Din pacate, problema varstei inaintate a parcului auto national nu este noua pentru Romania, aceasta problema persistand pentru ani la rand. Cu exceptia Programului Rabla, autoritatile romane nu au initiat niciun fel de program pentru a stimula intinerirea parcului auto national, lucru care poate fi observat foarte bine si atunci cand ne uitam la aceste statistici. Mai mult decat atat, situatia nu pare sa se imbunatateasca in viitorul apropiat, specialistii fiind de parere ca parcul auto din tara noastra se regaseste in plin proces de imbatranire. In acest context, acestia atrag atentia ca este nevoie urgenta de implicare la nivel guvernamental! Totodata, eliminarea timbrului de mediu a dus la o crestere accelerata a numarului de masini vechi si foarte vechi din tara noastra.
Conform unei analize intocmite de specialistii din cadrul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme din Romania (APIA), parcul auto national inregistra in anul 2018 o vechime medie de 15.4 ani. Comparativ, parcul auto european avea in acelasi an o vechime medie de 11 ani. Mai mult decat atat, o alta statistica realizata de cei de la APIA ne arata ca nu mai putin de 47% din masinile ce circula pe drumurile din tara noastra au o vechime de peste 15 ani, aceasta fiind si cea mai ingrijoratoare cifra pe care o putem regasi in aceasta analiza.
La nivel national, 2.6 milioane de masini au o vechime cuprinsa intre 11 si 15 ani. De asemenea, alte 2 milioane de masini au o vechime cuprinsa intre 16 si 20 de ani, in timp ce alte 1.8 milioane de masini au o vechime mai mare de 20 de ani.
Aceeasi analiza realizata de cei de la Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme din Romania ne mai arata ca parcul auto din tara noastra a ajuns in 2018 sa numere nu mai putin de 8.2 milioane de masini. In comparatie cu anul precedent, numarul masinilor de pe strazile din tara noastra a crescut in 2018 cu nu mai putin de 600.000 de unitati. Din acest numar de 8.2 milioane de masini, 1.3 milioane sunt inmatriculate in Bucuresti. In comparatie cu anul 2017, si la nivelul Capitalei a fost inregistrata o crestere de aproximativ 5 procente. Analiza celor de la APIA ne mai arata ca aproximativ 500.000 de masini din Bucuresti au o vechime de peste 12 ani!
Raportul intocmit de cei de la APIA ne mai arata ca romanii au inceput din nou sa cumpere masini diesel, ponderea acestora ajungand in 2018 la nu mai putin de 44.6%. Astfel, ponderea inregistrata de masinile echipate cu motorizare de tip diesel s-a dublat aproape in 2018 in comparatie cu anul precedent, atunci cand era de doar 24.8%.
Ultimele NOUTATI
Se anunta falimente in serie pe lanturile economice daca vor creste taxele si impozitele pe fondul majorarii inflatiei
Piata cripto sufera lichidari de peste 730 milioane USD pe fondul scaderii Bitcoin-ului sub 102.000 USD
Coinbase devine prima companie cripto inclusa in S&P 500: un moment istoric pentru industria activelor digitale
Guvernul are ca obiectiv sa termine renegocierea PNRR-ului pana la finalul lunii mai, fix dupa alegeri
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a strainilor ca lucratori stagiari sau sezionieri - reglementari cheie
[MODEL] Fisa de post pentru agent dezinfectie, deratizare, dezinsectie
CNPP: Numarul pensionarilor, in crestere. La ce valoare a ajuns pensia medie, in Romania?
Cheltuieli nedeductibile: Exemplu de calcul pentru contabili
Proceduri contabile: Cum se intocmeste procedura privind controlul financiar de gestiune
Furnizor platitor de TVA in regim normal: Ce coduri de taxa utilizam in raportarea SAF-T?
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea
Te-ar putea interesa si
Coinbase devine prima companie cripto inclusa in S&P 500: un moment istoric pentru industria activelor digitale
Guvernul are ca obiectiv sa termine renegocierea PNRR-ului pana la finalul lunii mai, fix dupa alegeri