CNIPMMR: Timbrul de mediu trebuie introdus in costul carburantului

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CNIPMMR: Timbrul de mediu trebuie introdus in costul carburantului CNIPMMR: Timbrul de mediu trebuie introdus in costul carburantului
de Manager.ro la 20 Mar. 2013
Urmareste-ne pe Google News
timbrul de mediuimm-uricosturinon-eurovaloarea timbrului de mediuemisii co2

Timbrul de mediu reprezinta o forma mascata de a impune un nou impozit IMM-urilor, a declarat, marti, Florea Parvu, vicepresedintele Consiliului National al Interprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR).

"Acest timbru de mediu ar trebui sa se regaseasca in consumul de carburanti si nu intr-o taxa care sa fie perceputa numai in situatia instrainarii sau achizitionarii autovehiculului, astfel incat sa fie aplicabil principiul poluatorul plateste, adica sa plateasca efectiv cel care polueaza prin emisii de dioxid de carbon rezultate in urma utilizarii autovehiculului si nu numai atunci cand intervine transferul de proprietate. Apreciem ca poluarea este strans legata de cantitatea de combustibil achizitionata si consumata. Prin introducerea unei taxe in costul carburantului, statul ar incasa lunar suma reprezentand timbrul de mediu, de la fiecare utilizator al autovehiculului, pe toata perioada de viata. Veniturile statului ar fi astfel constante si substantiale. Mai mult, acest timbru de mediu ar putea fi platit anual de poluatori pentru utilizarea autovehiculelor avandu-se ca referinta la calculul taxei capacitatea cilindrica, vechimea, eventual norma de poluare, emisiile de dioxid de carbon si tipul combustibilului", a spus Florea Parvu, citat de Agerpres.

Potrivit CNIPMMR, diferentele intre normele de poluare Euro 3/Euro 4 si non Euro sau Euro 1 pot avea efecte nefaste asupra parcului auto din Romania. Potrivit lor, parcul auto national este deja invechit, iar aplicarea taxei de mediu potrivit noii ordonante va insemna comercializarea in tara noastra a unor autovehicule aduse de peste hotare, masini vechi de 10-15 ani.

"Autovehiculele avand norma de poluare non Euro, Euro 1 si Euro 2 vor fi importate la pretul de casare si vor fi inmatriculate in Romania platindu-se timbrul de mediu in valoare de maxim 300 - 400 de euro, iar ulterior acestea vor face obiectul programului Rabla pentru o suma mult mai mare, 1.500 euro/voucher, sustinandu-se astfel tot APIA dar si producatorii de autovehicule din comunitatea europeana. Consideram ca astfel aceasta taxa este o masura total antinationala", a mai spus Parvu.

CNIPMMR vine cu o serie de masuri in vederea aplicarii unei taxe de mediu care sa nu compromita evolutia IMM-urilor si "buzunarul" populatiei. Printre aceste masuri, CNIPMMR propune modificarea OUG 81/2000 privind ITP-ul, in sensul de a fi verificate anual masinile care au o vechime mai mare de opt ani, pentru a se evita producerea de accidente, pentru a mari siguranta circulatiei pe drumuri si pentru "protectia mediului".

Timbrul de mediu pentru masini a intrat in vigoare in 15 martie, taxa auto fiind calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2, inscrise in CIV-ul masinii.

Timbrul de mediu mentine cote asemanatoare celor din prezent pentru tehnologia Euro 5 si majoreaza cotele pentru tehnologiile Euro 4 si Euro 3.

Pe de alta parte, pentru masinile cu motorizari non-Euro, Euro 1 si Euro 2, valoarea timbrului de mediu se va diminua fata de nivelul actualului cuantum.

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x