Top 10 modalitati prin care antreprenorii ghideaza un start-up

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Top 10 modalitati prin care antreprenorii ghideaza un start-up Top 10 modalitati prin care antreprenorii ghideaza un start-up
de Manager.ro la 16 Sep. 2011
Urmareste-ne pe Google News
antreprenorstart-upafaceresuccesadevarprodusbusiness

Cum arata un antreprenor? Este o persoana cu viziuni indraznete, cu o determinare absoluta si disponibilitatea de a infrunta orice obstacol, care ar putea sta in calea succesului sau.

Viziunea reprezinta intr-adevar un punct forte, dar antreprenorii au descoperit ca incertitudinea legata de un produs necesita multe corectii sau "pivoti", pentru a ajunge la formula de succes.

O ABORDARE UNICA IN ZONA START-UP-URILOR

Aceasta premisa a dus la aparitia unei noi abordari in privinta start-up-urilor, care imbunatateste eficienta si viteza aplicarii acestor "ghidaje". Responsabil pentru setul de zece "pivoti" in vederea sustinerii afacerilor mici este antreprenorul si totodata autorul de carti Eric Ries (foto), din Silicon Valley. Noua sa lucrare se intituleaza "The Lean Startup" si defineste acesti "pivoti". Antreprenorii zilelor noastre inoveaza incontinuu, pentru a lansa afaceri de succes.


PIVOTII sunt croiti dupa "chipul si asemanarea situatiei", testand ipoteze diferite legate de produsul/business-ul respectiv. Acesta identifica "motorul de crestere". Iata cei 10 pivoti expusi de Eric Ries in cartea sa:

01. Pivotul zoom-in
In acest caz, ceea ce in trecut era considerata o singura caracteristica a unui produs, devine acum reprezentativa pentru intreg produsul. Situatia subliniaza valoarea "focusarii" si a MVP-ului (minimum viable product), furnizat rapid si eficient.

02. Pivotul zoom-out
In situatia inversa, uneori o singura caracteristica nu este suficienta pentru a sustine o piata de clienti pentru produsul respectiv. In acest tip de pivot, un element care caracteriza intreg produsul devine o singura caracteristica a acestuia.

03. Pivotul concentrat pe segmentul de clienti
Produsul tau ar putea atrage clienti, dar nu pe cei doriti. Cu alte cuvinte, produsul rezolva una din problemele acestora, dar nu se afla intr-un segment foarte apreciat si optimizat.

04. Pivotul concentrat pe nevoile clientilor
Un feedback venit prea devreme din partea clientilor poate arata ca problema pe care o rezolvi cu produsul tau nu este foarte importanta sau ca oamenii nu au bani sa-l cumpere. Se impune astfel repozitionarea sau lansarea unui nou produs care sa rezolve problemele care MERITA REZOLVATE.

05. Pivotul platforma
Se refera la tranzitia de la aplicatie la platforma sau invers. Multi antreprenori isi bazeaza afacerea sau solutia pe o platforma pentru viitoare produse, dar nu detin o aplicatie de baza. Majoritatea clientilor cumpara solutii, nu platforme.

06. Pivotul dedicat arhitecturii afacerii
Antreprenorul Geoffrey Moore sublinia in urma cu cativa ani ca exista doua tipuri de arhitecturi business: marja ridicata, volum mic (model complex) sau marja scazuta, volum mare (model operational). Acestea nu trebuie utilizate in acelasi timp.

07. Pivotul orientat spre valoare
Modelul se refera la monetizarea unei afaceri. Modificarea modalitatii in care o afacere mica reuseste sa capete valoare poate avea consecinte vitale asupra business-ului/produsului in sine. Se impun strategii sensibile de marketing. De exemplu, modelul "gratuit" nu ofera valoare sporita unei afaceri.

08. Pivotul "motorului de crestere"
Majoritatea start-up-urilor utilizeaza unul din cele trei "motoare de crestere": marketingul viral, cel persuasiv si cel orientat exclusiv pe profit. De alegerea acestei "motorizari" depinde succesul sau esecul business-ului dumneavoastra.

09. Pivotul-canal
In terminologia vanzarilor, mecanismul presupune ca o companie isi vinde produsul prin intermediul unui canal de vanzari sau distributie. Pivotii-canal necesita o politica atenta de pret, produse cu caracteristici solide si o pozitionare competitiva pe piata (dobandita prin corectii).

10. Pivotul tehnologic
Uneori, un start-up gaseste o cale prin care sa rezolve aceeasi problema, utilizand insa o tehnologie diferita. Acest pivot este relevant daca noua tehnologie furnizeaza atat un pret mai mic, cat si o performanta imbunatatita.

Fiecare antreprenor se confrunta cu provocarea dezvoltarii unui produs. El trebuie sa decida cand sa foloseasca un anumit pivot si sa persevereze. De fapt, succesul unui start-up nu se bazeaza neaparat pe bani, ci pe abilitatea de a utiliza rational cei 10 pivoti.

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x