Care era cea mai populara masina in comunism?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Care era cea mai populara masina in comunism?
Care era cea mai populara masina in comunism?
de Mihai Balescu la 17 Dec. 2021 Exclusiv
masini comunismcomunismepoca de aurceausescu

De fapt, e impropriu sa vorbim despre cea mai populara masina, din moment ce atunci nu prea puteai sa alegi o anumita marca. In Romania aveai la dispozitie Dacia (masina nationala) si cam asta era practic singura optiune. Mai existau Trabantul est-german, Skoda cehoslovaca sau Lada sovietica, dar pentru ele trebuia sa te inscrii pe liste speciale, iar timpul de asteptare, chiar daca aveai toti banii, ajungea si la 18 ani (!), in cazul Trabantului. Sa vedem in continuare cateva lucruri interesante despre Dacia.


1. Modelul de baza, Dacia 1300, a fost produs intr-un numar total de 1.959.730 de exemplare.

2. Ca sa cumperi o Dacie, banii ii depuneai in avans la CEC, integral, si asteptai 1-3 ani. Pretul era de 70.000 de lei, echivalentul a 35 de salarii medii.

3. Daca aveai pile, puteai sa primesti o Dacie facuta pentru export, de o calitate mult mai buna. Cele mai cautate erau Daciile “de Canada”.

4. Dacia se livra din fabrica insotita de un accesoriu care astazi a disparut: prelata. Cand nu circulai cu masina, o inveleai cu prelata si o protejai astfel de praf si de intemperii.

5. Masina nu era rea pentru standardele epocii si indeplinea doua cerinte de baza: prindea 120-140 km/h, suficient pentru calitatea drumurilor de atunci, si avea un portbagaj incapator. Nu dispunea insa de aer conditionat, geamuri electrice, servo-directie si alte facilitati.

6. Dacia mai facea figuri, se strica uneori, dar reparatiile erau relativ simple. Orice posesor de Dacie stia sa desfunde un jiclor, sa regleze o platina, sa schimbe o bujie sau sa scoata aerul de la motor.

7. Pentru pornire, mai ales iarna, trebuia sa tragi manual socul, pentru admisia de mai mult carburant la motor. Operatia pare ciudata astazi, dar atunci facea parte din rutina de pornire a masinii.

8. Numerele de inmatriculare erau pe formula 3-AG-1474, 5-BV-2985, 7-SV-3467. Numerele de 3 cifre, de genul 1-B-252, erau rezervate autoritatilor (secretari de partid, securisti) si constituiau un semnal pentru militienii care dirijau traficul, astfel incat nu erau niciodata oprite.

9. In ultimii ani ai regimului comunist, cand benzina devenise o raritate, pe marginea drumurilor dintre localitati erau intalniti frecvent “cersetori” de benzina: oameni care simulau ca au ramas in pana de benzina si agitau un mic bidon gol, sperand ca un sofer milos va opri si le va vinde cativa litri.

Benzina se si fura pe vremea aceea, cu o metoda banala: se punea un lighean sub rezervorul unei masini parcate, se gaurea rezervorul cu o bara ascutita, iar benzina era lasata sa se scurga direct in lighean.

10. Pentru a se face economie de carburant, in zilele de duminica autoritatile restrictionasera traficul auto: intr-o duminica circulau doar masinile cu sot (cele cu numar de inmatriculare par), in duminica urmatoare circulau doar cele fara sot (cele cu numar de inmatriculare impar).

Citeste si: Amintiri din comunism. Planul bizar al lui Ceausescu de a distruge satele (XIX)
 



Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

4 pasi de facut, inainte de o INVESTITIE MAJORA
Banii tai - sectiune de educatie financiara

4 pasi de facut, inainte de o INVESTITIE MAJORA

Te pregatesti de o investitie semnificativa in viitorul apropiat? Poate fi vorba despre plata unui avans pentru o casa noua, despre cumpararea unei masini, despre inceperea unei afaceri la care te...
today17 Mai. 2022
Cea mai saraca tara din Europa sfideaza Romania si TRECE LA EURO: noi ramanem cu privitul
Economie

Cea mai saraca tara din Europa sfideaza Romania si TRECE LA EURO: noi ramanem cu privitul

Bulgaria a confirmat la sfarsitul saptamanii trecute ca isi propune sa adopte moneda unica europeana incepand cu data de 1 ianuarie 2024, asa cum a decis precedentul Guvern de la Sofia. Planul...
today17 Mai. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rusii tot vorbesc despre razboiul nuclear, dar care sunt CONDITIILE care i-ar enerva cel mai rau
Ultimele stiri economice

Rusii tot vorbesc despre razboiul nuclear, dar care sunt CONDITIILE care i-ar enerva cel mai rau

today16 Mai. 2022
Turcii anunta ca SE OPUN intrarii Suediei si Finlandei in NATO: vom vota impotriva nu va obositi sa veniti pana la noi, transmite presedintele tarii
Ultima ora

Turcii anunta ca SE OPUN intrarii Suediei si Finlandei in NATO: vom vota impotriva nu va obositi sa veniti pana la noi, transmite presedintele tarii

today16 Mai. 2022
Rusii anunta ca vor produce in continuare Dacia Duster, dar sub sigla Lada: Renault a fost de acord
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Rusii anunta ca vor produce in continuare Dacia Duster, dar sub sigla Lada: Renault a fost de acord

today16 Mai. 2022
CuibUsor, prima aplicatie mobila care recompenseaza comportamentul sustenabil
Business

CuibUsor, prima aplicatie mobila care recompenseaza comportamentul sustenabil

today16 Mai. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x