Romanii, mari cumparatori online de smartphone si tableta

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Romanii, mari cumparatori online de smartphone si tableta Romanii, mari cumparatori online de smartphone si tableta
de Manager.ro la 22 Aug. 2014
Urmareste-ne pe Google News
opiniiproducatoricumpararegfkbelgiautilizare

Rezultatele studiului GfK Purchase Journey care monitorizeaza procesul de cumparare pentru smartphone-uri si tablete in 4 tari: Romania, Marea Britanie, Rusia si Belgia.

Cum se informeaza cumparatorii din diferite piete atunci cand vine vorba despre o achizitie majora cum ar fi un smartphone sau tableta? Cum difera comportamentul lor de la o cultura la alta? Aceasta a fost intrebarea adresata intr-un studiu GfK realizat in Romania, Marea Britanie, Belgia si Rusia si in care a fost investigat procesul de cumparare  pentru smartphone-uri si tablete. 

Nu este o surpriza faptul ca cei mai multi cumparatori de smartphone-uri cauta informatii online, dar cifrele difera de la o tara la alta: 95% in Rusia, 92% in Belgia, 86% in Marea Britanie si 77% in Romania. Totusi, cautarile online nu se traduc neaparat in vanzari finalizate in acest mediu. Comportamentul tipic este de informare online si cumparare offline, tendinta care ne asteptam sa continue. De ce? Deoarece cumparatorii considera smartphone-ul si tableta obiecte foarte personale. Prin urmare, simt nevoia sa atinga produsul, sa ii testeze modul de functionare. In plus, dorinta de a verifica informatiile colectate online, ingrijorarile privind plata electronica si dorinta de a evita costul si timpul de livrare fac ca modalitatea preferata de achizitionare sa fie offline, din magazin. 

Cat timp petrec oamenii cautand informatii online? 

Timpul mediu in cele patru piete analizate este de 52 de minute, indicand faptul ca aceste cautari sunt luate foarte in serios. Exista insa diferente mari intre tari. Britanicii petrec cel mai mult cu aceste cercetari - 70 minute. Romanii ii urmeaza, cu 63 minute, in vreme ce belgienii dedica 52 de minute, iar rusii cel mai putin timp - doar 24 minute. Aceste cautari nu se intampla intr-o singura sesiune, ci se intind pe un numar mai mare de zile. Studiul GfK arata ca intregul procesul de cumparare variaza de la un minim de 15 zile in Romania, la 17 in Rusia si la 21 in Belgia. In Marea Britanie este aproape de doua ori mai mare decat in celelalte piete, durand 41 de zile. 

Timpul petrecut pe site-uri 

Cand ne uitam la cat de multe site-uri viziteaza cumparatorii, continuam sa vedem diferite trasee de cumparare in cele 4 tari analizate. Belgienii petrec 2.5 minute pe un site, cu o medie de 21 de site-uri investigate. Sub o treime (32%) au cumparat online. In Marea Britanie, media este de 7.7 minute timp petrecut pe site, la un numar de 9 site-uri vizitate si 42.5% au cumparat online. Cea mai mare proportie de persoane care cumpara online (55%) se afla in Romania. Romanii viziteaza in medie 8 site-uri, dedicand 7.8 minute fiecaruia. Rusia are cel mai mic procent de achizitii online, de doar 19%. Rusii au vizitat 7 site-uri, cu o medie de 3.4 minute petrecute pe fiecare dintre ele. In general, cumparatorii din Marea Britanie si Romania au un comportament similar, petrecand mai mult timp pe mai putine site-uri. In contrast, belgienii iau in considerare mult mai multe site-uri in cautarile lor decat cumparatorii din celelalte 3 piete, pentru ca sunt interesati sa gaseasca cel mai bun pret, in timp ce pentru rusi procesul de informare online este mai putin intens si variat.

Opiniile tertilor au mai putina influenta decat site-urile producatorilor si ale operatorilor in calatoria de cumparare 

In toate tarile in care GfK a derulat studiul, site-urile producatorilor si ale operatorilor constituie o sursa de informatii cheie pentru cumparatori, la fel ca site-urile de comparare a preturilor. Desi perceptia privind brandul este puternic influentata de social media, opiniile altor persoane exprimate pe aceste retele de socializare s-au dovedit a fi mai putin influente in procesul de cumparare. Exceptie fac cumparatorii de iPhone, in cazul carora word-of-mouth-ul joaca un rol important. In cele din urma, studiul a aratat ca social media au fost folosite de doar 6% dintre cumparatorii din Rusia, de 8% in Romania, 14% in Marea Britanie si 22% in Belgia, ilustrand faptul ca, desi mediile sociale sunt in crestere ca importanta atunci cand vine vorba despre influentarea procesului de cumparare, ele sunt inca la un nivel relativ scazut de utilizare.

Ultimele NOUTATI

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Imobiliare

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile

today01 Iul. 2025
E posibila reducerea salariului  unui angajat fara acordul acestuia?
Companii

E posibila reducerea salariului unui angajat fara acordul acestuia?

today01 Iul. 2025
Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?
Casa si gradina

Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?

today01 Iul. 2025
Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate

today01 Iul. 2025
Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Travel

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia

today30 Iun. 2025
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Ultimele stiri economice

Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE

today30 Iun. 2025
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Social Media

Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap

today30 Iun. 2025
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Economie

Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei

today30 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x