Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Maia Novolan, Syscom Digital: Daca tot ai norocul ca utilizatorul sa ajunga la tine pe site, atunci ofera-i o experienta decenta


Maia Novolan, Syscom Digital: Daca tot ai norocul ca utilizatorul sa ajunga la tine pe site, atunci ofera-i o experienta decenta
de la 25 Sep. 2012 Exclusiv
Maia Novolan, Syscom Digital: Daca tot ai norocul ca utilizatorul sa ajunga la tine pe site, atunci ofera-i o experienta decenta
Tags: maia novolansyscom digitalclientimobile marketinginterviurezultate

Maia Novolan (foto), directorul general al companiei Syscom Digital - specializata in furnizarea de servicii si produse in domeniile Internet & Mobile - ne-a vorbit despre importanta prezentei in cadrul Internet & Mobile World Romania, noutatile aduse in cadrul evenimentului, perspectivele pietei de digital marketing si bineinteles, instrumentele adresate antreprenorilor.


Syscom Digital are o bogata expertiza in platforme digitale si comunicare media. Echipa dispune de un portofoliu complet de servicii si produse, in domeniile Internet si Mobile:campanii promotionale, mobile marketing, aplicatii iPad, iPhone, Android, Symbian, Windows Mobile etc, management baze de date, call-center, dezvoltare web, management de premii/marketing direct si aplicatii interactive pentru TV.

Maia Novolan are o experienta de peste 15 ani in interactive telecom si a pus bazele interactivitatii prin instrumente telecom in 1995. Atunci, a lansat in cadrul MediaPro primele aplicatii telefonice interactive cu premiuri fabuloase, pentru vremurile respective. In 2001, a inceput discutiile cu operatorii de telefonie mobile Mobilrom si Mobifon, pentru deschiderea de servicii de marketing si interactiv TV.

Acestea s-au concretizat in 2002 cand infiinteaza una din primele companii romanesti specializate in MOBILE MARKETING si servicii interactive. In septembrie 2009, Maia alaturi de echipa pe care a condus-o timp de sapte ani, fondeaza SYSCOM DIGITAL. Dupa cateva luni de la lansare, Maia deruleaza proiecte si colaboreaza cu clienti mari, precum Coca-Cola, Procter & Gamble, McDonalds, Nescafe, Fanta si altii. Cu ocazia prezentei in cadrul evenimentului Internet & Mobile World Romania, Maia Novolan a oferit un interviu pentru Manager.ro.

Manager.ro: Ce inseamna prezenta SYSCOM DIGITAL in cadrul IMW?

Maia Novolan: Am salutat organizarea Internet & Mobile World in Romania, este un eveniment de care marketerii autohtoni aveau nevoie, intrucat imbina conceptul de conferinta cu cel de expozitie, atragand astfel o audienta larga si direct interesata de tool-urile si strategiile digitale. Pentru noi, prima editie IMWorld a insemnat oportunitatea de a ne prezenta atat ultimele solutii si proiecte implementate pe segmentul digital/IT, cat si serviciile cu potential pentru piata romaneasca pe care le putem oferi clientilor din varii industrii. Am apreciat ca am putut interactiona cu cei mai importanti actori din domeniile Internet si Mobile de pe plan local si ne-am bucurat de discutii interesante cu speakeri internationali.

Cred cu tarie ca Romania poate cunoaste o dezvoltare similara cu cea din Occident pe aceste segmente de promovare, iar ca drumul sa fie mai usor este foarte bine sa ne ghidam dupa modele de succes, sa ne setam niste repere, sa invatam din experienta marilor companii. In acelasi timp, insa, continutul trebuie adaptat la specificul romanesc.

Iar IMWorld a aratat "forta romaneasca" : zeci de specialisti autohtoni au sustinut prezentari /dezbateri/puncte de vedere, au expus solutii; avem competentele tehnice si deschiderea catre creativitate ; suntem, deci, pe drumul cel bun. Romania poate deveni un "hub" de marketing digital major in regiune. Iar jucatorii din piata precum Syscom Digital au misiunea de a ajuta la indeplinirea acestui obiectiv.

Manager.ro: Ce noutati a adus compania cu ocazia acestei editii?

Maia Novolan: Atat in panelul de discutii, cat si la standul agentiei, am prezentat proiectele si solutiile nou implementate de noi in cadrul campaniile recente. Syscom Digital a implementat de-a lungul existentei o serie de noutati si premiere pe piata romaneasca, atat pe partea de implementare tehnica, dar si in ce priveste strategia in vederea obtinerii unor rate de raspuns record.

Suntem singurii care am autodezvoltat algoritmi de reactivare a consumatorilor in baza carora am obtinut (cu date concrete prezentate si in conferinte) rate de raspuns de 87%, 103,3% si 116% in proiecte nationale pentru clienti precum Coca-Cola, Nestle si FrielandCampina.

In ceea ce priveste noile tehnologii, am dezvoltat diverse tipuri de aplicatii mobile, printre care si aplicatii de tipul Mobile Augmented Reality (mAR), disponibile atat pentru sisteme iOS (Apple), cat si Android.

