Top 10: Produse retrase prematur de pe piata

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Top 10: Produse retrase prematur de pe piata Top 10: Produse retrase prematur de pe piata
de Manager.ro la 11 Oct. 2011
Urmareste-ne pe Google News
fordedselappleipadtabletahptouchpadeseccomercializare

Iaurtul Cosmopolitan, Microsoft Bob, McDonald’s Arche Deluxe, tableta HP Touchpad sau formatul HD DVD de la Toshiba. Sunt cateva dintre produsele care nu au avut o viata prea lunga pe rafturile magazinelor.

Pentru ca succesul de piata sta la baza comercializarii oricarui produs, departamentele de marketing se chinuie mereu sa conceapa planuri de business cat mai coerente. Totusi, cateodata coerenta nu pare sa fi fost litera de lege in cadrul departamentului de marketing.

Nu conteaza ca produci masini, bauturi racoritoare, mancare sau calculatoare. Daca nu concepi o strategie de vanzari bine pusa la punct, notorietatea brandului nu te va ajuta sa comercializezi produsul in orice conditii. Iar exemple sunt destule.


Ford Edsel: 3 ani

Numele Edsel este sinonim cu esecul de marketing. Ford a investit 400 de milioane de dolari in dezvoltarea acestui model, lansat in 1957. Insa, clientii n-au dorit asa ceva, fiind axati mai mult pe automobile de dimensiuni reduse si care consuma putin combustibil.

Un alt motiv al esecului este si faptul ca cei de la Ford nu au reusit sa gaseasca o nisa de piata adecvata pentru acest model. Pretul lui Edsel se situa undeva intre cele mai scumpe modele de la Ford si cele mai ieftine modele de la Mercury (divizie de lux a Ford).

Exista si voci care sustin ca designul modelului era mai ciudat, in special grila centrala a radiatorului, care in acceptiunea multor americani semana cu un vagin. Iar in America puritana a anilor ’50, asa ceva era sanctionat. In 1960, Ford a decis retragerea definitiva de pe piata a modelului Edsel.

DVD HD Toshiba:  2 ani

Sustinut compania japoneza Toshiba, formatul HD pentru DVD-uri ar fi trebuit sa devina un inlocuitor de succes pentru DVD-ul clasic, atunci cand a fost lansat in 2006.

Toshiba a uitat un aspect relevant: concurenta din parte rivalilor de la Sony, care au propus pietei tehnologia HD Bluray, adoptata pe scara larga de unul dintre cele mai mari studiouri de filme, Warner Bros. Astfel, tehnologia Toshiba s-a umplut de praf pe rafturile magazinelor, in timp ce Sony a castigat batalia.

Iaurtul Cosmopolitan: 18 luni

Revista Cosmopolitan o stie aproape toata lumea. Insa de iaurtul cu acelasi nume mai mult ca sigur ca nu a auzit nici cel mai impatimit consumator de lactate. Si totusi, Cosmopolitan a luat decizia de a intra in forta pe piata de lactate, lansand iaurtul cu acelasi nume in 1999. Le fel de "in forta" a si parasit piata, pentru ca iaurturi se gaseau peste tot, iar cititorii Cosmopolitan au preferat sa "hraneasca" doar cu articolele savuroase din revista.

Pepsi A.M. si Crystal: ambele, 1 an

In 1989, Pepsi Co a avut "stralucita" idee sa vina in inampinarea bautorului de cola matinal si a lansat Pepsi A.M. Bautura a rezistat pe piata numai un an. Tot atat a reusit sa fie prezent pe rafturi si "Crystal Pepsi", o incercare a companiei americane de furniza o bautura racoritoare fara cofeina. A fost lansata in 1992, iar in 1993 a fost retrasa de pe piata.

MCDonald’s Arche Deluxe: 1 an

In 1996, McDonald’s a introdus Arche Deluxe, o incercare a lantului fast food de a oferi un sandwich pentru consumatorii urbani ceva mai sofisticati. Pentru a ajunge la acestia, lantul de restaurante a cheltuit 100 de milioane de dolari, una dintre cele mai mari sume de bani investita intr-un produs care nu a avut succesul scontat.

Microsoft Bob: 1 an

Cine nu a auzit de Microsoft, cel mai comercializat program software din lume destinat calculatoarelor. Pe cat de notoriu este numele giantului american, pe atat de rasunator a fost esecul programului Microsoft Bob, lansat in 1995, un fel de interfata user-friendly pentru cei familiarizati cu Windows. Cauza esecului? Din pacate, programul necesita componente hardware mult mai performante decat ce se gasea pe piata pentru marea masa de consumatori de la acea data.

Tableta JooJoo: 11 luni

Pentru ca industria IT&C devine mobila, pariul castigator pare sa fie furnizarea de dispozitive mobile. Iata insa, ca daca oferi o tableta inferioara iPad Apple, dar la acelasi pret, in mod cert nu ai sanse de izbanda. Tableta "criza" a fost lansata in 2009, iar in 2010 era deja amintire. Insa, proprietarul JooJoo (Fusion Garage) a perseverat in strategii gresite si a lansat un nou model de tableta. Evident, si aceasta a fost sortita esecului. Se pare ca managerii companiei au uitat un lucru esential, nu doar in afaceri: in orice anume intreprinzi, trebuie sa-ti impui si o limita.

Google Lively: 4 luni

Din motive ce au ramas necunoscute, cei din conducerea Google au avut ambitia sa concureze cu celebrul joc Second Life. Asa ca, au decis, in iulie 2008, lansarea pe piata a unei lumi virtuale botezata "Lively". Intr-o perioada in care economia americana era in colaps, toate visele frumoase ale celor de la Google s-au spulberat. Gigantul american a decis sa "scoata din priza" Lively,  in noiembrie 2008.

Noua Coca-Cola: 77 de zile

La inceputul anilor’ 80, Coca-Cola pierdea teren in fata rivalilor de la Pepsi, motiv pentru care au creat un produs care sa aiba un gust apropiat de cel al Pepsi. "Noua Cola" a trecut cu bine testele de degustare, insa nu a fost acceptata schimbarea la nivel de imagine. Asa ca, dupa nici trei luni, compania a abandonat produsul si a revenit la formula clasica, ba chiar l-au si redenumit: Coca-Cola Classic.

HP Touchpad: 49 de zile

Dupa o luna si jumatate de prezenta pe piata, HP a renuntat la tableta Touchpad si la sistemul sau de operare mobil. Produsul nu a reusit sa devina "ucigasul" de iPad, fiind comercializat in doar 49.000 de exemplare, in cele 49 de zile. HP pare sa fi castigat titlul de cel mai rapid esec din industria IT&C, asta daca nu punem la socoteala cele 48 de zile de comercializare ale telefonului mobil Kin (nume predestinat) al celor de la Microsoft.

In pofida insuccesului, tableta TouchPad nu era chiar "de doi bani".  Arata foarte bine, dotarile erau de top, pretul nu era astronomic. Insa, daca nu reusesti sa scoti pe piata un produs mai "altfel" decat Apple iPad, atunci el se zbate in "marea" de tablete care incearca sa o copieze pe cea de la Apple.

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x