CX-60 este noul SUV al Mazda! Va fi disponibil ca PHEV sau mHEV

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CX-60 este noul SUV al Mazda! Va fi disponibil ca PHEV sau mHEV
CX-60 este noul SUV al Mazda! Va fi disponibil ca PHEV sau mHEV
de Florin Amariei la 09 Mar. 2022
Urmareste-ne pe Google News
mazdamazda cx 60

Mazda isi inzestreaza gama cu un nou SUV de dimensiuni generoase: CX-60. L-am vazut si verificat fara a-l conduce in Germania, asadar iata ce ar trebui sa stii despre el. Este un model special pentru Mazda, dar si o propunere interesanta pentru romanii aflati in cautare de mobilitate premium fara costurile exorbitante aferente.
 

 
Noul Mazda CX-60 este un SUV care se pozitioneaza in varful producatorului auto si propune o abordare interesanta pentru cei care sunt in cautarea unui autovehicul versatil cu ADN japonez. Intra in competitie directa cu mai multe modele similare ale altor producatori, insa abordeaza o reteta care s-ar putea dovedi mult mai atractiva.
 
Conform informatiilor pe care Mazda ni le-a furnizat, CX-60 va fi disponibil in trei motorizari: diesel hibrid, benzina hibrid si plug-in hibrid (motor termic de 2,5 litri plus motor electric de 100 kW si o baterie de 17,8 kWh). Acestea vor fi antrenate de o cutie automata in 8 trepte dezvoltata exclusiv de Mazda si vor furniza puterea catre toate cele patru roti prin intermediul tractiunii integral i-AWD.
 
Constructorul auto a decis ca CX-60 va avea o motorizare diesel de 3,3 litri si o alta pe benzina de 3 litri. Ambele respecta standardele de poluare Euro 6 aflate in momentul de fata in vigoare. Desi nu ne-a oferit mai multe detalii la capitolul putere si emisii, aceste sisteme de propulsii vor fi amplasate longitudinal in cadrul unei arhitecturi care favorizeaza transmiterea puterii catre puntea spate. Ambele motoare vor avea sase cilindri si vor beneficia de tehnologia mild hibrid (mHEV) care va contribui la scaderea consumului cu precadere in mediul urban.

 
Preferata romanilor (si a europenilor, deopotriva) va fi cu siguranta propulsia PHEV de 327 CP. Nu doar din ratiuni de impozitare, ci si pentru avantajele pe care le ofera un astfel de automobil. Mazda ne-a spus ca noul CX-60 va putea rula in modul exclusiv electric circa 60 de kilometri. Ramane de vazut acest lucru in momentul testarii, avand in vedere ca alte solutii PHEV similare au baterii mai mari instalate si de-abia daca depasesc aceasta valoare.
 
Mai mult, greutatea modelului PHEV de doar 2 tone cu tot cu sofer la volan ne transmite ca acest model nu va fi o barca pe roti. Tinand cont ca la bord exista doua motoare si doua "rezervoare", trecerea in categoria masinilor care au uitat ca trebuie sa favorizeze eficienta nu se aplica pentru CX-60.
 

H2 CX-60 invita la calm

 
La capitolul design exterior, Mazda CX-60 pastreaza un limbaj edificator pentru constructorul auto. Sunt, insa, adaugate unele linii si sculptari care ii confera discret vehiculului silueta de SUV pretata activitatilor urbane si celor din afara orasului. Este o masina de dimensiuni mari pentru europeni (4,7m lungime, 1,8m latime, 1,67m inaltime), dar nu sunt exagerate. Ele par a fi fost gandite si executate in interesul unei versatilitati cat mai utile in viata de zi cu zi. Iti poti lua confortabil toata familia cu tine, dar nu te vei feri nici de centrele marilor orase. Spre exemplu, in Bucuresti va functiona fara probleme in orice cartier. Nu trebuie sa ne facem griji la acest capitol.
 
Farurile m-au intrigat. Noul design ales de Mazda este unul armonios si, intr-acelasi timp, contemporan. Luminile de zi (DRL) arata diferit si te ajuta sa identifici masina cu usurinta in trafic, dar complimenteaza intreaga forma.
 

 
Dintr-un oarecare motiv, privind acum fotografiile, grila pare mai mare decat este ea in realitate. A fost, ce-i drept, croita pentru a se potrivi noii siluete, insa nu este nici pe departe atat de accentuata in realitate. Farurile subtiri pot sa creeze aceasta discrepanta vizuala, insa va garantez ca Mazda nu s-a transformat in Lexus. Echilibrul stilistic este inca acolo, chiar daca vorbim de un SUV.
 
N-o sa ma ascund si o s-o spun ca imi plac stopurile. Reflecta bine identitatea acestui automobil si-l separa de restul modelelor din gama. Chiar daca se pare ca s-a renuntat la cerc ca tema fundamentala, usoare aluzii inca pot fi descifrate.
 

