Pentru ca succesul de piata sta la baza comercializarii oricarui produs, departamentele de marketing se chinuie mereu sa conceapa planuri de business cat mai coerente. Totusi, cateodata coerenta nu pare sa fi fost litera de lege in cadrul departamentului de marketing.
Nu conteaza ca produci masini, bauturi racoritoare, mancare sau calculatoare. Daca nu concepi o strategie de vanzari bine pusa la punct, notorietatea brandului nu te va ajuta sa comercializezi produsul in orice conditii. Iar exemple sunt destule.
Toshiba a uitat un aspect relevant: concurenta din parte rivalilor de la Sony, care au propus pietei tehnologia HD Bluray, adoptata pe scara larga de unul dintre cele mai mari studiouri de filme, Warner Bros. Astfel, tehnologia Toshiba s-a umplut de praf pe rafturile magazinelor, in timp ce Sony a castigat batalia.
Iaurtul Cosmopolitan: 18 luni
Revista Cosmopolitan o stie aproape toata lumea. Insa de iaurtul cu acelasi nume mai mult ca sigur ca nu a auzit nici cel mai impatimit consumator de lactate. Si totusi, Cosmopolitan a luat decizia de a intra in forta pe piata de lactate, lansand iaurtul cu acelasi nume in 1999. Le fel de "in forta" a si parasit piata, pentru ca iaurturi se gaseau peste tot, iar cititorii Cosmopolitan au preferat sa "hraneasca" doar cu articolele savuroase din revista.
Pepsi A.M. si Crystal: ambele, 1 an
In 1989, Pepsi Co a avut "stralucita" idee sa vina in inampinarea bautorului de cola matinal si a lansat Pepsi A.M. Bautura a rezistat pe piata numai un an. Tot atat a reusit sa fie prezent pe rafturi si "Crystal Pepsi", o incercare a companiei americane de furniza o bautura racoritoare fara cofeina. A fost lansata in 1992, iar in 1993 a fost retrasa de pe piata.
MCDonald’s Arche Deluxe: 1 an
In 1996, McDonald’s a introdus Arche Deluxe, o incercare a lantului fast food de a oferi un sandwich pentru consumatorii urbani ceva mai sofisticati. Pentru a ajunge la acestia, lantul de restaurante a cheltuit 100 de milioane de dolari, una dintre cele mai mari sume de bani investita intr-un produs care nu a avut succesul scontat.
Microsoft Bob: 1 an
Cine nu a auzit de Microsoft, cel mai comercializat program software din lume destinat calculatoarelor. Pe cat de notoriu este numele giantului american, pe atat de rasunator a fost esecul programului Microsoft Bob, lansat in 1995, un fel de interfata user-friendly pentru cei familiarizati cu Windows. Cauza esecului? Din pacate, programul necesita componente hardware mult mai performante decat ce se gasea pe piata pentru marea masa de consumatori de la acea data.
Tableta JooJoo: 11 luni
Pentru ca industria IT&C devine mobila, pariul castigator pare sa fie furnizarea de dispozitive mobile. Iata insa, ca daca oferi o tableta inferioara iPad Apple, dar la acelasi pret, in mod cert nu ai sanse de izbanda. Tableta "criza" a fost lansata in 2009, iar in 2010 era deja amintire. Insa, proprietarul JooJoo (Fusion Garage) a perseverat in strategii gresite si a lansat un nou model de tableta. Evident, si aceasta a fost sortita esecului. Se pare ca managerii companiei au uitat un lucru esential, nu doar in afaceri: in orice anume intreprinzi, trebuie sa-ti impui si o limita.
Google Lively: 4 luni
Din motive ce au ramas necunoscute, cei din conducerea Google au avut ambitia sa concureze cu celebrul joc Second Life. Asa ca, au decis, in iulie 2008, lansarea pe piata a unei lumi virtuale botezata "Lively". Intr-o perioada in care economia americana era in colaps, toate visele frumoase ale celor de la Google s-au spulberat. Gigantul american a decis sa "scoata din priza" Lively, in noiembrie 2008.
Noua Coca-Cola: 77 de zile
La inceputul anilor’ 80, Coca-Cola pierdea teren in fata rivalilor de la Pepsi, motiv pentru care au creat un produs care sa aiba un gust apropiat de cel al Pepsi. "Noua Cola" a trecut cu bine testele de degustare, insa nu a fost acceptata schimbarea la nivel de imagine. Asa ca, dupa nici trei luni, compania a abandonat produsul si a revenit la formula clasica, ba chiar l-au si redenumit: Coca-Cola Classic.
HP Touchpad: 49 de zile
Dupa o luna si jumatate de prezenta pe piata, HP a renuntat la tableta Touchpad si la sistemul sau de operare mobil. Produsul nu a reusit sa devina "ucigasul" de iPad, fiind comercializat in doar 49.000 de exemplare, in cele 49 de zile. HP pare sa fi castigat titlul de cel mai rapid esec din industria IT&C, asta daca nu punem la socoteala cele 48 de zile de comercializare ale telefonului mobil Kin (nume predestinat) al celor de la Microsoft.
In pofida insuccesului, tableta TouchPad nu era chiar "de doi bani". Arata foarte bine, dotarile erau de top, pretul nu era astronomic. Insa, daca nu reusesti sa scoti pe piata un produs mai "altfel" decat Apple iPad, atunci el se zbate in "marea" de tablete care incearca sa o copieze pe cea de la Apple.
Ultimele NOUTATI
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Partenerii nostri
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Accesul in REGES ONLINE pentru angajatori. Aspecte esentiale, explicate pas cu pas
Obligatii fiscale pentru medici: Ghid ANAF privind impozitul pe venit si contributiile sociale
PatrimVen: Ce este, cum functioneaza si cine are acces la datele tale
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea
Te-ar putea interesa si