Ce se intampla daca circuli vara cu anvelope de iarna

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce se intampla daca circuli vara cu anvelope de iarna
Ce se intampla daca circuli vara cu anvelope de iarna
de Magda Florea la 30 Mai. 2024
Urmareste-ne pe Google News
anvelope de iarnaanvelope de vara

Daca decizi sa circuli vara cu anvelope de iarna trebuie sa stii ca te expui unui risc urias. Fara anvelopele potrivite, chiar si cea mai performanta masina isi pierde din eficienta si functiile puse la dispozitie de producator.
 


 
Circulatia cu anvelope de iarna pe timpul verii nu este interzisa prin lege in Romania, dar nu este indicata din mai multe motive.
 

De ce nu trebuie sa mergi vara cu anvelope de iarna?

 
In primul rand, vorbim despre aderenta scazuta. Anvelopele de iarna sunt concepute pentru temperaturi scazute si conditii de drum alunecoase. La temperaturi ridicate, compusul lor de cauciuc moale se poate inmuia excesiv, ceea ce duce la o aderenta redusa pe asfaltul fierbinte.

 
Din pacate, apare si distanta de franare mai lunga, daca nu montezi pe masina anvelopele de vara in sezonul cald, ci decizi sa continui sa circuli cu anvelopele de iarna. La temperaturi ridicate, anvelopele de iarna pot creste distanta de franare, ceea ce poate fi periculos in situatii de urgenta.
 
Un alt risc este durabilitatea redusa. Anvelopele de iarna se uzeaza mai repede la temperaturi ridicate. Cauciucul lor moale se deterioreaza mai rapid pe asfaltul cald, reducand durata de viata a anvelopelor.
 
In aceeasi ordine de idei, vorbim si despre eficienta diminuata considerabil. Anvelopele de iarna au un profil mai adanc si o rezistenta la rulare mai mare comparativ cu anvelopele de vara. Aceasta poate duce la un consum de combustibil mai mare, ceea ce inseamna costuri mai ridicate pentru combustibil pe termen lung.
 
Nu in ultimul rand, poate fi vorba si despre zgomot si vibratii. Anvelopele de iarna pot genera mai mult zgomot si vibratii pe drumurile uscate, afectand confortul in timpul condusului.

Cand trebuie schimbate anvelopele de iarna cu cele de vara?

 
In Romania, legislatia specifica privind anvelopele de iarna si de vara nu prevede o data exacta pentru schimbarea acestora, ci se bazeaza pe conditiile meteorologice si de drum.
 
Conform Codului Rutier si a legislatiei in vigoare, utilizarea anvelopelor de iarna este obligatorie atunci cand circulatia se desfasoara pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei. Asadar, schimbarea anvelopelor de iarna cu cele de vara se recomanda atunci cand temperaturile exterioare se stabilizeaza peste 7 grade Celsius si nu mai exista riscul de aparitie a conditiilor de drum mentionate.
 
Este de asemenea important sa se tina cont de faptul ca utilizarea anvelopelor de iarna in conditii de temperaturi ridicate poate duce la o uzura mai rapida a acestora si la performante mai scazute in ceea ce priveste aderenta si consumul de combustibil.
 
In concluzie, pentru a respecta legislatia si a asigura siguranta in trafic, soferii din Romania ar trebui sa schimbe anvelopele de iarna cu cele de vara atunci cand conditiile meteorologice indica sfarsitul sezonului rece si temperaturile raman constant peste 7 grade Celsius.
 
Foto: unsplash.com
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Business

Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!

today07 Mai. 2025
Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce

today07 Mai. 2025
Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!
Analize

Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!

today07 Mai. 2025
ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala
Economie

ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala

today07 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x