In mod special pentru eveniment am realizat in-house o aplicatie mAR prin intermediul careia vizitatorul realizau o scurta calatorie virtuala prin scanarea perimetrului salii de conferinta cu telefonul mobil, putand indentifica cu usurinta trei Puncte de Content sub care "se ascundeau" intrebarile quizz-ului dedicate evenimentului. Punctele de content, elemente de realitate augmentata, erau vizualizate ca fiind elemente reale situate in incinta salii, desi in realitate evident nu existau. Prin interactiunea cu fiecare punct de content, se vizualizau intrebarile fiecarei etape de quizz, iar raspunsurile puteau fi oferite prin identificarea si accesarea elementelor vizuale aferente variantei corecte. Cumularea raspunsurilor corecte conduce catre capitolul final reprezentat de un formular minimal pentru inscrierea datelor personale necesare pentru identificarea participantilor.

Aplicatia disponibila pentru sisteme iOS (Apple) si Android(Google) a putut fi descarcata de participantii la conferinta prin scanarea unui QR code aflat pe leaflet-uri care transpunea utilizatorul intr-un landing page optimizat pentru telefoane mobile prin intermediul caruia descarcau aplicatia in propriul telefon (aplicatie stand-alone).

In vara aceasta, am realizat aplicatia mobila Coke Olympics, consumatorii fiind cei mai importanti beneficiari ai asocierii brandului Coca-Cola cu Jocurile Olimpice. Coke Olympics este o aplicatie cu un concept unic. Este un mix de content si entertainment urmarind mai multe obiective.  Noutatea este data de 2 componente speciale ale aplicatiei, respectiv una prin intermediul careia consumatorii erau tinuti la curent cu cele mai interesante stiri de la Olimpiada de la Londra si o alta componenta mai spectaculoasa, de natura sa nasca sentimente puternice de mandrie nationala, prin intermediul careia consumatorii primeau instant si aproape in timp real notificari cu fiecare ocazie cu care Romania a mai castigat o medalie la Olimpiada, traind astfel sentimente emotionale puternice aproape in acelasi timp cu cei aflati in campusul olimpic de la Londra.  Aplicatia contine si o sectiune clasica dedicata campaniei "Castiga in ritmul milioanelor de premii!", prin intermediul careia utilizatorii pot inscrie codurile promotionale gasite sub capacele sticlelor de Coca-Cola si pot castiga multiple premii. Ideea, conceptia si dezvoltarea au fost realizate 100% de catre Syscom Digital.  Aplicatia este disponibila pentru telefoane de tip iPhone si pentru cele care folosesc platforma Android.

Am avut o vara fierbinte, racorita cu inghetate Nestle, produse pentru care am organizat implementarea mecanismului campaniei promotionale nationale si ne-am ocupat de managementul castigatorilor si al bazelor de date.

Ultimele luni au fost, asadar, aglomerate, iar o parte din solutiile implementate pentru clientii nostri au putut reprezenta studii de caz pentru audienta primei editii IMWorld 2012.

Manager.ro: Ce aplicatii si servicii pentru antreprenori intra in oferta Syscom Digital?

Maia Novolan: SD este este o agentie interactiva full-service, activand in zona de mobile si online marketing, dedicata serviciilor integrate de comunicare digitala. Noi oferim clientilor strategii integrate de marketing digital, care combina eficient tacticile de marketing online cu cele offline si ne adresam deopotriva multinationalelor si micilor antreprenori.

Putem imparti serviciile noastre pe mai multe directii : marketing interactiv, SMS si e-mail marketing, aplicatii mobile, dezvoltare web si aplicatii online, Direct Marketing, Digital CRM, marketingul bazelor de date, call-center si aplicatii IVR.

Si mai concret, acoperim un portofoliu complet de servicii si produse, in domeniile Internet si Mobile : campanii promotionale/activari si reactivari ; mobile marketing (creatie, strategie, implementare) ; aplicatii iPad, Iphone, Android, Symbian, Windows Mobile, si alte aplicatii si content digital; managementul bazelor de date; call-center; dezvoltare web; management de premii / Marketing direct; aplicatii interactive de tot felul, deci prin urmare avem pe fiecare tip de activitate tool-uri sau servicii adresate antreprenorilor.

In plus, pe langa SMS Marketing, mai derulam: campanii bulk SMS; programe de loializare; campanii integrate online si offline (mix de SMS, MMS, WEB, M-WEB, WAP, Bluetooth, vouchere digitale si voce); campanii Text2Win; campanii Keyword; strategii de comunicare virtuala; continut digital, design si dezvoltare web, coduri de bare SMS, cupoane mobile de discount, mecanici automate de redemptie produse si vouchere digitale; mobile ticketing; donatii si strangeri de fonduri; sondaje de opinie; m-voting; alerte SMS; callsSMS si derivatele; campanii si evenimente SMS; activitati inbound si outbound; sms micropayments; QR-coduri; augmented reality.

