Studiu: Firmele din pietele emergente nu sunt transparente
studiucompaniifirmechinarezultatetransparency international
Un studiu realizat in randul a o suta din cele mai dinamice firme din pietele emergente arata ca majoritatea lor nu tin cont de responsabilitatea pe care ar trebui sa o afiseze in mod public.
Transparency International, autoritatea care are sediul la Berlin, a precizat joi ca trei sferturi din companii au obtinut doar cinci puncte din zece posibile, in urma "testului de transparenta".
Studiul a analizat volumul informatiilor oferite de companii despre holding-uri, masurile anti-coruptie si alti factori.
Transparency International subliniaza ca 60% din companii nu vorbesc despre contributiile lor politice (sa nu uitam ca recent, partidul cancelarului Angela Merkel din Germania a primit o "donatie" de 700.000 euro de la producatorul auto premium BMW).
Din randul celor mai importante piete emergente - Brazilia, Rusia, India, China si Africa de Sud - companiile chineze au inregistrat cele mai slabe rezultate, in timp ce firmele indiene au obtinut cele mai bune punctaje.
Unele companii individuale au avut rezultate foarte bune, cum ar fi Emirate Airlines din Emiratele Arabe Unite, cand vine vorba de transparenta organizationala.
Compania Huawei Technologies din China si alte zece entitati au obtinut scorul zero, scrie news.yahoo.com, care citeaza AP.