Dacia sfideaza criza de pe piata auto: volum impresionant de vanzari, care sunt cele mai ravnite modele

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Dacia sfideaza criza de pe piata auto: volum impresionant de vanzari, care sunt cele mai ravnite modele
Dacia sfideaza criza de pe piata auto: volum impresionant de vanzari, care sunt cele mai ravnite modele
de Magda Florea la 16 Feb. 2023
Urmareste-ne pe Google News
daciagrup renaultvanzari daciadacia spring

Renault Group tocmai a publicat cifrele aferente anului 2022, in materie de vanzari, profit si cote de piata. Gigantul auto sfideaza crizele, la fel si marca Dacia, care se bucura de un succes rasunator.
 

 
Conform reprezentantilor Renault, "perspectivele financiare pe anul 2022 au fost depasite (dupa ce fusesera deja revizuite in crestere in iulie 2022)".
 
Acestia vorbeste despre o crestere semnificativa a profitabilitatii: o marja operationala de 5,6 %, superioara fata de perspectiva financiara anuntata anterior, de peste 5 %, si in crestere cu 1,4 miliarde de euro fata de nivelul inregistrat in 20211 (+2,8 puncte procentuale), dar si despre o marja operationala a perimetrului Automobile, calculata pe vehicul, la un nivel record. 
 
Gigantul inregistreaza un free cash-flow record:  2,1 miliarde de euro, in crestere fata de perspectiva financiara anuntata anterior, de peste 1,5 miliarde de euro (+1,2 miliarde de euro fata de rezultatul anului 2021). 
 
Anul trecut, cifra de afacere a Grupului a atins 46,4 miliarde de euro, fiind cu 11,4 % mai mare fata de 2021.
 
"Marja operationala a Grupului se ridica la 2,6 miliarde de euro (5,6 % din cifra de afaceri): in crestere cu 1,4 miliarde de euro fata de 2021 (+2,8 puncte procentuale). Marja s-a cifrat la 6,4 % in semestrul al doilea din 2022 (+2,9 puncte procentuale fata de semestrul al doilea al anului 2021).
 
Marja operationala a perimetrului Automobile s-a cifrat la 1,4 miliarde de euro (3,3 % din cifra de afaceri): in crestere cu 1,4 miliarde de euro fata de anul 2021 (+3,3 puncte procentuale). Ea se ridica la 4,2 % in semestrul al doilea din 2022 (+3,5 puncte procentuale fata de nivelul atins in semestrul al doilea din 2021)", transmite Renault.
 

Cele mai de succes modele de masini:

 
Renault Arkana a inregistrat 86.000 de unitati vandute in peste 50 de tari in 2022. In Europa, 65 % din vanzari corespund versiunii E-TECH, 74 % sunt versiunea varf de gama si 56 % sunt vandute catre persoane fizice.
 
 Lansat la sfarsitul trimestrului al doilea din 2022, Renault Megane E-TECH Electric a fost vandut deja in peste 33.000 de unitati. In semestrul al doilea al anului trecut, a fost modelul electric cel mai vandut din Franta. Renault Megane E-TECH Electric inregistreaza peste 49.000 de comenzi de la lansare, din care peste 70 % pentru versiunile varf de gama si peste 80 % pentru motorizarile cele mai puternice.
 

Dacia Sandero, cel mai vandut model catre persoanele fizice din Europa, din 2017 pana in prezent


  • Dacia Sandero ramane, din 2017, cel mai vandut model catre persoane fizice din Europa, cu 229.500 de unitati comercializate anul trecut.
 
  • Lansat la jumatatea anului 2021, Dacia Spring a inregistrat vanzari in crestere cu 75 % fata de anul 2021, cu 48.900 de unitati comercializate. Dacia Spring se situeaza pe locul al treilea in clasamentul celor mai vandute vehicule electrice catre clientii particulari din Europa.
 
  •  Dacia Jogger inregistreaza peste 57.000 de unitati vandute. Modelul de familie al marcii Dacia se situeaza pe locul al doilea in vanzarile de vehicule de segment C (exceptand modele SUV) catre persoane fizice la nivelul pietei din Europa.
 
  • Alpine afiseaza un nivel record al vanzarilor, in crestere cu 33 % fata de 2021. 
 
"Anul 2022 si-a depasit promisiunile: cu rezultate peste obiectivele initiale si peste asteptarile pietei, incheiem etapa « Renasterii» cu trei ani in avans.    Aceasta performanta reflecta energia si angajamentul echipelor Renault Group in conditiile in care a trebuit sa facem fata dificultatilor provocate de cedarea activitatii din Rusia, de criza de semi-conductori si de inflatia costurilor. Situatia Grupului a fost imbunatatita in profunzime si nu vom reveni inapoi. Perspectivele financiare pentru anul 2023 si revenirea la acordarea de dividende demonstreaza acest lucru.
 
 In plus, ne atingem obiectivul reducerii cu 25 % a amprentei noastre de carbon pe plan mondial fata de nivelul inregistrat in anul 2010.   Tin sa le multumesc echipelor din cadrul companiei pentru obtinerea acestor rezultate bune. Avem incredere in viitorul Grupului. Participarea exceptionala a salariatilor la planul de actionariat demonstreaza aceasta incredere si sunt deosebit de mandru de acest lucru.   A doua faza a planului, « Renovarea», concentrata asupra produselor si angajata deja de mai mult timp, va permite Grupului sa dispuna de cea mai buna gama a sa de vehicule din ultimii 30 de ani. 
 
Renault Megane E-TECH Electric, Renault Austral si Dacia Jogger sunt primele reprezentante de succes ale acestui val de noi modele.   Avansul pe care l-am inregistrat in executarea primelor jaloane strategice si financiare ale planului Renaulution ne permit deja sa deschidem capitolul cel mai incitant al planului nostru: « Revolutia».   In plus, asa cum am anuntat in data de 6 februarie impreuna cu partenerii nostri Nissan si Mitsubishi, noile baze ale Aliantei noastre vor permite inca din acest an lansarea unor proiecte operationale creatoare de valoare pentru toate partile implicate.  Go 2023 !", transmit reprezentantii Grupului.

Te-ar putea interesa si: Piata second hand din Romania, invadata de masini cu kilometrajul dat inapoi: avertismentul carVertical

Foto: pixabay.com
 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x