informatiile sa fie permanent actualizate. Pentru 41% dintre respondenti foarte importanta este si buna organizare a anunturilor pe sectiuni.
“Ne dorim ca platforma Mercador.ro sa raspunda tuturor nevoilor si asteptarilor pe care romanii interesati de a vinde sau sa achizitioneze produse le au. Unul dintre avantajele Mercador.ro este numarul mare de anunturi din toate categoriile, precum si noutatea acestora, cat si buna segmentare pe categorii si subcategorii“, continua Cristina Gheorghitoiu.
Potentialii cumparatori de pe site-urile de anunturi online sunt, in principiu, persoanele cu venituri de peste 2.500 de lei, mare majoritate din Bucuresti si din orasele medii ale tarii, cu varste intre 25 si 35 de ani.
Pentru ambele categorii, atat vanzatori cat si cumparatori, Mercador.ro este site-ul unde anunturile sunt gratuite si de care se simt „apropiati“.
Analiza a fost realizata pe un esantion de 600 de persoane, femei si barbati, avand varste cuprinse intre 18 si 45 de ani si care locuiesc in mediul urban.