Aston Martin renunta la modelul Cygnet
aston martincygnettoyota iqbrandurimasiniihs
Aston Martin va renunta la productia masinii de mici dimensiuni Cygnet, nu mai tarziu de sfarsitul acestui an.
Cand productia Cygnet a fost demarata in 2011, Aston Martin estima ca va avea vanzari anuale de 4.000 exemplare; Cygnet s-a vandut insa in doar 150 de unitati, o valoare modesta.
Analistii au mai spus ca pretul de vanzare de 32.000 lire sterline (51.500 dolari) era prea ridicat pentru o masinuta bazata pe o platforma a Toyota.
Alti producatori auto au avut insa succes pe piata masinilor mici. Modelul A1 de la Audi si brandul Mini de la BMW se numara printre norocosi.
"Cygnet a avut menirea de a introduce brandul Aston Martin pe o noua piata, subestimata insa de brandul care produce unele din cele mai exclusiviste masini sport", a declarat Ian Fletcher, analist al domeniului automobilistic in cadrul firmei de consultanta IHS.
"Piata premium supermini este excelenta in acest moment, dar Aston Martin nu a stiut sa o abordeze, crezand ca daca va folosi o grila extravaganta si un interior dichisit intr-o Toyota iQ, ii va determina pe oameni sa cumpere o asemenea masinuta", a explicat Fletcher.
Aston Martin a anuntat ca niciun angajat nu isi va pierde locul de munca, dupa renuntarea la brandul Cygnet.