Pentru a putea duce la bun sfarsit acest proiect de extindere a capacitatii uzinei de la Mioveni, Dacia anunta ca este nevoie de o investitie semnificativa, care ar fi urmat sa se ridice la nu mai putin de 100 de milioane de euro. Din aceasta suma, 25 de milioane de euro ar fi urmat sa fie acordate de statul roman sub forma de ajutor de stat. Primii pasi in aceasta directie au si fost facuti pe parcursul anului trecut, insa se pare ca lucrurile au intrat in impas in cele din urma.
Christophe Dridi, directorul general si presedintele Automobile Dacia, are insa o veste proasta pentru fanii producatorului roman, anuntand la mijlocul acestei saptamani ca planurile de extindere au fost suspendate pe termen limitat, chiar daca lucrarile au fost demarate deja pe parcursul anului precedent. Intr-o declaratie sustinuta recent, Dridi a mentionat ca “o parte din investitia de 100 de milioane de euro a fost deja realizata, insa pentru moment a fost luata decizia ca planurile in aceasta directie sa fie suspendate”.
Conform celor sustinute de directorul Automobile Dacia, in uzina de la Mioveni a fost instalata deja linia de presaj de mare viteza. In continuare, ar fi trebuit sa se investeasca in a doua vopsitorie si intr-o noua linie de sasiu. Chiar daca toate aceste cladiri exista la acest moment, la interior toate procesele au fost suspendate.
Anul 2020 nu a debutat chiar cu dreptul pentru piata auto europeana, inmatricularile din prima luna a anului dovedind ca temerile analistilor sunt cat se poate de reale. Asa cum au subliniat in mai multe randuri, analistii de pe piata auto europeana estimeaza o scadere a vanzarilor de masini in acest an, care ar urma sa afecteze o buna parte dintre marcile active de pe Batranul Continent. Criza geopolitica actuala, iesirea Marii Britanii din Uniunea Europeana si coronavirusul din China se regasesc pe lista motivelor de ingrijorare pentru producatorii auto din lumea intreaga, fiecare dintre aceste probleme afectand mai mult sau mai putin activitatea din aceasta industrie.
Luna ianuarie nu a fost o luna deloc buna nici pentru Dacia, inmatricularile producatorului roman scazand in prima luna a anului cu peste 31% la nivel european in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent, ceea ce este mai mult decat ingrijorator. La nivel general, piata auto europeana a inregistrat un declin de 7.5%.
Chiar si in aceste conditii, anul 2020 este un an important pentru Dacia, constructorul roman pregatindu-se intens in aceasta perioada pentru lansarea noilor generatii Sandero si Logan, noile modele urmand sa fie prezentate in aceasta toamna in cadrul Salonului Auto de la Paris. In plus, Dacia va prezenta peste numai doua saptamani la Geneva conceptul primului sau model electric, model care urmeaza sa isi faca debutul pe piata in 2021 sau 2022.
Ultimele NOUTATI
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata
Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!
Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?
Stagiul militar si vechimea in munca. Poate fi luat in calcul la stabilirea zilelor de concediu?
Vanzarea tigarilor electronice catre minori, interzisa prin lege
Te-ar putea interesa si
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului