Anvelopele Runflat, solutia eficienta impotriva penelor de cauciuc
anvelopeanvelope iarnaanvelope all-season
De mai multi ani, producatorii auto au inceput sa reduca sau sa elimine complet roata de rezerva din masini. Aceasta practica este consecinta a doi factori: unul ar fi ca probabilitatea unei pene de cauciuc la ora actuala este mult diminuata, iar al doilea ar fi scaderea greutatii vehiculului si, implicit, scaderea emisiilor. La acestea s-ar mai putea adauga si cresterea volumului portbagajului. Dar constructorii au oferit alte solutii pentru a compensa absenta rotii de rezerva. Una dintre ele este oferirea unui kit de pana care sa vulcanizeze roata pe loc, iar a doua solutie este anvelopa Runflat.
Anvelopele RFT (RunFlat Tires) permit rularea vehiculului chiar si dupa ce s-a pierdut toata presiunea de aer din roata. Aceasta aptitudine este posibila datorita constructiei anvelopei cu un talon mult mai rezistent, care poate sustine fara probleme autovehiculul si fara sa fie roata umflata. Prin urmare, daca un cui sau alt obiect ascutit va perfora calea de rulare a anvelopei, masina va putea circula mai departe. Desigur, vor exista doua limitari esentiale: viteza de deplasare va fi limitata la 80 km/h iar distanta pe care o va putea parcurge masina cu anvelopa pe pana va fi de maxim 80 km.
In mod normal, ambele cerinte sunt foarte usor de indeplinit. In cazul in care va rula pe distante mai mari, aceasta se va deteriora pana la gradul la care va trebui inlocuita. Chiar si in aceste conditii, tot este o solutie fezabila pentru eliminarea rotii de rezerva din portbagaj. Astfel, veti scapa de stresul de a inlocui roata in mijlocul drumului, indiferent de conditiile atmosferice, daca este zi sau noapte. Nu in ultimul rand, trebuie spus ca o anvelopa de acest tip va rezista mai bine la gropi si denivelari, pe cata vreme o anvelopa normala, fara flancuri ranforsate, ar putea ceda sau forma acele ”galme” care impun inlocuirea pneului.
Cauciucurile tip RunFlat au doua inconveniente: costul si reducerea gradului de confort. Daca la capitolul costuri, acestea nu sunt semnificativ reprezentative in economia vehiculului, reducerea gradului de confort poate fi mai importanta. Unii producatori auto au calibrat suspensiile masinilor special pentru a compensa taloanele mai rigide ale RunFlat-urilor si, astfel, nu veti simti o diferenta foarte mare. Daca, in schimb, masina a fost conceputa pentru anvelope normale, odata ce veti utiliza anvelope RunFlat socurile provocate de denivelari si gropi vor fi resimtite mai puternic. De asemenea, trebuie reamintit ca daca o anvelopa a pierdut deja 1,5 mm din profil si va fi inlocuita, va trebui inlocuita si perechea sa de pe aceeasi punte.
Daca in schimb masina ta vine echipata cu anvelope normale (inclusiv
anvelope iarna sau
all-season), atunci ar fi de preferat, cel putin la drumurile lungi, mai ales ca este perioada concediilor, sa aveti la indemana cric, cheie de roti si o roata de rezerva. Sigur, va trebui sa cedati o mare parte din portbagaj si, la prima pana va trebui sa trageti pe dreapta si sa schimbati roata.
Totusi, daca masina nu a venit din fabrica dotata cu asa ceva, sa va interesati la producatorul masinii daca recomanda sau nu instalarea acestora si ce efecte negative ar putea suferi masina. Nu se recomanda montarea anvelopelor necorespunzatoare tehnic pe masina. Puteti apela la echipa anvelope.ro pentru a va ajuta in alegerea pneurilor. Un alt aspect important se refera la omologarile de pe anvelope. Marcajul OE este gravat pe flancul cauciucului, indicand producatorul auto pentru care a fost proiectat, de exemplu pentru anvelopele OE pentru BMW marcajul este o steluta.
Producatorii auto impreuna cu producatorii de anvelope investesc resurse in dezvoltarea unor modele adaptate performantelor masinii tale. Porneste la drum cu
anvelopele potrivite.