Sondaj Rentrop & Straton Market Research: Internetul ramane principala sursa de informatii economice
rentrop & straton market researchsondajsurse de informatii economiceinternet
75% din vizitatorii portalului Manager.ro apeleaza in cea mai mare masura la Internet atunci cand cauta informatii economice, arata un sondaj online realizat de Rentrop & Straton Market Research. Televiziunea este indicata drept sursa principala de informatii economice de catre 14,3% din respondenti, iar presa scrisa de catre 7,1%.
Mai mult de doua treimi din participantii la sondaj acceseaza zilnic site-uri de informatii economice (69%), in vreme ce 24,1% intra pe astfel de site-uri de 2-3 ori pe saptamana, iar 6,8% doar o data pe saptamana sau mai rar.
Persoanele obisnuite sa frecventeze cu regularitate site-urile cu profil economic sunt atrase cu prioritate de informatiile de actualitate si de articolele din care pot desprinde informatii utile. In vizitele lor pe Internet, cititorii se declara interesati in primul rand de stiri economice (48,3%), apoi de articole practice si de povesti de business (34,4%), iar intr-o mai mica masura de analize (13,8%) sau de interviuri (3,4%).
In afara portalului Manager.ro, participantii la sondaj acceseaza pentru informarea curenta in domeniul economic site-urile Ziarul Financiar (60,7%), Wall-Street.ro (46,4%), Money.ro (39,3%), HotNews (32,1%), Business 24 (28,6%) si site-urile unor publicatii cotidiene generaliste sau ale unor periodice de profil economic (24,9%).
Profilul participantilor la sondaj este urmatorul: barbati si femei in pondere egala, cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani (50,17%), cu studii universitare sau postuniversitare (86,2%), cei mai multi locuind in Bucuresti (25%) sau in Moldova (17,9%), preponderant salariati (44,8%), lucratori pe cont propriu (13,8%) sau patroni (10,3%).