 
Per total, pentru un prim contact filtrat de timpul scurt am curajul sa va spun ca CX-60 arata bine si pastreaza o nota de normalitate placuta, insa una care este clar asociata ideii de design Mazda denumita Kodo.
 

H2 Un interior demn de lauda

 
Mica revolutia pe care Mazda o pune in practica, insa, se reflecta cel mai bine in interior. Aici constructorul auto ne propune o solutie care marcheaza cu iscusinta priceperea sa in a imbina materiale si texturi. Orice este in raza ta de atingere iti ofera o senzatie placuta. In varianta prezentata in Frankfurt lemnul, metalul, pielea si textilul se regaseau intr-o armonie extraordinara. Nu ma asteptam neaparat la o asemenea declaratie de curaj, insa si pretul va fi cu siguranta pe masura. Estimarile din prezent arata ca CX-60 va avea o eticheta de peste 43.000 de euro, insa preturile pentru Romania n-au fost inca anuntate de constructor.
 
Era de asteptat ca CX-60 sa depaseasca valoarea lui CX-5 cu cateva mii de euro. In functie de nivelul de echipare ales, diferenta poate fi clar mai mare. Clientii vor putea alege dintre: Prime, Exclusive, Takumi (modelul descris in acest articol) si Homura (Takumi, dar cu accente intunecate). Vestea buna este ca Mazda nu umbla dupa taxarea exagerata a clientilor si ofera standard pentru toate echiparile urmatoarele: Android Auto si Apple CarPlay wirelees, cruise control (pilotul automat), navigatie prin satelit, aer conditionat in doua zone si un ecran de 12" pentru infotainment. Printre optiunile ramase pe margina pe care eu, unul, le-as adauga se numara: acoperisul panoramic si sistemul de sunet premium - colaborarea dintre Mazda si Bose nu poate fi la intamplare nici in cazul lui CX-60.
 

 
Tot in habitaclu regasim si o implementare neintruziva a tehnologiei. Acest SUV nu este plin de ecrane, ci pastreaza un echilibru care pune omul si nevoia sa de liniste pe primul loc. Atmosfera generala pe care am resimtit-o a fost una de normalitate augmentata de tehnologii utile ascunse cu iscusinta. Spre exemplu, noul SUV vine cu un sistem de recunoastere a fetei (pentru pana la 6 persoane) care este capabil sa faca imediat toate ajustarile necesare pentru o pozitie de condus ideala. Fie poate readuce un profil anterior setat in prim plan, fie poate analiza cat de inalt e soferul si ii va muta scaunul, volanul si oglinzile laterale intr-o pozitie cat mai buna. Cea retrovizoare trebuie actionata manual. Ce mi-a placut mult, insa, a fost sistemul de camere care iti arata manevra de retur dintr-un punct de vedere care iti situeaza unghiul de monitorizare undeva sub puntea spate pentru a evita orice fel de accidente.
 
In concluzie, CX-60 este un automobil care impinge Mazda catre o noua categorie de automobile. Constructorul auto vrea sa urce in zona premium si s-ar putea sa-i iasa cu brio. Ramane de vazut cum voi intelege pe deplin Mazda CX-60, dupa ce o si conduc. Pana atunci, cred ca Volvo ar trebui sa fie pe faza. S-ar putea sa aiba un nou competitor aprig in curand, mai ales ca Mazda deja a confirmat ca va aduce in Europa si un alt model (care ar putea purta denumirea CX-80) care va avea trei randuri de scaune.
 

 
Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Vrei sa iei imprumut de la un IFN? Vezi aici care e suma maxima pe care ti-o pot cere - LEGE NOUA
Financiar-Bancar

Vrei sa iei imprumut de la un IFN? Vezi aici care e suma maxima pe care ti-o pot cere - LEGE NOUA

today14 Oct. 2024
Curierii de la Sameday, salarii de lux: pleaca acasa si cu 1.000 de euro in buzunar
Companii

Curierii de la Sameday, salarii de lux: pleaca acasa si cu 1.000 de euro in buzunar

today14 Oct. 2024
Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta

today13 Oct. 2024
O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte:
Ultimele stiri economice

O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte: "Ne resetam" - spune conducerea

today13 Oct. 2024
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani

today13 Oct. 2024
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Ultimele stiri economice

Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici

today13 Oct. 2024
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac

today13 Oct. 2024
Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza
Companii

Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza

today13 Oct. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta
Banii tai - sectiune de educatie...

Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta

today13 Oct. 2024
O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte:
Ultimele stiri economice

O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte: "Ne resetam" - spune conducerea

today13 Oct. 2024
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Banii tai - sectiune de educatie...

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani

today13 Oct. 2024
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Ultimele stiri economice

Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici

today13 Oct. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x