AP: Dacia a cucerit "din greseala" piata europeana

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
AP: Dacia a cucerit din greseala piata europeana AP: Dacia a cucerit "din greseala" piata europeana
de Manager.ro la 12 Sep. 2013
Urmareste-ne pe Google News
daciadustersuvautomobilesecond handarnaud deboeuf

AP scrie ca brandul romanesc emergent din Uniunea Europeana nu a fost "predestinat" vanzarii pe "batranul continent".

Dacia, subsidiara romaneasca a producatorului francez Renault, vinde masini ieftine si fiabile. In unele cazuri, pretul este chiar si cu 50% mai redus decat in cazul modelelor rivale. 
 
Intr-o Europa lovita de recesiune, Dacia profita de vanzarile scazute inregistrate de piata auto. In prima jumatate a acestui an, compania Dacia a vandut 141.278 automobile de pasageri in UE, cu 17,6% mai mult decat in aceeasi perioada a anului anterior. Aceasta este CEA MAI MARE CRESTERE INREGISTRATA de un producator auto in Europa, un rezultat impresionant, in situatia in care piata s-a prabusit cu 6,6% in intervalul mentionat, potrivit informatiilor furnizate de EAMA (European Automobile Manufacturers' Association).
 
Succesul Dacia nu este legat doar de cel mai prost moment pentru piata auto europeana, un fenomen care a persistat in ultimii zece ani. Analistii spun ca Dacia se descurca bine si inainte de criza, deoarece nu are rivali.
 
"Istoric vorbind, productia unei masini low-cost este o activitate ocolita de multi constructori auto", a spus analistul auto Carlos Da Silva de la IHS Automotive. "Intelectual, cultural, nimeni nu este pregatit pentru asa ceva, deoarece cultura companiilor auto este dictata de tehnicieni si ei vor sa promoveze inovatia. Fabricarea unei masini low-cost necesita un alt tip de gandire". 
 
Renault a preluat brandul Dacia in anii '90, cu intentia de a construi o masina pentru Europa centrala si de Est, o "Lada mai buna" ("Cutia de metal" din Rusia care domina piata auto din Blocul Estic). 
 
Daciile au fost testate insa si in Europa de Vest - unde s-au vandut bine. Dacia are inca o cota de piata redusa, de 2,5% in Europa, dar Da Silva spune ca este reprezentantiva pentru compania-mama, Renault. Dacia se bazeaza pe componentele Renault si masinile vandute sub logo-ul Renault sunt vandute in tari precum Argentina, Brazilia si Rusia. 
 
In perioada ianuarie-iunie, Dacia s-a descurcat bine, dar vanzarile Renault au scazut cu 10,4%. Profiturile Renault in prima jumatate a anului au fost de 39 milioane euro. 
 
"Dacia a salvat compania", a spus Da Silva. 
 
In cadrul Frankfurt Auto Show, Dacia a lansat un SUV Duster restilizat - care vizeaza clasa de mijloc. Pretul de pornire al Duster este de 10.490 euro. In comparatie, SUV-ul Renault Koleos are un pret de baza de 28.490 euro. 
 
Arnaud Deboeuf, director al programului Renault de produse low-cost, spune ca din punct de vedere tehnic, nu este dificil sa construiesti masini mai ieftine; fiecare componenta trebuie produsa la cel mai mic pret posibil. De exemplu, compania a decis sa nu urmareasca obtinerea a cinci stele in cadrul testelor de siguranta la impact, efectuate in Europa. 
 
"Cand majoram pretul panoului de martori de la bord... cu 5-10 euro... reducem cu 5-10 euro costurile in alta parte", a spus reprezentantul Renault. "Imi ocup timpul intrebandu-ma mereu: "Cat ne-ar costa acest lucru?"
 
Nimic nu ii opreste pe alti producatori auto sa intre pe aceasta piata. Volkswagen doreste sa activeze in piata low-cost, dar si Hyundai, respectiv Toyota. Deboeuf spune ca este cu ochii pe aceste companii, dar subliniaza ca nu acestia sunt rivalii Dacia.
 
"Cea mai mare rivala pentru Dacia este piata de automobile second-hand", a conchis Arnaud Deboeuf. 

Ultimele NOUTATI

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Partenerii nostri

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x