Asadar, pentru antreprenori oferim platforme self-service de SMS bulk si e-mailing, servicii de telemarketing, de direct marketing, baze de date, constructie de microsite-uri etc.

Manager.ro: Cum arata piata pentru companie, ce perspective si provocari aduce?

Maia Novolan: Piata este dupa mine intr-o foarte usoara crestere, desi presiunea pe preturi ramane la fel de apasatoare ca si in ultimii doi ani. Se vor diversifica activitatile in digital marketing, acest lucru este clar, insa nu cred ca va stimula clientii sa dea drumul la punga mai mult.

In urmatorii doi ani, ma astept la adoptarea la scara larga a codurilor QR, de exemplu. Este un proces mai lent, insa situatia se va schimba cat de curand. Nu marirea numarului de QR coduri in sine reprezinta cresterea, ci faptul ca un QR intotdeauna transpune din offiline in online, deci cu cat mai multe QR coduri cu atat mai multe proiecte realizate de online/mobile indiferent ca sunt pagini de landing, platforme sau proiecte de redemptii vouchere sau activari instore.

Adaptarea tuturor website-urilor la formate de mobile va reprezenta iarasi o activitate ce nu va stagna, ba din contra. Aplicatiile mobile vor deveni aproape o obisnuinta, fiind integrate in tot mai multe campanii de comunicare. Este adevarat ca momentan consumul și dezvoltarea acestora sunt in faza incipienta si genereaza vanzari sau volum de descarcari scazut.

Provocari ? Piata nu ne va aduce provocari. Provocarile in general ni le "provocam" singuri. Dintotdeauna am incercat sa aducem in Romania tot ce am vazut si descoperit mai nou la evenimentele globale de specialitate in asteptarea momentului cand vom putea pune in practica serviciul sau tool-ul respectiv.

Manager.ro: Ce sfaturi aveti pentru antreprenorii care vor sa isi promoveze afacerea prin MOBILE MARKETING?

Maia Novolan: Antreprenorilor care vor sa isi promoveze afacerea prin mobile marketing le pot da un prim sfat: sa indrazneasca, pentru ca mobile-ul in general converteste si genereaza rate bune de raspuns. Clasicul SMS are o acoperire foarte mare pe baza criteriilor socio-demografice si sunt foarte putine business-uri in care transmiterea de mesaje prin SMS sa nu fie potrivita.

Comunicarea prin telefonul mobil are o serie de avantaje greu de obtinut prin alte tipuri de instrumente de promovare: este directa, usor de personalizat, extrem de rapida, bidirectionala si, foarte important, eficienta din punctul de vedere al costurilor. Orice business antreprenorial are nevoie de o baza de date de potentiali clienti indiferent ca se adreseaza business2consummer sau business2business.

Pentru business2business, o platforma self-service de e-mailing mi se pare un lucru absolut obligatoriu pentru orice business, oricat de mic ar fi. De asemenea un site, indiferent ca are 2 pagini sau 20, trebuie, incepand chiar de anul acesta, sa fie optimizat pentru format mobil. Este jenant sa pui consumatorul sau clientul sa faca scroll stanga-dreapta prin site-ul tau pe un ecran mic al telefonului mobil. Daca tot ai avut nororcul sa ajunga la tine pe site, atunci ofera-i o experienta decenta, cu un site "fit into the screen" si continut mai concentrat, astfel incat vizita pe site-ul tau sa fie scurta si utila cititorului.

Daca as avea o cafenea mi-as dezvolta un sistem de loializare prin SMS si e-mail cu vouchere numerice si coduri de bare si evident mi-as forma incet – incet baza de date; daca as avea un restaurant, as face acelasi lucru si mi-as realiza si o aplicatie mobila cu multe functionalitati, unele extrem de utile pentru clienti.

Daca as avea in subordine magazinul alimentar de la colt, mi-as forma niste baze de date "beton", in asa fel incat as sti pentru fiecare client cam ce tip de produse cumpara si pe baza unui soft le-as da notificari, amintindu-le ca ultima data poate au uitat sa cumpere produsul X sau Y si daca vin astazi sa-l cumpere primesc un produs sub forma de bonus sau un discount.

Mi-ar placea sa ma duc la magazin si vanzatoarea sa ma intrebe "Doamna Maia, astazi nu cumparati avocado ?", iar eu sa-i spun "Nu, draga mea, voi lua data viitoare" sau "Multumesc, draga mea. Chiar uitasem".  Probabil vi se pare utopic. Ei bine, nu este, veti vedea ca in cativa ani asa se va desfasura interactiunea cu consumatorii pe business-urile mici.

Oricum ar fi, la final, rezultatele vor vorbi de la sine: in digital marketing, pe majoritatea componentelor, masurarea este imediata. Rezultate sunt obtinute si pot fi vizualizate de catre client in timp real. Exista interfete web, conectate la bazele de date, si softuri prin care se deruleaza campaniile, prin intermediul carora clientii pot vizualiza in timp real rezultatele campaniilor si activitatilor si pot lua masuri din mers.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016