Capcanele masinilor electrice: si ele pot avea kilometrajul modificat, mare atentie
masini electricekilometraj modificat
Vehiculele electrice se bucura de un succes din ce in ce mai mare in randul romanilor, tot mai multi conationali achizitionandu-si un astfel de vehicul nou sau deja rulat. Doar ca putini romani stiu ca atunci cand isi cumpara o masina electrica pot sa cada exact in acelesi capcane, asa cum pot pati in cazul celor cu motorizare clasica, pe benzina sau motorina.
Un pericol veritabil este dat de posibilitatea de a fi dat inapoi kilometrajul! Cumpararea unei masini second hand ar trebui sa fie un eveniment fericit, dar lipsa de transparenta de pe piata vehiculelor rulate poate face experienta sa fie extrem de frustranta. Iar acest lucru nu s-a schimbat odata cu cresterea prevalentei vehiculelor electrice. In timp ce multi oameni trec la masini electrice pentru a reduce emisiile de carbon, costurile de functionare si pe cele de intretinere, un studiu realizat de carVertical arata ca vehiculele electrice sunt si ele predispuse la diverse escrocherii, inclusiv cele care presupun fraudarea odometrelor.
Masinile electrice pot avea kilometrajul dat inapoi, la fel ca oricare alte masini
Masinile electrice sunt viitorul deoarece oamenii incep sa prefere o experienta de condus linistita si neutra din punct de vedere al emisiilor de CO2 in locul combustibililor fosili si al motoarelor zgomotoase. Desi guvernele inlatura treptat din avantajele detinerii unei masini electrice, acest tip de vehicul este mult mai usor de intretinut si mai avansat din punct de vedere tehnologic decat vehiculele diesel si pe benzina. Din pacate, orice vehicul electric poate avea kilometrajul dat inapoi – folosesc aceleasi contoare digitale de parcurs ca orice alta masina.
De fapt, odometrele digitale sunt mult mai usor de modificat in comparatie cu cele mecanice gasite in vehiculele mai vechi. Potrivit carVertical, companie care pune la dispozitie istoricul auto, 15,6% dintre vehiculele din Europa au kilometrajul dat inapoi. Ponderea vehiculelor electrice care se afla in aceeasi situatie este similara – 13,4% din parcul auto electric european a avut odometrele modificate. Acest lucru sugereaza ca cumparatorii de vehicule electrice si pe combustibili fosili rulate se confrunta cu aproape acelasi risc de a cadea prada fraudelor ce vizeaza kilometrajul.
4 din 10 masini electrice au fost implicate intr-un accident
Stiati ca fiecare a doua masina rulata din Europa a avut un accident? 43,6% dintre vehiculele electrice second hand au fost si ele implicate intr-un accident, ceea ce face ca daunele din trecutul masinilor electrice sa fie aproape la fel de comune ca la masinile cu combustie interna. In plus, vehiculele electrice servesc in principal pentru a face naveta in oras, ceea ce inseamna ca numarul de accidente va creste probabil pe masura ce flota de vehicule electrice imbatraneste.
Accidentele pot fi minore sau grave, ducand la deformarea cadrului si a sistemului de transmisie, la coroziune prematura si la deteriorarea baterii EV. Multe dintre aceste daune pot fi reparate, dar bateriile defecte ale masinilor electrice trebuie inlocuite pentru a-si pastra eficienta si pentru a elimina pericolul de incendiu. Noile pachete de baterii sunt costisitoare, ceea ce va impinge unii soferi sa incerca sa-si vanda vehiculul ca fiind „fara accidente”.
Odometere manipulate ascund starea adevarata a bateriilor
Citirea odometrului este o operatiune vitala pentru a evalua starea unei masini. Majoritatea producatorilor de vehicule electrice ofera o garantie de cel putin 100.000 km pentru baterii. Cu toate acestea, de obicei ele pot dura mai mult de 320.000 km. Kilometrajul unui vehicul poate ajuta la stabilirea starii bateriilor si la estimarea duratei de viata pe care o mai au. Problema este ca nu va puteti baza doar pe citirea kilometrajului, deoarece acesta poate fi falsificat, iar afisajul cu durata de viata a bateriei poate fi resetat. Escrocii pot schimba valorile in cateva minute, ceea ce inseamna ca trebuie sa luati masuri de precautie suplimentare pentru a va asigura ca o masina merita pretul cerut. „In functie de capacitate, inlocuirea bateriei poate costa zeci de mii de euro sau chiar jumatate din valoarea unei masini.
Aceasta este cea mai scumpa parte a unei masini electrice, desi, in general, vehiculele electrice sunt mai ieftin de intretinut in comparatie cu vehiculele cu motoare cu combustie interna”, spune Matas Buzelis, directorul de comunicatii al carVertical. Vanzatorii de masini second hand pot obtine mai multi bani pe masinile lor modificandu-le kilometrajul, ceea ce inseamna ca fraudarea odometrelor nu va disparea prea curand. Samsarii necinstiti de masini se adapteaza la noile tehnologii ale masinile moderne, iar tendintele actuale arata ca nici trecerea flotelor la motoare electrice nu va rezolva problema kilometrajelor date inapoi.
Te-ar putea interesa si: Se schimba legile pentru soferii romani: nu-ti mai vezi permisul inapoi asa usor, ai la dispozitie 60 de zile
Foto: unsplash.com