Din pacate, problema varstei inaintate a parcului auto national nu este noua pentru Romania, aceasta problema persistand pentru ani la rand. Cu exceptia Programului Rabla, autoritatile romane nu au initiat niciun fel de program pentru a stimula intinerirea parcului auto national, lucru care poate fi observat foarte bine si atunci cand ne uitam la aceste statistici. Mai mult decat atat, situatia nu pare sa se imbunatateasca in viitorul apropiat, specialistii fiind de parere ca parcul auto din tara noastra se regaseste in plin proces de imbatranire. In acest context, acestia atrag atentia ca este nevoie urgenta de implicare la nivel guvernamental! Totodata, eliminarea timbrului de mediu a dus la o crestere accelerata a numarului de masini vechi si foarte vechi din tara noastra.
Conform unei analize intocmite de specialistii din cadrul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme din Romania (APIA), parcul auto national inregistra in anul 2018 o vechime medie de 15.4 ani. Comparativ, parcul auto european avea in acelasi an o vechime medie de 11 ani. Mai mult decat atat, o alta statistica realizata de cei de la APIA ne arata ca nu mai putin de 47% din masinile ce circula pe drumurile din tara noastra au o vechime de peste 15 ani, aceasta fiind si cea mai ingrijoratoare cifra pe care o putem regasi in aceasta analiza.
La nivel national, 2.6 milioane de masini au o vechime cuprinsa intre 11 si 15 ani. De asemenea, alte 2 milioane de masini au o vechime cuprinsa intre 16 si 20 de ani, in timp ce alte 1.8 milioane de masini au o vechime mai mare de 20 de ani.
Aceeasi analiza realizata de cei de la Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme din Romania ne mai arata ca parcul auto din tara noastra a ajuns in 2018 sa numere nu mai putin de 8.2 milioane de masini. In comparatie cu anul precedent, numarul masinilor de pe strazile din tara noastra a crescut in 2018 cu nu mai putin de 600.000 de unitati. Din acest numar de 8.2 milioane de masini, 1.3 milioane sunt inmatriculate in Bucuresti. In comparatie cu anul 2017, si la nivelul Capitalei a fost inregistrata o crestere de aproximativ 5 procente. Analiza celor de la APIA ne mai arata ca aproximativ 500.000 de masini din Bucuresti au o vechime de peste 12 ani!
Raportul intocmit de cei de la APIA ne mai arata ca romanii au inceput din nou sa cumpere masini diesel, ponderea acestora ajungand in 2018 la nu mai putin de 44.6%. Astfel, ponderea inregistrata de masinile echipate cu motorizare de tip diesel s-a dublat aproape in 2018 in comparatie cu anul precedent, atunci cand era de doar 24.8%.
Ultimele NOUTATI
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Partenerii nostri
Instruirea SSM la continuarea activitatii dupa pensionare - reglementari cheie
Ce se intampla daca depasesti 90 zile concediu medical. Drepturi si obligatii
Chitanta neinregistrata in anul 2024: Cum se remediaza situatia
Renuntarea la dividende in favoarea celorlalti asociati: Care este solutia legala sigura si corecta?
Monografii Contabile 2025: Modele grupate pe domenii, gata de folosit
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii